CITROËN BERLINGO, który zapoczątkował segment kombivanów, w praktyczny i nowoczesny sposób odpowiada na oczekiwania klientów. O jego sukcesie może świadczyć 2,9 miliona sztuk sprzedanych od 1996 r. CITROËN BERLINGO to pojemny, uniwersalny i funkcjonalny samochód z charakterem. Wersja MULTISPACE jest idealnym rozwiązaniem dla rodzin, a wersja dostawcza świetnie sprawdza się w firmach.
CITROËN BERLINGO, lider w segmencie kombivanów, został właśnie zmodernizowany. Z powodzeniem łączy atrakcyjną stylistykę z funkcjonalnością, komfort z solidnością i nowoczesne technologie z prostotą obsługi.
Nowy CITROËN BERLINGO, który zostanie zaprezentowany w marcu br. na salonie genewskim, zachowuje wszystkie swoje atuty (pojemne, komfortowe wnętrze o różnych możliwościach konfiguracji i bogatym wyposażeniu), a jednocześnie jest bardziej:
– NOWOCZESNY: zwraca uwagę pełną ekspresji stylistyką, m.in. nowym przodem – bardziej zdecydowanym i wyrazistym. Ma również nowy zderzak z inaczej umieszczonymi światłami do jazdy dziennej wyposażonymi w diody LED oraz nową osłonę chłodnicy. Ofertę uzupełniają dwa nowe kolory lakieru szary Gris Acier i brązowy Brun Moka, doskonale podkreślające charakter samochodu.
– BEZPROBLEMOWY W CODZIENNYM UŻYTKOWANIU: pełen komfort dzięki know-how CITROËNA ze wszystkimi typowymi dla BERLINGO i podnoszącymi komfort elementami wyposażenia: w wersji MULTISPACE są to system Modutop®, komfortowe siedzenia i zawieszenie, pojedyncze siedzenia z tyłu, otwierana szyba w tylnej klapie; w wersji dostawczej – kabina Extenso® z 3 miejscami z przodu oferującymi różne możliwości ustawienia. Obecnie są one dostępne z nowym wykończeniem. W kabinie zobaczymy nowe tapicerki z tkaniny QUAD i LIBERIA, które umożliwiają personalizację wnętrza Nowego CITROËNA BERLINGO.
– POMYSŁOWY: inteligentne technologie dla użytkowników wraz z pojawieniem się 7-calowego tabletu dotykowego. Posiada on nie tylko funkcje multimedialne, ale również nawigację, a także umożliwia zdalne korzystanie ze smartfonu dzięki funkcji Mirror Screen, zapewniając w każdej chwili łączność ze światem. Jazda Nowym BERLINGO staje się łatwiejsza i zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa dzięki systemowi aktywnego hamowania Active City Brake, jak również kamerze cofania i wspomaganiu parkowania. Nowy BERLINGO to także inteligentne technologie obejmujące wydajne silniki najnowszej generacji, technologię BlueHDi w silnikach wysokoprężnych oraz, dostępną z niektórymi silnikami, manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, podnoszącą komfort jazdy i zmniejszającą zużycie paliwa i poziom emisji spalin.
Nowy CITROËN BERLINGO w pomysłowy sposób dostosowuje się do wszelkich potrzeb.
1. NOWOCZESNY
Ten sympatyczny i solidny samochód powraca dziś jako Nowy CITROËN BERLINGO o wyrazistej stylistyce zarówno w wersji MULTISPACE, jak i w wersji dostawczej. Zmieniony design z nowym przodem o zdecydowanym wyrazie nadaje mu nowoczesny i dynamiczny charakter, doskonale wpisujący się w styl CITROËNA.
Każdy element (zderzak, osłona chłodnicy, listwa, światła dzienne itd.) został starannie wkomponowany w całość, co pozwoliło uzyskać spójny stylistycznie przód, minimalistyczny i zarazem nowoczesny. Charakter samochodu jest jeszcze bardziej wyrazisty dzięki nowemu zderzakowi o napiętej linii, otaczającemu nową, poszerzoną i obniżoną osłonę chłodnicy. Stanowi ona centralny element konstrukcyjny pasa przedniego, świetnie podkreślający solidność Nowego CITROËNA BERLINGO. Światła dzienne z diodami LED, dostępne od poziomu wykończenia FEEL w wersji MULTISPACE, zostały przesunięte niżej, co dało efekt większej mocy.
Zderzak Nowego CITROËNA BERLINGO jest oferowany w czterech wariantach, dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników i podkreślających zdecydowanie wyższą klasę wykończenia tego modelu:
– poziom wykończenia LIVE: ten sam solidny przód dla wersji MULTISPACE oraz dostawczej, zapewniający dzięki plastikowemu, praktycznemu zderzakowi dobrą ochronę w miejscach potencjalnego zderzenia.
– poziom wykończenia FEEL: przód wyposażony w zderzak lakierowany w kolorze nadwozia.
– poziom wykończenia SHINE: przód z listwą w kolorze nadwozia. Sylwetkę samochodu poszerzają optycznie czarne, wypukłe nakładki, w których umieszczono światła dziennie z diodami LED i światła przeciwmgielne tworzące charakterystyczny układ świetlny.
– poziom wykończenia XTR: przód identyczny jak w poziomie SHINE, dodatkowo wyposażony w umieszczoną pod logo czarną listwę Noir Onyx
Nowy CITROËN BERLINGO zwraca uwagę zmodernizowaną stylistyką, a także dwoma nowymi kolorami lakieru: szary Gris Acier i brązowy Brun Moka.
2. BEZPROBLEMOWY W CODZIENNYM UŻYTKOWANIU
Pomimo stosunkowo niewielkich rozmiarów (długość 4,38 m w wersji L1, szerokość 1,81 m bez bocznych lusterek) i wynoszącemu 2,73 m rozstawowi kół Nowy CITROËN BERLINGO MULTISPACE oferuje swoim użytkownikom rekordowo przestronne i wręcz modelowo uniwersalne wnętrze w segmencie kombivanów:
Przestronny: obszerna kabina, zapewniająca wyjątkowo dużą ilość miejsca na wysokości kolan (24,5 cm) pasażerom siedzącym na tylnych siedzeniach, oraz niezwykle pojemny bagażnik o objętości 675 litrów z możliwością powiększenia go do 3 m³ po wyjęciu drugiego rzędu siedzeń.
Uniwersalny i praktyczny: Nowy CITROËN BERLINGO MULTISPACE jest wciąż przyjazny i praktyczny w codziennym użytkowaniu. Oferuje liczne możliwości konfiguracji siedzeń i posiada trzy niezależne, wyjmowane fotele w drugim rzędzie. Dysponuje również pojemnymi schowkami, w szczególności dzięki oferowanemu w wersji BERLINGO MULTISPACE praktycznemu systemowi Modutop®, obejmującemu okna dachowe i schowki podsufitowe, czy też dzięki wyjmowanej środkowej konsoli. Te użyteczne i pomysłowe schowki cieszą się nieustającym zainteresowaniem klientów od momentu wprowadzenia ich do oferty. Zależnie od poziomu wykończenia schowki mogą liczyć łącznie do 170 litrów pojemności.
Samochód równie praktyczny od zewnątrz co wewnątrz, z licznymi atrakcyjnymi kombinacjami opcji, odpowiadającymi różnym potrzebom użytkowników: 1 lub 2 bocznych drzwi przesuwnych, tylna klapa z otwieraną szybą, zapewniającą łatwiejszy dostęp do przestrzeni bagażowej bez konieczności otwierania całej klapy, bądź też dwuskrzydłowe, asymetryczne tylne drzwi bagażnika, ułatwiające na przykład przewóz długich przedmiotów.
Przyjemny: komfort podróżowania zależy również od stworzenia takiego nastroju w kabinie, aby wszyscy pasażerowie czuli się dobrze. Dlatego też Nowy CITROËN BERLINGO MULTISPACE otrzymał nowe rodzaje obić:
– tapicerkę tkaninową QUAD Gris Délice dla poziomu wyposażenia FEEL zamiast dotychczasowej tapicerki tkaninowej QUAD Bleu. Nowy kolor, podkreślony turkusowymi przeszyciami, idealnie pasuje do listwy ozdobnej w desce rozdzielczej.
– nową tapicerkę tkaninową LIBERIA dla poziomów wyposażenia XTR i SHINE, wzbogaconą przeszyciami w kolorze ochry dającymi bardziej nowoczesny i wyrazisty efekt.
W nowym wystroju wnętrza miejsce kierowcy pozostaje w pełni zgodne z zasadami ergonomii, z funkcjonalną i atrakcyjnie wykończoną deską rozdzielczą, aby każda podróż była dla kierowcy prawdziwą przyjemnością. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej, wysokość siedzenia można regulować, a kolumna kierownicy posiada regulację w pionie i w poziomie. Dzięki wysokości 1,80m Nowy CITROËN BERLINGO MULTISPACE dysponuje dużą, wynoszącą 4,35 m2 powierzchnią przeszkloną zapewniającą doskonałą widoczność (panoramiczna przednia szyba, przedłużone szyby boczne) oraz zapewnia kierowcy wysoką pozycję za kierownicą.
Komfort jazdy: wysoki komfort jazdy, zarówno w wersji MULTISPACE jak i dostawczej, niezależnie od stanu nawierzchni, w szczególności dzięki przejętemu z CITROËNA C4 Picasso i doskonale sprawdzającemu się zawieszeniu typu McPherson, które zapewnia Nowemu BERLINGO idealną precyzję układu kierowniczego przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu prowadzenia.
Wysoki poziom komfortu akustycznego w kabinie: design zewnętrznych elementów nadwozia i ich idealne spasowanie pozwoliły zoptymalizować aerodynamiczne parametry Nowego BERLINGO i zminimalizować poziom hałasu (silnik zamknięty w dźwiękoszczelnych osłonach, podłoga z powłoką chroniącą przed odpryskami żwiru, liczne elementy wygłuszające w kabinie).
3. POMYSŁOWY
Inteligentne technologie
CITROËN BERLINGO już wcześniej posiadał liczne elementy wyposażenia ułatwiające prowadzenie samochodu: czujniki parkowania tyłem, ogranicznik i regulator prędkości, automatyczne włączanie świateł, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, czy system Grip Control – udoskonalony układ zapobiegający poślizgowi kół zapewniający optymalne przeniesienie napędu na przednie koła w zależności od rodzaju podłoża.
W 2015 roku Nowy CITROËN BERLINGO wzbogaca się o nowe rozwiązania technologiczne:
– system aktywnego hamowania Active City Brake: wykorzystuje automatycznie układ hamulcowy pozwalając na uniknięcie kolizji przy niewielkich prędkościach. Laserowy czujnik krótkiego zasięgu umieszczony w górnej części przedniej szyby wykrywa przeszkody takie jak inny pojazd stojący przed samochodem lub poruszający się w tym samym kierunku. Do prędkości 30 km/h system rozpoznaje ewentualne ryzyko i łączy bezpośrednio z blokiem elektronicznym układu hamulcowego, by uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego konsekwencje przez zmniejszenie prędkości, podczas gdy kierowca nie musi nawet dotykać pedału hamulca. Automatyczne hamowanie może spowodować nawet całkowite zatrzymanie samochodu, jeśli wymaga tego sytuacja na drodze. W takim przypadku następuje chwilowe unieruchomienie samochodu (na około 1,5 sekundy), by kierowca mógł przejąć kontrolę nad pojazdem przez wciśnięcie pedału hamulca. Przed uruchomieniem automatycznego hamowania, gdy system wykryje niebezpieczeństwo na drodze, następuje wstępne podwyższenie ciśnienia w układzie hamulcowym i zbliżenie klocków hamulcowych do tarcz tak, by maksymalnie skrócić czas reakcji układu (funkcja PREFILL, działająca w sposób niezauważalny dla użytkownika).
– Wspomaganie parkowania przodem jest uzupełnieniem już oferowanego radaru cofania. Oba te układy znacznie ułatwiają manewry parkowania w każdej sytuacji.
– Kamera cofania: Nowy CITROËN BERLINGO jest teraz wyposażony w kamerę cofania ułatwiającą codzienne manewry parkowania. Obraz tego, co znajduje się z tyłu samochodu, jest transmitowany przez kamerę na 7-calowy, nowy tablet dotykowy od razu po włączeniu wstecznego biegu. Kolorowe linie na ekranie, pokazujące zarys samochodu i jego tor jazdy dodatkowo ułatwiają manewrowanie samochodem.
Inteligentne technologie ułatwiające życie użytkownikom
Nowy CITROËN BERLINGO to nowoczesny samochód, oferujący najnowsze rozwiązania technologiczne marki Citroën ułatwiające użytkowanie, takie jak nowy, 7-calowy tablet dotykowy. Zmniejsza on ilość przełączników i przycisków znajdujących się na desce rozdzielczej, odciążając ją optycznie, a jednocześnie oferuje więcej funkcji niż poprzednia generacja tego urządzenia. Są to:
– nowa nawigacja dotykowa z widokiem 3D, wyświetlaniem ograniczeń prędkości, funkcją planowania trasy z uwzględnieniem aktualnych warunków ruchu drogowego oraz możliwością wyboru trasy najbardziej oszczędnej pod względem zużycia paliwa;
– funkcja multimedialna obejmująca radio, strumieniowe przesyłanie plików audio, podłączenia urządzeń przenośnych;
– telefon (funkcja zestawu głośnomówiącego Bluetooth, dostęp do listy kontaktów oraz obsługa dwóch połączeń przychodzących);
– ustawienia parametrów pracy pojazdu.
Dzięki zastosowaniu technologii Mirror Screen nowy, dotykowy tablet pozwala również na korzystanie z aplikacji smartfonu w bezpieczny sposób, umożliwiający jednoczesne prowadzenie samochodu, ale także na obsługę innych urządzeń, takich jak Coyote, satelitarne stacje radiowe, itp. poprzez połączenie przewodowe lub przez Wi-Fi (dostępne w ofercie od listopada 2015).
Nowy CITROËN BERLINGO jest ponadto wyposażony w system umożliwiający korzystanie z funkcji rozpoznawania mowy w smartfonie użytkownika pojazdu w celu wybierania połączeń, odtwarzania muzyki, czytania i redagowania tekstu, a wszystko to w całkowicie bezpieczny sposób bez odrywania wzroku od drogi. Funkcja ta jest uruchamiana przyciskiem sterowania głosem dostępnym z miejsca kierowcy i wymaga posiadania kompatybilnego telefonu, połączonego z systemem pokładowym samochodu poprzez Bluetooth.
Inteligentne technologie w oszczędnych i wydajnych silnikach
Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży Nowego CITROËNA BERLINGO dotychczas oferowana bogata gama silników wzbogaci się o nową rodzinę jednostek wysokoprężnych BlueHDi. Nowa generacja silników proponowana przez Markę CITROËN od końca 2013 roku umożliwia znaczne obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) przy jednoczesnym ograniczeniu emisji CO2 (nawet o 4%). Silniki BlueHDi są wyposażone w technologie, które pozwolą Marce na spełnienie w przyszłości wymogów normy Euro 6. W CITROËNIE BERLINGO z silnikiem BlueHDi 120 S&S po raz pierwszy pojawi się manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach, zapewniająca jeszcze większy komfort jazdy na każdej trasie.
Poszczególne silniki wysokoprężne oferowane obecnie w Nowym CITROËNIE BERLINGO MULTISPACE posiadają następujące zużycie paliwa i poziom emisji CO2:
– silnik BlueHDi 75 z manualną skrzynią biegów: 4,3 l/100 km i 113 g CO2,
– silnik BlueHDi 100 z manualną skrzynią biegów: 4,3 l/100 km i 113 g CO2,
– silnik BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów: 4,3 l/100 km i 109 g CO2,
– silnik BlueHDi 100 S&S ETG6: 4,3 l/100 km i 109 g CO2,
– silnik BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 4,3 l/100 km i 113 g CO2.
Silniki te są nową odmianą silników HDi Euro 5, w których wprowadzono dwa zasadnicze ulepszenia: poprawiono wewnętrzną sprawność silnika oraz zmniejszono straty powodowane przez tarcie mechanicznych układów ruchomych.
Spełniają one normę Euro 6 dzięki użyciu innowacyjnego układu wydechowego składającego się z:
– katalizatora tlenków umieszczonego przy wylocie spalin z silnika w celu usunięcia węglowodorów (HC) i tlenku węgla (CO) powstających w procesie spalania,
– modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), umieszczonego przed filtrem cząstek stałych i przekształcającego 90% tlenków azotu (NOx) w parę wodną (H2O) i azot (N2), czyli dwa nieszkodliwe gazy, poprzez wtryśnięcie płynu Adblue®* (mieszanki wody i mocznika),
– filtra cząstek stałych wprowadzonego po raz pierwszy na świecie w 2000 roku przez grupę PSA Peugeot Citroën w celu usunięcia ze spalin 99,9% stałych cząstek zanieczyszczeń.
Nowatorska i niepowtarzalna konstrukcja układu wydechowego z precyzją wykorzystuje nowe technologie: katalizator SCR umieszczony przed filtrem cząstek stałych jest jedynym systemem oczyszczania spalin zdolnym do ograniczenia aż o 90% emisji NOx przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2 nawet o 4%.
