Grupa Renault pracuje nad nowym silnikiem o pojemności 1.8 litra, który trafi do samochodów marek Renault i Dacia. Znana jest już data premiery tej nowej jednostki jak i niektóre szczegóły techniczne.
Nowy silnik o pojemności 1.8 litra stanowi ewolucję jednostki 1.6 E-Tech. Nowa hybryda, mimo większej pojemności, będzie zużywała znacznie mniej paliwa a stanie się tak dzięki połączeniu kilku ciekawych rozwiązań. Oznacza to między innymi wykorzystanie cyklu Atkinsona, który znacząco redukuje zapotrzebowanie na benzynę ale oferuje przy tym mniejszą moc – stąd powiększenie pojemności skokowej, chociaż to nie jedyny powód, większa pojemność to także nieco niższa temperatura spalania a więc mniej tlenków azotu.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
Bardzo ważnym elementem napędu będzie nowy silnik elektryczny wyprodukowany przez firmę Whylot , który w porównaniu do obecnych rozwiązań jest nawet 40% lżejszy i zużywa do 30% mniej energii, będąc przy tym 50% mniejszy. Do jego produkcji używa się mniej metali ziem rzadkich i nagrzewa się do niższych temperatur, niż konkurencyjne rozwiązania.
Obecnie trwają intensywne testy całego rozwiązania a nowy silnik Renault 1.8 E-Tech zostanie wdrożony do produkcji masowej w 2025 roku. Dostanie go między innymi nowa Dacia Bigster oraz nowe Renault Clio VI.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Silnik będzie produkowany w kilku odmianach – przewidywane moce to 140 i 160 KM lub nieco więcej, tu wiele zależy od finalnego strojenia i zgodności z normą Euro 7.
Najnowsze komentarze