Niewiele wydań tygodnika MOTOR zostało już do końca roku. Bierzemy się za ten, który ukazał się wczoraj i szukamy, co napisano w nim o samochodach produkowanych przez francuskie koncerny. Bo przecież już nie tylko o samochodach francuskich marek. Niestety okładka straszy nas jakąś podobno nową Fabią. Z samochodów francuskich na stronie tytułowej, jak to z reguły bywa – na dole – pokazano Alpine A110 i Citroëna ë-C4.
MOTOR nr 48 (3518) z 23.XI.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C8, ë-C4, Saxo, 206, 807, Clio, Express, Kangoo, Laguna, A110
Pierwsza wzmianka o francuskich samochodach pojawia się na stronie 9. Pokazano tam nową generację Renault Kangoo, wspomniano też modele Clio i Express.
Citroën-C4 jest główną nagrodą w konkursie Auto Lider 2021. Dowiecie się o tym zaglądając na strony 10-11 tygodnika MOTOR.
Na stronach 20-24 znajdziecie z kolei porównanie Alpine A110 z Toyotą GR Suprą. Auta mają zbliżone moce silników, Alpine ma tylko nieco mniejszą pojemność skokową. I Alpine, i Toyota, mają plusy i minusy. Alpine tam, gdzie jest czysta jazda, Toyota w systemach wspomagania. W niemieckiej centrali pisma stwierdzono, że Toyota jest lepsza. Bo według testujących ma przestronniejsze wnętrze, jest lepiej wykończona i zapewnia lepszą ergonomię, ma większy bagażnik, oferuje nieco wyższy komfort jazdy, a silnik pracuje jakby lepiej. Supra pokonała A110 także pod względem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. A tam, pokonała – zdeklasowała Alpine! Po prostu A110 nie ma kurtyn powietrznych, nie ma bocznych poduszek, nie ma airbagu kolanowego, nie ma asystenta martwego pola, nie czyta znaków drogowych, nie ma systemu zapobiegania kolizji… Po prostu Alpine jest dla ludzi, którzy potrafią jeździć i wiedzą, co się dzieje na drodze wokół nich i przy tej drodze (znaki).
Za to Alpine wyraźnie lepiej przyspiesza, lepiej hamuje, jest nieco lepiej wyciszone, lepiej jeździ w slalomie i wszystko to mimo braku adaptacyjnego zawieszenia i sportowego mechanizmu różnicowego. Alpine jest droższe, ale frajdę z jazdy daje – co przyznaje bardzo wielu ludzi, którzy mieli okazję porównać oba auta – ogromną. Większą. Poczytajcie nasze testy Alpine – tam tę frajdę opisujemy.
Fragment przodu Renault Laguny II można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32.
Laguna II powraca na stronie 34. w dziale Używane. Ktoś kupił takie auto z silnikiem 2.2 dCi i teraz pyta, czy można jakoś uniknąć problemów z panewkami. MOTOR sugeruje wymianę panewek i pompy oleju na nowe ,a także zalanie silnika świeżym olejem i jego wymianę co 8-10 tys. km.
Citroëna Saxo i Renault Clio wspomniano w artykule poświęconym zakupowi na rynku wtórnym prostego, taniego autka segmentu B. Zdecydowano się na Corsę, a założeniem był zakup samochodu za ok. 1.000 zł. Materiał ten znajdziecie na stronach 36-39. Nieco więcej kasy trzeba przyszykować na inne wspomniane przy okazji modele – Peugeota 206 i Renault Lagunę II.
Citroëna C8 i Peugeota 807 wspomniano przy prezentacji Lancii Phedry na stronie 44.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze