Kangoo Maxi Z.E., dłuższa wersja Kangoo Z.E., stanowi dopełnienie gamy elektrycznych samochodów marki Renault. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich jesienią 2011 roku. Można go już będzie zamawiać poprzez stronę internetową www.renault-ze.com od najbliższego wtorku, czyli od 1. marca 2011 r.
Samochód będzie kosztował od 21.200 euro netto (nie licząc ewentualnych zachęt ze strony budżetów poszczególnych państw) za wersję 2-miejscową i od 22.000 euro netto za odmianę 5-osobową. Cena we Francji, po uwzględnieniu premii za zakup pojazdu ekologicznego, wyniesie odpowiednio 16.200 i 17.000 euro netto.
Renault Kangoo Maxi Z.E. jest już drugą wersją dostawczego auta elektrycznego zaprezentowanego przez ten francuski koncern. W stosunku do Kangoo Z.E. wersja Maxi ma zwiększony o blisko 40 cm rozstaw osi (z 2.697 do 3.081 mm), w efekcie czego długość całkowita samochodu wzrosła z 421,3 do 459,7 cm.
W efekcie kubatura przestrzeni ładunkowej (w wersji dwuosobowej) wzrosła o 1,1 m³ do 4,6 m³, a maksymalna długość przewożonego ładunku (przy zamkniętych drzwiach) wynosi teraz 2,9 m. Wysokość samochodu wynosząca 1,818 m pozwala bezproblemowo wjeżdżać na parkingi podziemne. Szerokość pojazdu wynosi 182,9 cm, a po uwzględnieniu dużych zewnętrznych lusterek – 213,3 cm.
Kangoo Maxi Z.E. dostępne będzie również w wersji 5-osobowej, także częściowo, bądź całkowicie przeszklonej – można będzie zamówić odmianę z trzyosobową, składaną kanapą chowaną w podłodze. W takim przypadku kubatura skrzyni ładunkowej może wynosić od 1,3 do 3,4 m³.
Ładowność obu wersji jest taka sama i wynosi 650 kg.
Renault Kangoo Maxi Z.E. napędzany będzie przez silnik elektryczny o mocy 60 KM zasilany przez umieszczony pod podłogą zestaw akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 22 kWh. Orientacyjny zasięg pojazdu wynosi 170 km, ale może ulec zmianie w zależności od czynników takich, jak rodzaj drogi, temperatura otoczenia, styl jazdy, czy prędkość. Maksymalna wartość tego ostatniego parametru wynosi 130 km/h.
Kierowca jest informowany o stanie akumulatorów przez MMI (Man Machine Interface) zlokalizowany na desce rozdzielczej. System podaje informacje o przewidywanym dystansie możliwym do pokonania na energii pozostałej w bateriach. Renault, aby zachęcić potencjalnych klientów, wprowadzi pakiety usług dostosowanych do potrzeb bądź kierowców (Connected Pack), bądź firm zarządzających flotami (Fleet Asset Management).
Niewątpliwą zaletą korzystania z tego samochodu będzie dostępny w każdym zakresie obrotów maksymalny moment obrotowy wynoszący 226 Nm, brak biegów oraz cicha jazda.
Klienci będą mogli – jak w przypadku pozostałych aut Renault z gamy Z.E. – kupić, bądź dzierżawić te samochody oraz wykupić abonament na akumulatory w cenie 72 euro netto miesięcznie. Łączne koszty eksploatacji, w tym dzierżawa akumulatorów, koszt energii elektrycznej (ok. 1,5 euro do pełnego naładowania) i konserwacji, będą porównywalne do wersji spalinowej, której roczny przebieg nie przekroczy 15 tys. km. Przy wyższych przebiegach auto elektryczne będzie tańsze w eksploatacji.
KG
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze