Podczas Salonu w Genewie (6-16 marca 2008 r.), Citroën zaprezentuje premierowo dwa nowe modele: C5 Tourer – drugą sylwetkę nowego C5 stanowiącą połączenie dynamicznego stylu, przestronności i praktycznych rozwiązań, oraz nowe, rodzinne i wielofunkcyjne Berlingo. Te dwa nowe produkty, świadczące o nowoczesności i bogactwie oferowanej gamy, po raz kolejny potwierdzają dynamiczny rozwój marki.
Citroën prezentuje również nowy model C5, którego premiera odbyła się niedawno i który wkrótce zostanie wprowadzony do sprzedaży, Nemo kombi w wersji XTR oraz C4 WRC, samochód rajdowych mistrzów świata 2007.
Obok dwóch światowych premier stylizacja Citroëna znalazła też wyraz w samochodzie koncepcyjnym Nemo Concetto, nawiązującym do małej rybki z filmu Disneya.
Citroën potwierdza zaangażowanie w ochronę środowiska, wystawiając liczne modele spełniające wymogi proekologicznego logo Airdream i prezentując ekonomiczny koncepcyjny samochód C-Cactus (poziom emisji CO2 poniżej 80 g/km).
Goście salonu będą też mogli zapoznać się z C3 Pluriel w nowej, zmodernizowanej wersji stylizacyjnej oraz z modelami demonstracyjnymi napędu hybrydowego HDi i filtra cząstek stałych.
Rozbudowana gama jest w stanie zaspokoić oczekiwania coraz szerszego grona klientów, oferując produkty wychodzące naprzeciw potrzebom nabywców.
Światowa premiera C5 Tourer: wyróżnij się
Urzekający styl, dynamizm, elegancja i jakość to atuty, które zapewnią nowemu C5 i C5 Tourer znaczącą pozycję wśród liderów klasy średniej wyższej.
C5 Tourer zostanie wprowadzony do sprzedaży wiosną 2008 roku, uzupełniając gamę, która jeszcze nigdy w historii marki nie była tak bogata i nowoczesna.
Dynamiczny i wyrazisty styl. Nawiązując do stylizacji nowego C5, model C5 Tourer wyróżnia się elegancką i dynamiczną sylwetką, której przód jest identyczny jak w nowym C5, a tył wywołuje wrażenie mocy. Profil boczny ma płynną, doskonale zrównoważoną linię. Sylwetka Tourer stanowi idealne połączenie stylu, przestronności, dynamizmu i praktycznych rozwiązań.
Kierowca w centrum uwagi. Wyjątkowo starannie zaprojektowane i wykończone miejsce kierowcy posiada liczne odwołania do świata lotnictwa, potęgując wrażenie dynamizmu i energii wywołane zewnętrznym stylem nowego C5.
Ergonomiczna kierownica najnowszej generacji z centralnie umieszczonymi, nieruchomymi przełącznikami oraz urządzenia wspomagające kierowanie, takie jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) i dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe zwiększają przyjemność prowadzenia.
Komfort siedzeń spełnia wszelkie oczekiwania, zapewniając optymalną pozycję ciała. Przednie fotele mogą być wyposażone w dwie innowacyjne funkcje w postaci elektrycznej regulacji górnej części oparcia i masażu dla kierowcy.
Podróż pierwszą klasą. Przyjemność kierowania i podróżowania nabiera nowego wymiaru dzięki starannie opracowanemu komfortowi akustycznemu i skutecznemu wyciszeniu wibracji.
Nowe modele C5 oferują wyjątkową przestronność wnętrza. Zwiększony o 65 mm rozstaw osi zapewnia wygodę zarówno pasażerom z przodu, jak i z tyłu. C5 Tourer spełnia oczekiwania klientów, którzy przywiązują szczególną wagę do pojemności ładunkowej.
Wysokiej klasy układ jezdny. Nowe modele C5 są wyposażone w zaawansowany układ zawieszenia zastosowany w C6, który optymalnie amortyzuje nierówności nawierzchni. Oferują do wyboru zawieszenie Hydractive III+, gwarantujące wysoki poziom komfortu i przyjemności prowadzenia oraz klasyczne zawieszenie mechaniczne, umożliwiające bardziej bezpośrednie wyczucie drogi z zachowaniem typowego dla Citroëna komfortu.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. W nadwoziu oraz układzie jezdnym zostały wykorzystane najwyższej klasy rozwiązania platformy C6, która spełnia wzorcowe wymogi bezpieczeństwa. Dostępne elementy wyposażenia obejmujące 9 poduszek powietrznych, w tym 7 oferowanych seryjnie, zapewniają nowym modelom C5 doskonałe bezpieczeństwo aktywne i bierne.
Jakość na celowniku. Nowe modele C5 posiadają wszystkie atuty zarówno pod względem jakości zewnętrznej, jak i użytkowej. Przed wprowadzeniem do sprzedaży C5 przejedzie trasy testowe o łącznej długości pięciu milionów kilometrów.
Nowe Berlingo: komfort samochodu osobowego i funkcjonalność vana
Berlingo zapoczątkował segment kombivanów. Jest niepodważalnym liderem na rynku europejskim (17 krajów) od 2003 roku, a jego sprzedaż od momentu wprowadzenia na rynek w 1996 roku wyniosła ponad 1.000.000 egzemplarzy.
Nowe Berlingo zostanie wprowadzony do sprzedaży w drugim kwartale 2008 roku, obok obecnej wersji, która będzie nadal oferowana w niektórych krajach jako model otwierający gamę pod nazwą Berlingo First. Dzięki tej strategii Citroën będzie mógł spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów.
Wszechstronne Berlingo wychodzi naprzeciw potrzebom nieograniczonej swobody i wielofunkcyjności.
Nowe Berlingo zachowuje rodzinny i funkcjonalny charakter stanowiący podstawowy atut modelu, podkreślając osobowość dynamicznym stylem świadczącym o przynależności do marki. Oferuje komfort, w szczególności akustyczny, jak w samochodzie osobowym. Pod względem praktyczności dorównuje minivanom (tylna klapa z otwieraną szybą, trzy niezależne, adaptowalne siedzenia w drugim rzędzie, Modutop® nowej generacji, dachowe wewnętrzne mocowania bagażu) i posiada wzorcowy układ jezdny.
Nowe Berlingo wyposażone w silnik diesla HDi 110 KM z filtrem cząstek stałych (FAP) został wyróżniony proekologicznym logo Airdream przyznawanym samochodom gamy, które są najbardziej przyjazne dla środowiska.
Nowe Berlingo dba o swoich pasażerów, oferując liczne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność jazdy (wspomaganie ruszania na wzniesieniu, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, zawieszenie C4 Picasso, ESP). Nowe Berlingo jest nowoczesnym samochodem, którego styl wywołuje wrażenie solidności i dynamizmu.
C3 Pluriel: rekreacyjny samochód w jeszcze bardziej atrakcyjnej i dynamicznej wersji
Zachęcony rynkowym sukcesem gamy małych samochodów obejmującej modele C1, C2 i C3, Citroën zmodernizował model C3 Pluriel, nadając mu bardziej dynamiczny charakter.
W nowej wersji C3 Pluriel swoim stylem zewnętrznym i wewnętrznym podkreśla nowoczesną, charakterystyczną sylwetkę oraz elegancki wystrój kabiny.
Bardziej dynamiczna i atrakcyjna sylwetka. C3 Pluriel w nowej wersji urzeka i potwierdza swój dynamiczny charakter.
Podkreślające przynależność do marki, logo Citroëna w nowej oprawie graficznej i większych wymiarach jest umieszczone w środkowej części osłony chłodnicy, łącząc płynnie nowe, dymne reflektory i nowy, ciemniejszy odcień pomarańczowych kierunkowskazów. Zmodernizowane światła wpisują się idealnie w linię przodu, podkreślając energiczną sylwetkę samochodu. Dynamiczny charakter C3 Pluriel znajduje również wyraz w osłonie błotnika w ciemnoszarym kolorze we wszystkich wersjach wyposażenia.
Tylne logo jest większe, a światła tylne, uprzednio w odcieniu szarego aluminium, są obecnie czarne.
Zmodernizowane wnętrze zapewniające optymalną przyjemność podróżowania. Zmiany wprowadzone we wnętrzu C3 Pluriel współgrają ze zmianą stylu zewnętrznego, podkreślając staranne, eleganckie wykończenie samochodu i przyczyniając się do poczucia harmonii w kabinie.
C3 Pluriel oferuje obecnie we wszystkich wersjach jednolity, czarny wystrój wnętrza, który podkreśla walory przestrzeni wewnętrznej samochodu.
Ponadto C3 Pluriel posiada chromowane, błyszczące elementy wykończenia klamek i paneli drzwi oraz obudowy nawiewów i dźwigni zmiany biegów.
W zależności od rynku C3 Pluriel jest dostępny w różnych odcieniach tapicerki i obić, oferując między innymi obicia siedzeń z plecionki w stylu rekreacyjnym oraz obicia z wykończeniem ze skóry, które nadaje kabinie elegancki i komfortowy wygląd.
Nemo Combi: koncepcja małego, przestronnego, praktycznego i dostosowanego do wymogów współczesnego życia samochodu rodzinno-rekreacyjnego
Wyróżniający się nowatorskim i przyjaznym wyglądem, który stanowi syntezę nowoczesności i dynamizmu, Nemo Combi charakteryzuje się ograniczonymi wymiarami zewnętrznymi i przestronnym wnętrzem, funkcjami zapewniającymi komfort pięciu pasażerom, praktycznością, solidną budową i oszczędną eksploatacją. Nemo Combi jest również dostępny w wersji XTR, która jeszcze bardziej podkreśla wszechstronny i rekreacyjny charakter samochodu.
Ograniczone wymiary zewnętrzne i optymalna przestrzeń wnętrza
Nowy, rodzinno-rekreacyjny Nemo Combi oferuje:
– zwartą budowę zewnętrzną (długość 3,96 m) i doskonałą zwrotnością, co sprawia, że z łatwością przemieszcza się w ruchu miejskim,
– pomysłową koncepcję, dzięki której pomimo niedużych rozmiarów proponuje doskonałe rozwiązania w postaci dwóch siedzeń z przodu i trzech wygodnych siedzeń z tyłu, obszernego bagażnika (356 litrów pod półką, 884 litry w linii górnej oparć siedzeń przednich po złożeniu tylnej kanapy).
Parametry gwarantujące skuteczność i komfort
Nemo Combi został zaprojektowany pod kątem zaspokojenia oczekiwań i potrzeb użytkowników, zapewniając w szczególności:
– bardzo wygodny dostęp do tylnych siedzeń dzięki pojedynczym lub podwójnym przesuwnym drzwiom bocznym o dużych rozmiarach,
– wszechstronność użytkową dzięki adaptowalnej budowie,
– pełne wyposażenie w zakresie komfortu, wspomagania kierowania i bezpieczeństwa,
– oszczędną eksploatację dzięki obniżonym kosztom serwisowym i niezawodnym silnikom gwarantującym zmniejszone zużycie paliwa i emisji spalin (4,6 l/100 km i 123 g CO2/km w wersji HDi).
Nemo Concetto: świat Nemo
Citroën przedstawia samochód koncepcyjny Nemo Concetto wywodzący się z małego, praktycznego i inteligentnego samochodu Nemo, który stanowi doskonałą inspirację dla nowych projektów.
Nawiązując białym i pomarańczowym kolorem do rybki z filmu Disneya, Nemo Concetto znakomicie odzwierciedla świat i wartości Nemo, ukazując jednocześnie bogactwo możliwości indywidualizacji tego modelu.
Nemo Concetto zaskakuje zadziwiającą zbieżnością Citroëna Nemo i rybki będącej jego homonimem. Na wzór rybki ma urzekającą osobowość, której nie sposób się oprzeć.
Ten projekt był możliwy dzięki współpracy między wytwórnią filmową Disneya i Citroënem. Partnerska wymiana doświadczeń zaowocowała produktem, który łączy kreatywność i innowacyjne pomysły marki Disneya w inscenizacji podwodnego świata z wymogami motoryzacji, wyróżniając się niepowtarzalną, zabawną koncepcją.
Nemo Concetto potwierdza nieograniczony potencjał Citroëna w dziedzinie tworzenia samochodów wyróżniających się indywidualną osobowością, które dostosowują się do stylu życia ich właścicieli i zanurzają się w ich świat… jak ryba w wodzie !
C-Cactus: nowa wizja ekologicznego samochodu
Citroën prezentuje pomysłowy model koncepcyjny C-Cactus, stanowiący nową wizję samochodu. Tą propozycją marka stawia czoła ambitnemu wyzwaniu w postaci ekologicznego samochodu w atrakcyjnym i rekreacyjnym stylu, wyposażonego w hybrydowy napęd HDi i wyprodukowanego w cenie podstawowej wersji modelu C4.
Aby zrealizowac to założenie, Citroën obrał nowy kierunek projektowania i zrezygnował z niektórych elementów wyposażenia, które nie odgrywają zasadniczego znaczenia dla dobrego samopoczucia pasażerów na rzecz technologii, stylu i ekologicznego wyposażenia, wysoko ocenianych przez użytkowników.
C-Cactus jest samochodem ekologicznym. Jego konstrukcja opiera się w znacznym stopniu na materiałach odzyskiwanych oraz podlegających recyklingowi i na obraz rośliny, do której nawiązuje jego nazwa, zużywa mało paliwa. Dzięki hybrydowemu układowi napędu HDi i małemu ciężarowi własnemu (1 180 kg) zużywa 2,9 l paliwa na 100 km i emituje 78 g/km CO2.
Niskie koszty produkcji wynikają z zastosowania nowych surowców oraz racjonalizacji na etapie projektowania polegającej na zmniejszeniu liczby zastosowanych części. Na wnętrze C-Cactus składa się niewiele ponad 200 części, czyli prawie dwukrotnie mniej w porównaniu z tradycyjnym samochodem tej samej wielkości.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze