Dyrektor Generalny spółki Bajaj – Rajiv Bajaj i Prezes Renault i Nissana – Carlos Ghosn, zapowiedzieli utworzenie spółki joint venture, której celem będzie opracowanie, produkcja i sprzedaż samochodu ULC. Cena sprzedaży samochodu – bez kosztów dystrybucji – będzie zaczynała się od 2500 USD. W nowo powstałej spółce 50% udziałów będzie należało do Bajaj Auto, 25% do Renault i 25% do Nissana.
Model ULC, opracowany dla potrzeb bardzo dynamicznie rozwijającego się rynku indyjskiego, będzie produkowany w Chakan (stan Maharashtra) w Indiach, w wybudowanym w tym celu zakładzie. Początkowa wydajność zakładu będzie wynosiła 400 000 samochodów rocznie. Sprzedaż na głównym rynku – w Indiach – rozpocznie się w 2011 roku i zostanie rozszerzona na inne wschodzące rynki na świecie.
Badania wykonalności wykazały zasadność wspólnego opracowania produktu – projekt spełnia cele w zakresie kosztów, parametrów użytkowych i wyników.
Renault Corporate
Grupa Renault osiągnęła w 2007 roku łączne obroty netto wysokości 40,682 mld euro. Konstruuje, produkuje i sprzedaje samochody osobowe i dostawcze na całym świecie. Grupa Renault prowadzi działalność w 118 krajach i sprzedaje swoje samochody pod trzema markami – Renault, Dacia i Samsung. Zatrudnia 129 tys. osób na świecie.
Nissan Corporate
Nissan Motor Company osiągnęła w 2006 roku łączne obroty netto wysokości 10 468 miliardów jenów. Firma prowadzi działalność na wszystkich najważniejszych rynkach samochodowych na świecie i oferuje pełną gamę samochodów osobowych, pod marką Nissan i Infiniti. Nissan zatrudnia ponad 180 tys. pracowników na całym świecie.
Renault-Nissan Alliance
Utworzony w 1999 r. Alians Renault-Nissan w 2007 roku osiągnął sprzedaż 6.160.046 samochodów. Jego celem jest uplasowanie się wśród trzech najlepszych światowych producentów samochodów pod względem jakości, technologii i zyskowności.
Bajaj Auto Ltd.
Spółka Bajaj Auto produkuje pojazdy dwukołowe i lekkie samochody dostawcze. Jej sprzedaż w roku obrachunkowym 2008 wyniosła 2,5 mln sztuk, w tym 618 tys. na eksport. Bajaj Auto ma silną pozycję w Azji południowej, Afryce i Ameryce Środkowej i Łacińskiej.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze