Michelin wypuścił swoją nową oponę Michelin X Energy SaverGreen równocześnie z premierą nowego Renault Magnum. Dzięki specjalnemu systemowi optymalizacji zużycia paliwa, Renault Magnum po raz kolejny potwierdza swoja dominującą pozycję na rynku samochodów ciężarowych.
Grupa Michelin zaangażowała się w program produkcji ciężarówek Renault bardzo wcześnie, wypuszczając oponę przeznaczoną dla tego typu pojazdów, w szczególności ciągników siodłowych. Współpraca ta pozwoliła grupie Michelin dokonać znaczącego wkładu w obniżenie zużycia paliwa użytkowych pojazdów Renault. Michelin X Energy SaverGreen pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, a także innych szkodliwych gazów. Wszystkie te wskaźniki są bardzo ważne dla całego sektora, bowiem przy ciągle rosnących cenach paliw przewoźnicy zwracają na aspekt ekonomiczności coraz większa uwagę.
Celem grupy Michelin przy produkcji nowego rodzaju ogumienia jest nie tylko dbałość o czystość środowiska naturalnego, ale także bezpieczeństwo użytkowników. Dlatego też zastosowano twardszy kord opony, zwiększono jej przyczepność, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Z jednej strony twardość i wytrzymałość konstrukcji nowa opona zawdzięcza specjalnemu ułożeniu włókien kordu – jest to dzieło oddziału Michelin pracującego właśnie nad wytrzymałością wszelkiego rodzaju opon. Z drugiej strony dobra przyczepność zapewnia unikalna, falowa rzeźba bieżnika.
Gama opona Michelin X Energy SaverGreen oferuje unikalna kombinację bezpieczeństwa i oszczędności, zwłaszcza poprzez obniżenie zużycia paliwa z jednoczesnym znacznym wydłużeniem żywotności opony.
Źródło: Renault Trucks Polska
tłumaczenie: Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze