Alians przedstawił wyniki działań na rzecz promowania kobiet w obu przedsiębiorstwach podczas Women’s Forum for the Economy and Society. Ta duża coroczna impreza stanowi platformę do dyskusji, wymiany doświadczeń, refleksji i działań. Pomaga promować rolę kobiet w przemyśle, w środowisku akademickim oraz w polityce.
2012 rok był przełomowym dla Renault i Nissana pod względem promocji kobiet i przyniósł bardzo konkretne wyniki.
• Wśród 10 członków Komitetu Wykonawczego Grupy Renault są dwie kobiety. Jest to jeden z najwyższych odsetków w branży motoryzacyjnej na świecie. Są to: Marie-Françoise Damesin, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich Grupy i Mouna Sepehri, Wiceprezes Zarządu.
• 15% stanowisk menedżerskich w Renault piastują kobiety.
• Kobiety stanowią 17% ogółu pracowników Grupy Renault i 14% pracowników produkcyjnych.
• We Francji kobiety stanowią 34% zespołów działów sprzedaży nowych samochodów. Od 2009 roku liczba ta wzrosła dwukrotnie. Celem Renault jest zatrudnienie 50% kobiet na stanowiskach związanych z handlem.
• Cel uzyskania parytetu wśród swoich sprzedawców we Francji osiągnęła już Dacia – marka „entry level” Grupy Renault. W 2012 r. 80% spośród nowo zatrudnionych pracowników stanowiły kobiety.
• Firma Renault stworzyła wewnętrzną sieć społecznościową poświęconą sprawom kobiet. "Women@Renault" liczy już 3300 członków oraz posiada społeczności lokalne w 11 krajach. Sieć ta jest nieodłącznym elementem strategii odpowiedzialności społecznej firmy, której jednym z kierunków jest promowanie różnorodności we wszystkich zawodach.
• W Nissanie 7% aktualnej kadry kierowniczej to kobiety – w 2009 roku stanowiły one 4%.
• W Nissanie, w Japonii 4% stanowisk kierowniczych najwyższego szczebla jest zajmowanych przez kobiety. Rok temu ten odsetek wynosił 3%.
• W Nissanie, w Japonii kobiety stanowią 6,7% kadry kierowniczej, przy średniej wynoszącej 2,9% w japońskich firmach, zatrudniających ponad 5000 pracowników (według japońskiego Ministerstwa Zdrowia, Pracy i Spraw Socjalnych).
• Nissan został wyróżniony przez Japan Women’s Innovative Network. Już po raz drugi organizacja non-profit wyróżnia Nissana za jego proaktywne i innowacyjne podejście w zakresie rekrutacji, rozwoju zawodowego i promowania kobiet.
ZAANGAŻOWANIE NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI
Ze względu na swój zasięg geograficzny Renault staje się jednym z producentów samochodów, posiadających najbardziej zróżnicowaną kadrę pracowniczą. Kluczowe stanowiska w firmie są zajmowane przez kadrę kierowniczą złożoną z 15 różnych narodowości, wśród których są m.in. Francuzi, Hiszpanie, Japończycy, Brazylijczycy i Niemcy.
Również Nissan zmierza do stworzenia bardziej zróżnicowanej kadry zarządzającej, zarówno w porównaniu z innymi firmami japońskimi, jak i z innymi producentami samochodów. I tak 48 ze 100 kluczowych stanowisk w firmie jest zajmowanych przez menedżerów z 15 (poza Japonią) krajów: Francji, Australii, Brazylii, Kanady, Chin, Indii, Włoch, Holandii, Hiszpanii, Republiki Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Irlandii, Argentyny i Polski.
Carlos Ghosn: Alians Renault-Nissan zatrudnia i promuje swoich współpracowników, biorąc pod uwagę ich talent i wyniki, a nie ich płeć czy kraj pochodzenia. Rozwijamy przedsiębiorstwo o dużym stopniu zróżnicowania; jest to miejsce, które przyciąga najcenniejsze talenty i promuje różnorodność na wszystkich szczeblach.
Alians utrzymał w tym roku status Premium Partner podczas Women’s Forum – wydarzenia, które wspiera od 2006 roku. Alians był też organizatorem specjalnej sesji interaktywnej z Michèle Mouton – pierwszą kobietą, która zwyciężyła w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, a obecnie przewodniczącą Komitetu „Women in Motor Sport” FIA.
O ALIANSIE RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan jest strategicznym partnerstwem pomiędzy firmami Renault i Nissan, mającymi swoje siedziby odpowiednio w Paryżu i Jokohamie. Co dziesiąty sprzedawany na świecie samochód to model Aliansu. Alians Renault-Nissan powstał w 1999 roku i w 2011 roku sprzedał 8,03 miliona samochodów w prawie 200 krajach. Od momentu jego powstania 13 lat temu międzykulturowa partnerska współpraca obu koncernów znacznie się rozwinęła, zwłaszcza na rynkach krajów rozwijających się.
Najnowsze komentarze