Ciekawi jesteście, co się działo podczas drugiego etapu rajdu rozgrywanego w Krainie Kangurów? Oto skrótowy opis tego, jak rozwijała się sytuacja.
OS 16 Dayco 1
Pierwsza sobotnia próba rozgrywana zresztą jeszcze przed północą czasu polskiego, to 20,31-kilomatetrowy odcinek Dayco. Najszybszym kierowcą okazał się Mikko Hirvonen, który wyprzedził Sebastiena Loeba o 1,1 sekundy. OS-owe podium uzupełnił Dani Sordo, którego wyniki na luźnych nawierzchniach naprawdę mi coraz bardziej imponują.
Sebastien Ogier uzyskał piąty czas, dając się wyprzedzić jeszcze Latvali. Francuz wypadł z drogi, ale na szczęście bez trudu na nią powrócił, choć straty do Hirvonena sięgnęły 16 sekund. W efekcie przewaga Ogiera nad Mikko w łącznej klasyfikacji stopniała do 5,3 sekundy.
Conrad Rautenbach finiszował z dziewiątym czasem.
OS 17 Bosch 1
Próbę o długości 18,75 km wygrał Sebastien Loeb wyprzedzając drugiego w wynikach Daniego Sordo o 5,7 sekundy. Ogier był czwarty – musiał uznać wyższość Mikko Hirvonena, a na rzecz którego stracił na dodatek trzecią pozycję w łącznej klasyfikacji. Loeb, czwarty w generalce po OS16, awansował na pozycję wicelidera ze stratą 5,1 sekundy do prowadzącego Latvali.
Dani Sordo, piąty w łącznych wynikach, tracił do Ogiera 2,4 sekundy i najwyraźniej szykował się do ataku na juniora Citroëna.
Conrad Rautenbach popisał się siódmym czasem odcinka, ale szans na ósme miejsce w generalce już praktycznie nie miał.
OS 18 Armor All 1
Trzecią sobotnią próbę wygrał Sebastien Loeb odrabiając na dystansie 8,2 km aż 2,9 sekundy do piątego w wynikach Latvali. Pięciokrotny Mistrz Świata powolutku szykował się do objęcia prowadzenia, choć do końca dnia pozostało jeszcze mnóstwo czasu.
Ogier i Sordo wywalczyli trzecie i czwarte miejsca na tym odcinku – wyprzedził ich Mikko Hirvonen, ale przewaga Fina nie był wielka i nie mogła niczego zmienić w łącznej klasyfikacji.
Conrad Rautenbach znowu był siódmy, zbliżył się do Villagry o kolejne 5,4 sekundy, ale od ósmej pozycji w generalce dzieliło go jeszcze blisko 20 sekund.
OS 19 Urliup
Kończący poranną pętlę Urliup był najkrótszym z regularnych OS-ów dzisiejszego dnia. Rozgrywany jedynie na dystansie 5,24 km brutalnie przerwał jednak marzenia Rautenbacha o punktach – junior Citroëna mniej więcej w połowie odcinka wylądował w rowie i zakończył zmagania na dziś.
Urliup padł łupem Mikko Hirvonena, który o sekundę pokonał Sebastiena Ogiera i o dwie sekundy – Jari-Matti Latvalę. Loeb był dopiero czwarty i stracił do Mikko 3,3 sekundy. Wzrosła też przewaga Latvali nad Loebem w łącznej klasyfikacji – do 3,5 sekundy.
Dani Sordo wywalczył piąty czas i takąż pozycję zajmował w generalce.
OS 20 Armor All 2
Po przerwie serwisowej Loeb ponownie wpisał się na listę zwycięzców po raz drugi dziś wygrywając Armor All. Odrobił 2,7 sekundy do Latvali i zbliżył się do niego w generalce na ulotne 0,8 sekundy!
Dani Sordo był trzeci – musiał uznać wyższość Hirvonena, ale za to zniwelował nieco stratę do Ogiera, który Armor All 2 pokonał z piątym czasem. Trzeba przyznać, że junior Citroëna poczyna sobie coraz śmielej i naprawdę mamy się z czego cieszyć, że młody Seb zaliczy w tym roku wszystkie pozostałe rajdy.
OS 21 CTEK West
8,59 km, to dystans, na którym rozpisano odcinek CTEK West. Najszybszy na tej próbie był Sebastien Loeb, który pokonując Latvalę (czwartego w wynikach próby) o 6,1 sekundy wbił się na pozycję lidera klasyfikacji generalnej!
Dani Sordo musiał się zadowolić trzecim czasem, uznając jednocześnie wyższość Mikko Hirvonena, ale Hiszpan stracił jedynie 1,5 sekundy do Fina. Odrobił też 2,7 sekundy do Sebastiena Ogiera, piątego w tabeli wyników, który o 0,2 sekundy przegrał dodatkowo z Latvalą.
OS 22 Dayco 2
Drugi przejazd przez Dayco należał do Sebastiena Loeba. Francuz tylko o pół sekundy pokonał Daniego Sordo, ale o 3,6 sekundy pokonał Hirvonena i o 8,6 sekundy Latvalę.
Kłopoty miał Sebastien Ogier – Francuz stracił na tej próbie aż 38,5 sekundy do Loeba i finiszował z dziewiątym czasem. W efekcie stracił czwarte miejsce w generalce na rzecz Daniego Sordo, przy czym różnica między nimi po tej próbie sięgnęła 35,2 sekundy.
OS 23 Bosch 2
Kończący dzisiejsze „prawdziwe” odcinki Bosch 2 dał odcinkowe zwycięstwo Daniemu Sordo. Loeb taktycznie zwolnił, do czego przyznał się oficjalnie, choć ze wstydem. Dodał, że wolałby prawdziwą walkę i starty następnego dnia w odwróconej kolejności, ale że mamy taki, a nie inny regulamin, to i tego typu taktykę musimy spotykać. W efekcie Loeb finiszował dopiero z siódmym czasem i stratą 21,3 sekundy do zwycięskiego Sordo. W efekcie na czele generalnej klasyfikacji znalazł się Mikko Hirvonen, ale Citroëny nie pozwoliły mu się zbytnio oddalić – Sordo tracił do Fina 2 sekundy, a Loeb – 4,1 sekundy.
Sebastien Ogier zakończył Bosch 2 na czwartej pozycji, ale w generalce był piąty – 4,5 sekundy za Latvalą.
OS 24 Tweed 5
Kiedy już kolejność na następny dzień została ustalona, załogi pojawiły się na starcie superOSu Tweed. Jego pierwszy dzisiaj, a piąty w ogóle przejazd, przyniósł zwycięstwo nie komu innemu, tylko Sebastienowi Ogierowi. Francuz zdecydowanie został królem Tweedu :-)
Drugi czas próby należał do Sebastiena Loeba, a trzeci do Daniego Sordo i Jari-Mattiego Latvali, którzy uzyskali taki sam wynik. W efekcie Sordo tracił po tej próbie tylko 0,9 sekundy do liderującego w łącznej klasyfikacji Hirvonena, a strata Loeba do Mikko stopniała do 1,8 sekundy.
OS 25 Tweed 6
Ogier potwierdził swoją dominację na Tweedzie również podczas kończącego dzisiejsze zmagania szóstego przejazdu tej próby – wygrał ją po raz szósty w tym rajdzie. Drugi czas należał do Sebastiena Loeba, który dzięki pokonaniu Hirvonena o 1,8 sekundy zrównał się z nim w generalce i obaj… zajmują drugą pozycję. Liderem Rajdu Australii został bowiem Dani Sordo, wprawdzie dopiero trzeci na Tweed 6, ale za to łącznie szybszy od dwóch wiceliderów o 0,1 sekundy! Tak – pierwsza trójka zawodników ma w generalce czasy różniące się o 0,1 sekundy!!!
Ogier zwyciężając po raz szósty na Tweedzie zbliżył się do poprzedzającego go w łącznych wynikach Latvali na 1,8 sekundy i pewnie postara się jutro zaatakować. To byłoby dobre, gdyby odebrał Finowi czwarte miejsce!
Na koniec zostawiamy Was z łączną klasyfikacją po drugim etapie Rajdu Australii:
1. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, 1:52:28,1
2. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:00,1
3. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:00,1
4. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:44,4
5. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:00:46,2
6. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:02:42,4
7. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:02:43,2
8. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:03:59,8
KG
Najnowsze komentarze