*Płyn Adblue® znajduje się w zbiorniku o objętości 17 litrów usytuowanym z tyłu samochodu. Objętość ta wystarcza na dystans 20.000 km. Zbiornik napełnia się przez wlew umieszczony na zewnątrz, obok wlewu do zbiornika paliwa.
NOWY CITROËN BERLINGO W WERSJI DOSTAWCZEJ
CITROËN spełnia również oczekiwania każdego użytkownika prowadzącego działalność oraz firm dzięki ofercie Nowego CITROËNA BERLINGO w wersji dostawczej obejmującej pełną gamę wielkości nadwozia, silników oraz wyposażenia dostosowanego do każdego rodzaju eksploatacji.
Nadal dostępny w dwóch długościach nadwozia, L1 (do 3,7 m) i L2 (do 4,1 m), Nowy CITROËN BERLINGO może osiągnąć maksymalną przestrzeń ładunkową 4,1 m³ pozwalającą na przewóz dwóch europalet. Szerokie, przesuwne drzwi boczne czy asymetryczne drzwi tylne, otwierane pod kątem 180° ułatwiają użytkowanie samochodu i zwiększają jego bezpieczeństwo.
Aby uzyskać większą uniwersalność zastosowań odpowiadającą zróżnicowanym potrzebom, użytkownicy mogą zdecydować się na kabinę Extenso®, która oferuje liczne możliwe konfiguracje oraz zalety:
– dzięki dodatkowemu, środkowemu miejscu może ona pomieścić z przodu 3 osoby. Można ją także szybko i bez wysiłku dostosować do różnych potrzeb użytkowników.
– boczne siedzenie pasażera można złożyć, uzyskując płaską podłogę umożliwiającą przewóz przedmiotów o długości sięgającej 3 m. Również stosunek wewnętrznej długości ładunkowej do długości nadwozia (4,38 m) należy do najlepszych w tym segmencie. Tylna część oparcia siedzenia pasażera została wyposażona w osłonę z blachy, więc bez trudu znosi obciążenia do 50 kg.
– siedzenie pasażera można również ustawić w położeniu „kinowym” (siedzenie złożone pionowo do oparcia), co umożliwia przewóz wysokich przedmiotów.
– kabina Extenso® zapewnia dodatkowe 0,4 m3, co daje łączną objętość użytkową 3,7 m³ w wersji krótkiej i 4,1 m³ w wersji przedłużonej.
Bogato wyposażona w nowoczesne i efektywne technologie wersja MULTISPACE Nowego dostawczego CITROËNA BERLINGO osiąga następujący poziom zużycia paliwa i emisji CO2:
– BlueHDi 75 KM z manualną skrzynią biegów: od 110 g/km CO2*,
– BlueHDi 100 KM z manualną skrzynią biegów: od 110 g/km CO2*,
– BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów: od 108 g/km CO2*,
– BlueHDi 100 KM S&S ETG6, zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: od 106 g/km CO2*,
– BlueHDi 120 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: od 112 g/km CO2*.
* wartości oczekujące na homologację
Nowy CITROËN BERLINGO w wersji dostawczej jest nadal dostępny z następującymi silnikami Euro 5: benzynowym VTi 95 z manualną skrzynią biegów oraz silnikami wysokoprężnymi HDi 75 z manualną skrzynią biegów, e-HDi 75 z manualną skrzynią biegów, HDi 90 z manualną skrzynią biegów, e-HDi 90 ETG6 i HDi 115 z manualną skrzynią biegów.
Gamę tę uzupełnia Nowy CITROËN BERLINGO z napędem elektrycznym, który zajmuje liczącą się pozycję w segmencie furgonetek elektrycznych. Zasięg 170 km pomiędzy kolejnymi ładowaniami akumulatora oraz funkcja automatycznego i doładowywania się akumulatora podczas zwalniania lub hamowania zapewnia możliwość ekologicznego i dynamicznego poruszania się po mieście bez tracenia cennego czasu. Rozwijający moc 67 KM i osiągający wysoki moment obrotowy utrzymujący się na niemal stałym poziomie niezależnie od obrotów (200 Nm w zakresie od 0 do 1500 obr/min), Nowy CITROËN BERLINGO zapewnia dynamiczne przyspieszenie i błyskawicznie osiąga prędkość 110 km/h, pozwalając z łatwością włączyć się do ruchu.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze