Koncern Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot i Vauxhall, stosuje od pewnego czasu zupełnie nowy pasek rozrządu w swoich silnikach 1.0 oraz 1.2 PureTech. Najnowsza generacja ma być, według producenta, w pełni odporna na niekorzystne zjawiska które zachodzą w silnikach. Od kiedy go montuje?
Silniki PureTech 1.2 to benzynowe jednostki napędowe o charakterystyce podobnej do turbo-diesla. Zapewniają stosunkowo duży moment obrotowy od niskich obrotów i zużywają przy tym stosunkowo mało paliwa.
Silniki te były jednak narażone na zjawisko degradacji paska rozrządu w kąpieli olejowej. Spowodowane to było przez pogarszanie się właściwości smarnych oleju na skutek przedostawania się do niego niewielkich ilości benzyny podczas pracy na zimno. W efekcie pasek łuszczył się a drobne cząstki zapychały układ olejowy, co mogło prowadzić do pogorszenia smarowania, utraty hamowania a niekiedy także do zatarcia jednostki napędowej.
Stellantis poinformował nas, że od pewnego czasu stosuje zupełnie nowy pasek rozrządu. Montowany on jest w nowych samochodach z silnikami PureTech 1.0 i 1.2 oraz wymieniany w ramach serwisu i napraw.
„Od połowy czerwca 2022 roku w produkcji silników Puretech 1.0 i 1.2. (pojazdy nowe) i w naprawach posprzedażnych (naprawy w ASO) stosowany jest nowy, bardziej olejoodporny pasek rozrządu, zaś w silnikach Puretech 1.2. MHEV w związku z wprowadzeniem elektrycznych układów wspomagających – pasek rozrządu został zastąpiony łańcuchem” – informuje nas Wojciech Osoś, dyrektor PR Stellantis Polska.
Innymi słowy mówiąc nową wersję paska klient otrzymuje także w przypadku wizyty w ASO i wymiany rozrządu w ramach serwisu lub naprawy.
Zobacz więcej artykułów na temat silnika 1.2 PureTech
Najnowsze komentarze