Renault Symbol, na niektórych rynkach znany jako Thalia, debiutuje właśnie na Salonie Samochodowym w Stambule. Zmodernizowane auto stało się nowocześniejsze, w gamie pojawiły się nowe silniki, pojawiły się uaktualnione pakiety wyposażenia – czy szykuje się kolejny hit, zwłaszcza na rynkach, gdzie ceni się sedany?
Ale tym, co przede wszystkim rzuca się w oczy, jest nowa stylistka nadwozia. Nie bójmy się tego słowa – zdecydowanie bardziej atrakcyjna, niż w dotychczas produkowanym modelu! Bagażnik nie wygląda już, jak doklejony na siłę, ale zgrabnie wypływa z poprzedzających go elementów nadwozia. Całość sprawia wrażenie dynamizmu i zdecydowanie może się podobać. Tym bardziej, że w pasie przednim pojawiło się – zgodnie z trendem marki – duże logo Renault, przez co auto stało się jeszcze bardziej wyraziste.
Poprawiono także wnętrze. Klienci będą zadowoleni nie tylko z nowych foteli, ale także z wyposażenia, w skład którego wejdzie w tej chwili także system MediaVan, znany już choćby z Clio IV. Element wyróżnia się 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną, a do tego znakomicie współpracuje z zewnętrznymi odtwarzaczami dźwięku, z którymi może się komunikować czy to z pomocą kabla (USB, Jack), czy też bezprzewodowo wykorzystując Bluetooth®. Ta ostatnia funkcjonalność pozwala również na bezpieczne korzystanie z telefonu podczas jazdy.
Pod maską Nowego Symbola/nowej Thalii znajdzie się również 90-konny silnik benzynowy TCe emitujący tylko 122 g CO2/km dzięki średniemu spalaniu na poziomie 5,3 l/100 km. W gamie będą też jednostki wysokoprężne 1.5 dCi o mocach 75 i 90 KM, które będą potrafiły spalać średnio nawet tylko 3,9 l oleju napędowego i emitować 103 g CO2/km.
Auto objęte będzie trzyletnią gwarancją z limitem przebiegu wynoszącym 100.000 km. Nowa wersja trafi do sprzedaży najpierw w Turcji (na początku 2013 roku), a zaraz potem w Algierii i Tunezji.
KG
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze