51. Barbórka Warszawska już za nami. Po raz kolejny jej przebieg był niezwykle emocjonujący i widowiskowy! Nawierzchnia na jakiej rozgrywały się trzy, powtarzane dwukrotnie odcinki specjalne rajdu, przypominała tę z Rajdu Monte Carlo. Było wszystko: śnieg, lód, błoto i suche fragmenty. Jeden z ostatnich odcinków – „Bemowo” rozgrywał się podobnie jak w najstarszym rajdowym klasyku – po zmroku.
Na pierwszym oesie „Rembertów”, na czele w klasyfikacji generalnej i w „ośce” znalazły się dwa Citroëny. Ale nie te, których można się było spodziewać! Zaskoczeniem byli ci zawodnicy, którzy w tym roku w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski nie punktowali. Najszybszymi w generalce okazali się Filip Nivette i Artur Natkaniec, w wynajętej specjalnie na tę okazję Xsarze WRC. Ich popisowa jazda i efektowny styl pozwolił wyprzedzić na mecie tego oesu Kajetanowicza i Kuchara. Niestety na kolejnych próbach nie było już tak dobrze, do tego przytrafiały się kary i czas na mecie rajdu nie był imponujący, ale kibice zapamiętają na pewno żółtą Xarę WRC. W „ośce” błysnęli – debiutujący w Citroënie C2 R2, Jakub Brzeziński i Tomasz Pucz, pokonując podczas obydwu przejazdów tej próby wszystkich konkurentów z samochodów 2WD. Wynik powtórzyli jeszcze na drugim „Bemowie”, tym samym udowadniając, że ze świata wirtualnego do realnego nie jest aż tak daleko.
Na kolejnych oesach doświadczeni zawodnicy pokazali młodzieży, jak należy rozkładać siły i planować strategię. Wspaniałą walkę o zwycięstwo w „ośce” do ostatnich metrów ostatniego odcinka „Bemowo”, toczyli między sobą Radosław Raczkowski i Aleksander Zawada. Przed tą, rozgrywaną o zmierzchu próbą, dzieliła ich niecała sekunda. Na zaśnieżonej i krętej trasie żaden z nich nie dał się ponieść emocjom i nie popełnił większego błędu. Na mecie trzeci zawodnik tegorocznej edycji Citroën Racing Trophy Polska, musiał jednak uznać wyższość swojego kolegi. Po podliczeniu czasów ze wszystkich odcinków okazało się, że do zwycięstwa zabrakło zaledwie 6 setnych sekundy! W klasyfikacji generalnej, podobnie jak w RSMP 2013, klasą dla siebie byli Kajetan Kajetanowicz z Jarosławem Baranem, którzy wygrali grudniowe zmagania najlepszych kierowców. Nie dali oni szans konkurencji również na wieczornym klasyku – kryterium „Karowa”, rozgrywanym według osobnej klasyfikacji, wygrywając go trzeci raz z kolei. Swoje umiejętności, potwierdził tam również „mistrz ośki” – Jan Chmielewski, startujący w tym rajdzie ze swoją żoną Moniką w roli pilotki. Na próbach sportowych nie udało im się trafić z właściwym doborem opon i notowali słabsze czasy, ale na „Pani Karowej”, jak nazywają ją zawodnicy i kibice, nie dali szans rywalom i zwyciężyli bezapelacyjnie.
Sezon 2013 w sportach motorowych możemy uznać za zamknięty. Na niedzielnej gali PZM, która odbyła się w Centrum Olimpijskim PKOL, triumfatorzy wszystkich klasyfikacji w sportach samochodowych w Polsce odebrali zasłużone puchary i szarfy, potwierdzające ich tegoroczne osiągnięcia.
Poniżej tytuły mistrzowskie polskich zawodników startujących samochodami marki Citroën:
RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA
Robert Kubica – Citroën DS3 RRC – Mistrz Świata Kierowców WRC2
Maciej Baran – Citroën DS3 RRC – Mistrz Świata Pilotów WRC2
RAJDOWE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKI
Jan Chmielewski / Robert Hundla – Citroën DS3 R3 – Mistrzowie Polski klasa 2WD
Szymon Kornicki – Citroën DS3 R3 – Wicemistrz Polski klasa 2WD
Radosław Raczkowski / Łukasz Gwiazda – Citroën DS3 R3 – II Wicemistrzowie Polski klasa 2WD
Jan Chmielewski / Robert Hundla – Citroën DS3 R3 – Mistrzowie Polski klasa 5
Szymon Kornicki – Citroën DS3 R3 – Wicemistrz Polski klasa 5
Radosław Raczkowski / Łukasz Gwiazda – Citroën DS3 R3 – II Wicemistrzowie Polski klasa 5
Sylwester Płachytka / Maciej Machela – Citroën C2R2 MAX – Mistrzowie Polski klasa 6
RAJDOWY PUCHAR POLSKI
Jarosław Szeja / Marcin Szeja – Citroën C2R2 MAX – I Miejsce Klasyfikacja Generalna
Marek Mularczyk / Paweł Pochroń – Citroën C2R2 MAX – II Miejsce Klasyfikacja Generalna
Marek Mularczyk / Paweł Pochroń – Citroën C2R2 MAX – I miejsce RPP klasa 6
Jarosław Szeja / Marcin Szeja – Citroën C2R2 MAX – II miejsce RPP klasa 6
GÓRSKIE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKI
Ewa Wójtowicz – Citroën C2R2 MAX – Mistrz Polski klasa A-1600
Sześć setnych, triumf na Karowej i mistrzowskie szarfy dla kierowców Citroënów
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze