Rynek iberyjski jest kluczowy dla firmy Stellantis – Portugalia i Hiszpania stanowią 8% całego przemysłu samochodowego w Europie rozszerzonej. Ubiegły rok przyniósł wiele sukcesów handlowych w regionie: numer jeden zarówno w samochodach osobowych, jak i lekkich pojazdach użytkowych w obu krajach, z dwoma rynkami zapewniającymi 10% wszystkich rejestracji pojazdów Stellantis w regionie Enlarged Europe.
Stellantis, który sprzedaje samochody marek Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall, posiada duże udziały w rynkach Hiszpanii i Portugalii. Zawdzięcza to m.in. zlokalizowaniu tu fabryk oraz bliskości Francji.
Grupa jest głęboko zakorzeniona w Iberii, zatrudniając ponad 16.000 pracowników i posiadając zakłady produkcyjne w Vigo, Madrycie i Saragossie, produkujące ponad 100.000 pojazdów elektrycznych w 2022 roku, oraz w Mangualde, gdzie produkcja wzrosła o 14% w roku swojego 60-lecia.
„Wczoraj odwiedziłem Lizbonę z naszym CEO CarlosTavares na przegląd biznesowy z Maurizio Zuares, Pablo Puey i ich zespołem Stellantis Iberia, aby pogratulować im ostatnich wyników i omówić świetlaną przyszłość Grupy na tym rynku!” – poinformował Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na Europę.
Wizyta kierownictwa Stellantis miała także na celu dyskusję na temat możliwości realizacji ambitnych celów grupy w zakresie ograniczenia kosztów związanych z produkcją, sprzedażą i logistyką. Docelowo Carlos Tavares chce o 50% obniżyć koszty działania koncernu w tych obszarach.
Najnowsze komentarze