Citroën wprowadza dwie nowe jednostki napędowe do gamy C3 Picasso zastępując nimi dwa starsze silniki. Przyczyny są dwie – sprostanie normie Euro6 oraz zwrot z inwestycji związanej z opracowaniem nowych jednostek napędowych. A to znaczy, że warto je zaimplementować do jak największej liczby modeli.
Citroën C3 Picasso produkowany jest w słowackiej fabryce w Trnavie. To wciąż popularne i ciągle świetnie wyglądające auto reprezentujące segment mikrovanów. Jest samochodem bardzo funkcjonalnym, jak na platformę, na której powstaje – bazuje na płycie podłogowej segmentu B.
Citroën wycofuje właśnie z produkcji silniki 1.4 VTi 95 KM oraz 1.6 e-HDi. W zamian proponuje klientom jednostkę 1.2 PureTech o mocy 110 KM oraz 100-konnego diesla 1.6 BlueHDi.
Benzynowy silnik 1.2 PureTech 110 ma tylko trzy cylindry. Maksymalną moc osiąga przy 5.500 obr./min.,, ale maksymalny moment obrotowy o wartości 205 Nm dostępny jest już przy 1.500 obr./min. Silni ów jest w C3 Picasso łączony z pięciobiegową skrzynią manualną. Takie auto waży co najmniej 1.280 kg i osiąga prędkość 100 km/h po 10,7 sekundy. Jest w stanie rozpędzić się do 186 km/h, a średnie spalanie wg producenta nie powinno przekroczyć 5 l/100 km.
100-konny silnik wysokoprężny 1.6 BlueHDi osiąga maksymalną moc przy 3.750 obr./min., a maksimum momentu obrotowego (275 Nm) dostępne jest od 1.750 obr./min. Także ta jednostka łączona będzie w C3 Picasso z pięciobiegową skrzynią manualną. Takie auto waży od 1.315 kg i potrzebuje 12,1 sekundy na sprint do setki. Maksymalna prędkość wynosi 179 km.h, za to średnie spalanie wg producenta, to tylko 3,9 l/100 km.
W ofercie pozostanie 120-konny silnik benzynowy 1.6 VTi, który łączony będzie wyłącznie ze zautomatyzowaną skrzynią sześciobiegową.
KG
Najnowsze komentarze