Pojazd skonstruowano, podobnie, jak starszego brata, dla uczczenia mistrzowskiego tytułu zdobytego przez Red Bull Racing, który to zespół korzysta z jednostek napędowych przygotowywanych przez Renault. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że to świetne silniki, o czym świadczy choćby zwycięstwo Pastora Maldonado (Williams-Renault) w Grand Prix Hiszpanii. Legendarny zespół, który od kilku lat nie mógł się wspiąć na jakikolwiek stopień podium, i kierowca z niewielkim jeszcze doświadczeniem w Formule 1, zwyciężyli i to niedługo po rozpoczęciu stosowania agregatów Renault. Zgoda, silnik, to tylko jeden z elementów składowych, ale kibice tego sportu wiedzą, że jednostki napędowe budowane przez Francuzów mają bardzo wiele zalet.
Wielokrotnie dowiedli tego kierowcy Red Bull Racing. Mistrzowskie tytuły nie przychodzą znikąd. Nic więc dziwnego, że Renault chce podkreślić swój wkład w te znakomite wyniki i wypuszcza już drugie auto sygnowane nazwą producenta napojów energetycznych. A to przecież nie jest jedyne nawiązanie do sportu w tym samochodzie…
Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 posadowiono na podwoziu Cup osadzonym z kolei na 17-calowych felgach Gana. Nie zapomniano o pokładowym systemie telemetrycznym RS Monitor. Z zewnątrz samochód wyróżnia dodatkowo naklejka o wzorze szachownicy umieszczona na dachu, logo na drzwiach i żółte elementy nadwozia.
„Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 jest kieszonkową rakietą nastawioną na zwiększoną wydajność, nad czym pracowaliśmy w Renault Sport Technologies. Wspaniały wygląd samochodu jest owocem współpracy działu Renault Sport F1 z Red Bull Racing” – powiedział Olivier Tschanhenz, Twingo Renault Sport Product Manager.
Pod maską Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 pracuje dobrze znany silnik 1.6 16v o mocy 133 KM osiąganej przy 6.750 obr./min. Oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 160 Nm dostępnym przy 4.400 obr./min. Średnie spalanie wynosi 6,5 litra benzyny na 100 km, co oznacza średnią emisję dwutlenku węgla na poziomie 150 g/km.
Podwozie Cup jest obniżone o 4 mm w stosunku do zwykłego R.S. Dla zapewnienia jeszcze większej stabilności o 10% utwardzono amortyzatory i sprężyny zawieszenia, co sprawi, że osoby poszukujące komfortu powinny szukać auta gdzie indziej ;-)
System RS Monitor warto wybrać zwłaszcza wtedy, gdy macie szanse pojeździć na torze (torach). To układ nawiązujący do sportowych systemów telemetrycznych, który pozwala nie tylko śledzić swoje postępy w jeździe na zamkniętych torach, ale i te osiągnięcia poprawiać.
Sportowe konotacje modelu podkreślono też w stylistyce samochodu. W przednim zderzaku wyprofilowano element przywodzący na myśl przednie skrzydło bolidu F1. Z tyłu pojawiło się więcej tego typu nawiązań: większe nadkola (wszak bolidy mają tylne opony większe, niż przednie), dyfuzor oraz spojler. Sportowy styl podkreśla też kontrastowość lakieru (czarna perła) z elementami nadwozia malowanymi w barwach Sirius Yellow (elementy przedniego zderzaka, obudowy lusterek bocznych, tylny spojler), co nieźle komponuje się także z naklejkami zespołu Red Bull Racing umieszczonymi w przedniej dolnej części drzwi.
Wnętrze Renault Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 również ożywiono – przeszycia tapicerki, deski rozdzielczej, czy skórzanej kierownicy wykonano żółtą nicią. Obudowy dysz nawiewu, radioodtwarzacza i obrotomierza wykonano z czarnego błyszczącego tworzywa. Na konsoli środkowej w jej dolnej części znalazło się miejsce na tabliczkę z napisem „FIA 2011 World Champion”, zaś gałkę lewarka skrzyni biegów przyozdobiono logo Renault Sport.
Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 będzie można zamawiać w Austrii, Belgii, Czechach, Japonii, Luksemburgu, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, na Słowacji i Węgrzech już w czerwcu, jedynie we Francji auto oferowane będzie od września.
Francuzi już zapowiedzieli, że wkrótce do Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 i Clio R.S. Red Bull Racing RB7 dołączy jeszcze Megane R.S. Red Bull Racing RB7! A wszystko to dla podkreślenia znaczącej roli koncernu w królewskiej serii wyścigowej – Renault dostarcza w tym sezonie silniki czterem zespołom: Red Bull Racing, Lotus F1 Team, Caterham F1 Team oraz Williams F1 Team.
Renault Twingo R.S. powstało dotychczas w przeszło 12.000 egzemplarzy różnych wersji, między innymi Gordini R.S. Auto produkowane jest od drugiej połowy 2008 roku w Słowenii (Nove Mesto) i można je aktualnie kupić na trzech kontynentach (Europa, Azja, Afryka).
KG
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze