Jutro zaczyna się czerwiec, a my nie opublikowaliśmy jeszcze przeglądu tygodnika MOTOR datowanego na poprzedni poniedziałek. Nie, nie jest to problem, bo mowa o wydaniu podwójnym. A wszystko z uwagi na Boże Ciało – wczorajszy dzień wolny. W takiej sytuacji MOTOR praktycznie zawsze wypuszcza wydanie dwutygodniowe.
MOTOR nr 21-22 (3700-3701) z 20.V.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 5,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 8,6 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, C5, C8, Jumper, 208, 2008, 308, 3008, 508, Boxer, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Master, Megane, R4, Rapid, Scenic, Talisman, Trafic, Twingo, Vel Satis, Zoe, A110, A290, Bigster, Dokker, Duster, Logan, Sandero, Adam, Astra, Combo, Corsa, Crossland, Grandland, Insignia, Karl, Meriva, Mokka, Movano, Signum, Vectra, Vivaro, Zafira
Pierwszy artykuł w aktualnym wydaniu tygodnika MOTOR na pewno zwróci uwagę miłośników motoryzacji, ale realnie pewnie żaden z nich i tak nie kupi opisywanych w nim aut. Chodzi bowiem o samochody sportowe. My wspomnimy o trzech modelach. To Abarth 600e, Alpine A290 oraz Maserati GranCabrio Folgore. I jak o dwa pierwsze jeszcze można by było się pokusić, bo od biedy można na nie uciułać kasę, to jednak są to autka małe i w związku z tym niezbyt funkcjonalne – w Polsce będą mało popularne. Trzeci samochód będzie już wyraźnie droższy, tak jak i wiele innych opisanych w artykule, który znajdziecie na stronach 4-7.
Strona 8. przynosi krótką notatkę o polskich cenach Alfy Romeo Junior. My podaliśmy je trzy tygodnie temu.
Na stronie 10. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alpine A290, Alfę Romeo Stelvio, Dacię Bigster, Jeepa Wagoneera S oraz Renault 4.
Kolejna strona przynosi niewielki artykuł poświęcony najnowszej wersji Nissana Juke’a, która już trafiła do Polski.
Obok znajdziecie jeszcze tabelkę z liczbą rejestracji aut osobowych dziesięciu najpopularniejszych marek w Polsce w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy bieżącego roku. Na miejscu dziesiątym – Renault.
Porównanie czterech autek miejskich – Kii Picanto, Mitsubishi Space Stara i Toyoty Aygo – MOTOR opublikował na stronach 22-26. Wspominam o tym z uwagi na obecność Space Stara, bo jego producent współtworzy Alians z Renault i Nissanem. Przy okazji wynik starcia – Space Star przegrał z obydwoma rywalami.
Alpine A110 wspomniano przy okazji A290 na stronie 7., zaś 20 stron dalej znajdziecie test wersji A110 S. To auto w takim wykończeniu, o jakim pisaliśmy w Dzień Kobiet. Niewątpliwie robi wrażenie na ulicy, ale i jeździć potrafi znakomicie! Tego samego zdania jest Autor testu, Redaktor Szczepaniak.
O zdarzających się czasem wysokich kosztach prostych napraw lub diagnostyki traktuje artykuł zamieszczony przez MOTOR na stronach 38-41. Wspomniano tam Citroëna C8, Renault Espace 2.2 dCi, Ople Signum 3.0 CDTI, Insignię, Zafirę i Vectrę – czasem w roli tych, które kosztów nie generują.
Opracowanie niektórych samochodów pochłonęło mnóstwo pieniędzy i niekoniecznie zwróciło się potem przy sprzedaży tych modeli. MOTOR przeanalizował 10 modeli i pojawiło się w stawce kilka aut francuskich. To Peugeot 1007, Renault Laguna III i Renault Vel Satis. Możemy tu wspomnieć także o przywołanym przez MOTOR Fiacie Stilo. Przy Lagunie wspomniano też Talismana.
Tego już chyba naprawdę dawno nie było. MOTOR zamieścił Raport ADAC za bieżący rok. Pozwolę sobie jedynie wymienić wspomniane na stronach 46-49 interesujące nas modele. To:
– Citroëny Berlingo, C3
– Peugeoty 208, 2008, 308, 3008
– Renault Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Master, Megane, Rapid, Scenic, Trafic, Twingo, Zoe
– Dacie Dokker, Duster, Logan, Sandero
– Fiaty 500, Ducato, Panda, Tipo
– Mitsubishi Eclipse Cross, Outlander, Space Star,
– Nissan Qashqai
– Ople Adam, Astra, Combo, Corsa, Crossland, Grandland, Insignia, Karl, Meriva, Mokka, Vivaro, Zafira
Citroën C3 pojawia się niedługo później – już na stronie 52. W dziale Używane oceniono trzecią generację tego modelu. Najgorsze przyznane noty, to przeciętne – za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, wyposażenie, komfort jazdy i hałas, ceny zakupu, ceny części oraz koszty serwisu. Dobrze oceniono jakość materiałów, osiągi, dostępność części, dostępność serwisu i bezawaryjność. Notę najwyższą MOTOR postawił za wygląd i styl oraz zużycie paliwa.
Renault Master jest królem dostawczych aut w Polsce, zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, o czym MOTOR pisze na stronie 53. Inne wspomniane tam interesujące nas modele, to Fiat Ducato, Renault Trafic, Opel Vivaro, Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Fiat Doblo, Opel Movano i Renault Kangoo.
Wciąż w dziale Używane MOTOR zaprezentował – na stronach 54-59 – samochody, które są lepsze z silnikami wysokoprężnymi, niż z benzynowymi. Pokazano Alfę Romeo 159, Citroëna C4 II, Dacię Duster II, Citroëna C3 II, Citroëna C5 II, Jeepa Grand Cherokee WK2, Mitsubishi ASX, Nissana Qashqaia, Opla Insignię A, Peugeota 508 I i Peugeota 3008 I.
Myślicie o zakupie Scenic’a z lat 2009-2016 z benzynowym silnikiem 1.4 TCe? Jeśli tak, to przeczytajcie artykuł poświęcony takiemu modelowi zamieszczony przez MOTOR na stronach 60-63. Auto generalnie wypadło dość dobrze, choć MOTOR podkreśla, że o jednostkę napędową trzeba tu dbać. Słabo oceniono w zasadzie tylko trwałość niektórych podzespołów. Ostateczna nota, to 3 na 5.
A może Peugeot RCZ? To auto zdecydowanie mniej rodzinne, niż Scenic, ale za to ileż emocji wzbudza! Niebanalna stylistyka, niezłe jednostki napędowe (im mocniejsze, tym lepsze), dobra jakość wykonania i niezbyt duża podaż na rynku, szczególnie aut zakupionych w polskich salonach. MOTOR ocenił RCZ-a na 3 z 5 możliwych do uzyskania gwiazdek.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Warto kupić!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze