Peugeot 205 był legendą. Po nim, w 1998 r., pojawiła się 206 (dwieścieszóstka) w trzech wersjach nadwozia – hatchbacku trzy i pięciodrzwiowym, SW i CC –, rozkochując w sobie ponad 5 milionów mężczyzn i kobiet.
Peugeot 206, będący dla jednych jedynym środkiem lokomocji a dla większości pojazdem dodatkowym, stał się samochodem „kultowym” o silnej osobowości. Innowacyjny w budowie, łatwy w eksploatacji, stworzony z myślą o pasażerach, urzeka prawie jednobryłową, naturalnie dynamiczną sylwetką. Własności jezdne gwarantują kierowcy bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy w każdej chwili.
Peugeot 206 stanowił ofertę dla klientów poszukujących małych samochodów. Był to „strzał w dziesiątkę”. To właśnie ten segment klienteli poszukiwał pojazdu o dużych walorach estetycznych oraz silnej osobowości, podobnego do nich, emanującego wolnością, zarazem przestronnego i zwartego, usłużnego i zdolnego przemienić „czas miniony” w „czas odzyskany”.
207… nowa generacja
Następca dwieścieszóstki, Peugeot 207, nie zastępuje jednakże swojego poprzednika, który należy już do nowej generacji. Jego zdolność uwodzenia, a także połączenie estetyki, temperamentu i parametrów technicznych nie pozostawią nikogo obojętnym. Dwieściesiódemka postawiła sobie za cel przekształcić – dzięki przejrzystej i kuszącej ofercie – potrzebę przemieszczania się w prawdziwą przyjemność jazdy samochodem.
Pierwsze modele z niezwykle bogatej gamy, w dwóch wersjach: trzy- i pięciodrzwiowej reprezentują nową „logikę samochodową” dwieściesiódemki charakteryzującą się:
– Rasowym, silnym stylem
Dwie wersje przodu pojazdu, klasyczna „Classic” lub sportowa „Sport”, z dwoma ogromnymi reflektorami, „trójkątnym” profilem, imponującą przeszkloną powierzchnią, rzeźbionymi nadkolami, mocno zaokrąglonym tyłem. Największym atutem marki Peugeot jest niewątpliwa estetyka, co znajduje jeszcze raz potwierdzenie w 207-ce.
– Imponującymi i potwierdzonymi proporcjami
Długość 4,03 m, rozstaw osi 2,54 m, szerokość 1,72 m, wysokość 1,47 m: proporcje dwieściesiódemki gwarantują równowagę, dynamikę i bezpieczeństwo, zwiększone przez znaczny rozstaw dużych kół.
– Parametrami dynamicznymi
Solidny i precyzyjny układ jezdny Peugeot 207, idealnie współpracujący z elektrycznym wspomaganiem kierownicy, gwarantuje skuteczność i komfort jazdy tak w mieście jak i poza nim.
– Nowoczesną gamą silników
W ofercie znalazły się 3 silniki benzynowe 1,4 l 54 kW (≈ 75 KM), 1,4 l 65 kW (≈ 90 KM) i 1,6 l 80 kW (≈ 110 KM). Już niedługo zostaną one uzupełnione o nowoczesne rozwiązania technologiczne, czego dowodem pierwszy silnik, powstały we współpracy między PSA Peugeot Citroën i BMW Group.
Gama silników wysokoprężnych składa się z HDi 1,4 l 50 kW (≈ 70 KM) 1,6 l 66 kW (≈ 90 KM) oraz 80 kW (≈ 110 KM) z filtrem cząstek (FAP). Wszystkie gwarantują mniejsze zużycie paliwa, komfort eksploatacji i ochronę środowiska (emisja CO2 od 120 g/km do 126 g/km). Dzięki swojej mocy i momentowi obrotowemu 240 Nm (lub 260 Nm przy włączonym „overboost”) silnik 1,6 l posiada charakter zbliżony do sportowego.
– Komfortowym wnętrzem pojazdu
Wnętrze Peugeot 207 jest nowoczesne, dynamiczne – z „motocyklowym” zestawem wskaźników – i niezwykle wygodne, dla kierującego oraz dla wszystkich pozostałych użytkowników pojazdu.
Wielkość i zagospodarowanie wnętrza świadczą o przynależności do wyższego segmentu. Długa na 1,675 m kabina posiada liczne, przestronne schowki (klimatyzowany przedni schowek o pojemności 12,2 l), i bagażnik (270 dm3 VDA) o regularnych kształtach. Koło zapasowe, umieszczono pod podłogą. Nowa oferta wyposażenia to jeszcze więcej komfortu: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, elementy zapachowe, kierunkowe oświetlenie statyczne, system hi-fi JBL gwarantujący doskonałość akustyczną.
– Zapewnieniem spokoju ducha i bezpieczeństwa pasażerów
Sztywna konstrukcja 207 z podwójnym ciągiem pochłaniania siły uderzenia, z sześcioma poduszkami powietrznymi i pięcioma pasami bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia.
Konstrukcja pojazdu i nadwozie w przedniej części zostały zaprojektowane w taki sposób aby zminimalizować skutki ewentualnej kolizji z pieszym.
Wybór odcieni nadwozia i tapicerki
Czternaście odcieni nadwozia, dwa warianty kolorystyczne wnętrza (czarny lub szaro-beżowy), dziesięć podstawowych tkanin, dwa obicia skórzane, cztery różne zestawy wskaźników, pozwalające siedmiu propozycjom gamy na indywidualizację Peugeot 207.
207… 107, 1007, 206: Peugeot jest ważnym aktorem w segmencie małych samochodów
Postrzeganie małego samochodu znacznie zmieniło się w ciągu ostatnich lat. Decyzja wyboru z wymuszonej i przypadkowej stała się przemyślaną i odpowiedzialną.
Zmianie tej towarzyszy poszerzenie i podział oferty (propozycja z podziałem na liczne linie produktów w segmencie B, wdrażanie nowych koncepcji, itd.).
Wzrost o 50 % światowej sprzedaży od 1998 r. i zwiększenie o ponad 80 % sprzedaży pojazdów z segmentu B, czyni z Peugeot ważnego przedstawiciela segmentu małych samochodów. Dwieściesiódemka, obok 107, 1007 i 206, dopełnia ofertę Peugeot w tym segmencie, spełniając coraz to większe i zróżnicowane wymagania i potrzeby klientów.
Rasowy styl wzbudzający emocje
Pełna wyrazu, solidna sylwetka Peugeot 207 została „wyrzeźbiona” z prawdziwą pasją w Centrum Stylizacji Peugeot.
Styliści potrafili nadać dwieściesiódemce wyjątkowy charakter dzięki subtelnej alchemii: łagodne krzywe i załamania współtworzą rasowy samochód, którego zewnętrzny styl jest natychmiast utożsamiany ze stylem Marki.
Przedni pas Peugeot 207 znacząco wpływa na osobowość pojazdu. – Nadbudowana pokrywa silnika typu „stylizowanego” ogranicza wzrokowo błotniki, lwa atrapy i logo Marki oraz wpisuje się w chromowane „U”, natomiast olbrzymie, bardzo technologiczne reflektory rozciągają się na 780 mm w kierunku słupków przedniej szyby. Potwierdzająca nową osobowość wizualną marki łagodnie wyoblona olbrzymia i dynamiczna tarcza przodu, posiada szeroki wlot powietrza, z osłonową czarną belką. Jest ona wyprofilowana w zależności od wersji, zapewniając sportowy charakter Peugeot 207.
Tak więc wersję Klasyczną tworzy pomalowana w kolorze nadwozia przednia osłona o łagodnych liniach, osłony narożne o ziarnistej strukturze w czarnym kolorze lub kolorze nadwozia w zależności od wersji.
Reflektory przeciwmgielne mogą być zamontowane w dolnej części.
Wersja Sportowa charakteryzuje się bardziej zdecydowanym wyprofilowaniem przodu pojazdu a także dolnej części, mocno zaokrąglonej, w której znajdują się okrągłe reflektory z chromowanym wykończeniem oraz duży wlot powietrza z kratką, pomalowaną w kolorze aluminium w niektórych wersjach.
Narodziny stylistycznego tematu można odnaleźć w dynamicznym, trójkątnym profilu z bardzo obniżoną linią szyb, sprawiającą wrażenie „nurkowania” dla naszkicowania fikcyjnej linii, przechodzącej pod reflektorem.
Odniesienie się do modeli studyjnych Pique i Carreau, nadkola o profilu aerodynamicznym współgrają z zewnętrznymi lusterkami wstecznymi typu „chorągiew”, u podstawy których zainstalowano boczne kierunkowskazy, dla podkreślenia oryginalności profilu, natomiast duże koła podkreślają rasowy charakter.
Tył lekko zaokrąglony gwarantuje przestronność, natomiast linie zapewniają łatwość dostępu i użytkowania. Tylna osłona skrywa rurę wydechową w wersji Klasycznej lub eksponuje chromowaną końcówkę poprzez wycięcie w wersji „Sport” dla podkreślenia sportowego charakteru.
Czarna listwa ochronna ma za zadanie wzorem przedniego pasa zapewnić integralność tych dwóch kształtów.
W przypadku zainstalowanego systemu pomocy przy parkowaniu tyłem, w czarnej listwie ukryte są czujniki ultradźwiękowe.
Rubinowe światła, niezwykle błyszczące dzięki nowatorskiemu wykonaniu, uczestniczą w ruchu – korony, ślimacznice, perforowana osłona o efekcie diodowym. Tylne światła „żyją” i potwierdzają zarówno w dzień, jak i w nocy przynależność Peugeot 207 do marki.
Proporcje podkreślające naturalny sportowy charakter pojazdu
Peugeot 207 został wykonany na płycie podłogowej „1” grupy PSA Peugeot Citroën, dostosowanej do tej roli w bardzo oryginalny sposób. Aby dopasować konstrukcję, konieczne były zmiany niektórych wymiarów.
Zmiany były konieczne aby nasza 207-ka mogła być „na miarę ambicji”:
Długość 4,030 m (+ 200 mm w stosunku do 206) wynikająca z:
- rozstawu osi 2,540 m (zwiększonego o 80 mm w stosunku do rozstawu „standardowego” płyty), poprawiającego własności jezdne oraz bezpieczeństwo aktywne, a także zapewniającego wygodne wnętrze;
- przedniego zwisu ograniczonego do 829 mm i wpływającego na bezpieczeństwo bierne zarówno pasażerów, jak i pieszych;
- całkowicie nowego wykonania tyłu pojazdu, sprzyjającego przestronności wnętrza, a także wielkości i pakowności bagażnika i schowków (np. bagażnik o pojemności 270 dm3 z kołem zapasowym w specjalnej niszy pod wykładziną); tylny zwis wynoszący 661 mm ułatwia wykonywanie napraw.
Szerokość 1,720 m sprzyja bezpieczeństwu biernemu i zwiększa przestronność wnętrza pojazdu.
Wysokość 1,472 m podkreśla dynamikę i równowagę estetyczną oraz gwarantuje maksymalny komfort ergonomiczny użytkownikom.
Rozstaw przednich i tylnych kół, dobrany specjalnie dla dwieściesiódemki (+ 30 mm w stosunku do wymiarów płyty podłogowej, od której pochodzi), podkreślający przede wszystkim dynamikę nowego pojazdu:
- rozstaw przednich kół: 1,474 m
- rozstaw tylnych kół: 1,469 m
Duże koła zostały wyposażone w opony 185/65R15, 195/55R16 i 205/45R17, a ich średnica (średnio 620 mm) zwiększa dynamikę stylu.
Parametry dynamiczne zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy
Własności jezdne oraz przyjemność prowadzenia pojazdu – najważniejsze wartości dla Peugeot – zostały dokładnie przeanalizowane i dopracowane już w fazie projektowania. Dzięki temu powstał model wzorcowy w segmencie, dynamiczny i jednocześnie niezwykle bezpieczny.
Peugeot 207 charakteryzuje się doskonałą sztywnością skręcania 0,8 mrd/100 mdaN i dzięki lepszej eksploatacji układów jezdnych zwiększa bezpieczeństwo aktywne i komfort jazdy. Układy jezdne zostały znacząco zmodyfikowane, aby dostosować je do poszczególnych typów i zapewnić równowagę między własnościami jezdnymi i komfortem. Poszerzenie przednich i tylnych rozstawów kół zwiększyło wytrzymałość nadwozia oraz stabilność w rozmaitych sytuacjach dynamicznych.
Przednie zawieszenie typu pseudo-McPherson ma zmienioną budowę dla poprawienia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz idealnego prowadzenia i komfortu. Nowe wahacze zwiększają sztywność i prowadzenie, większy jest również potencjał drążków stabilizatora a belka silnika posiada nowe pochłaniacze siły uderzenia i tworzy ciąg dolny.
Tylne zawieszenie z belką skrętną zostało całkowicie zmienione, spełniając cele w zakresie dynamiki i parametrów fizycznych 207.
Charakteryzuje się mniejszymi wymiarami zewnętrznymi i masą, ale jednocześnie dużą sztywnością, chroniąc przed drganiami i zwiększając wytrzymałość nadwozia.
Montaż pionowych amortyzatorów i dużych elastycznych przegubów gwarantuje równowagę między komfortem jazdy, bezpieczeństwem biernym, komfortem akustycznym i ograniczeniem drgań.Zaprojektowane i wykonane przez Peugeot hydrauliczne amortyzatory zaworowe zapewniają komfort i skuteczne trzymanie się drogi.
Elektryczne wspomaganie kierownicy typu bezstykowego (brushless) poprawia komfort jazdy zarówno po mieście, jak i po innych drogach.
Technologia ta pozwala zmieniać siłę wspomagania w sposób ciągły, niezależnie od prędkości obrotowej silnika oraz zapewnia łagodniejsze przejście od dużej siły wspomagania przy małej prędkości do mniejszej przy dużej prędkości.
Poprawia również centrowanie wokół punktu zerowego dzięki krótkiemu czasowi odpowiedzi i lepszemu zarządzaniu elektronicznemu.
Zwrotność pojazdu potwierdza średnica skrętu kół między chodnikami wynosząca 10,40 m – 10,60 m.Układ hamulcowy został dopracowany w najmniejszym szczególe w zakresie drogi hamowania, wytrzymałości i siły nacisku na pedał.
Wszystkie dwieściesiódemki zostały wyposażone z przodu w duże zaciski, połączone z wentylowanymi tarczami o średnicy od 266 do 283 mm oraz w zależności od wersji w bębny 9’’ lub tarcze o średnicy 249 mm z tyłu.Ponadto wszystkie samochody otrzymały układ ABS, zapobiegający blokadzie kół, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) z pełnym niezależnym sterowaniem hamowania każdego koła, zapewniający maksymalną skuteczność hamowania, a także wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU) oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego hamowania.
Wszystkie wersje mogą być wyposażone seryjnie lub w opcji w system ESP (Electronic Stability Programm) ostatniej generacji.
W skład systemu wchodzi system antypoślizgowy (ASR), wpływający na sterowanie silnika i na hamulce oraz system dynamicznej kontroli stabilności (CDS), który za pomocą czujników kąta kierownicy, prędkości kąta obrotu pojazdu oraz przyspieszenia bocznego wykrywa wszelką podsterowność lub nadsterowność.
ESP można wyłączyć, aby zachować ruchliwość kół w trudnych warunkach. System włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 50 km/h.Nowoczesna gama silników
Peugeot 207 ma w ofercie sześć silników benzynowych i Diesla HDi.
Silniki benzynowe
Przez pierwsze pół roku od pojawienia się na rynku, dwieściesiódemka oferowana jest z trzema silnikami benzynowymi, osiągającymi moc 54 kW (≈ 75 KM), 65 kW (≈ 90 KM) i 80 kW (≈ 110 KM).
- 1,4 l / 8 S – TU3A: 54 kW (≈ 75 KM)
Ten silnik, połączony ze skrzynią biegów MA z pięcioma przełożeniami i sterowaniem mechanicznym, zapewnia równowagę między komfortem eksploatacji i zużyciem paliwa.
Wywodzący się z TU3JP silnik TU3A został wyposażony w sterowany termostat i alternator, umożliwiające dostosowanie się do wymogów normy Euro 4 w zakresie emisji zanieczyszczeń.
Przy pojemności skokowej 1 360 cm3, średnicy 75 mm i skoku 77 mm, osiąga on moc 54 kW przy umiarkowanej prędkości obrotowej 5 400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 118 Nm od 3 300 obr/min
Wysoki moment obrotowy przy małej prędkości obrotowej zapewnia komfort jazdy, natomiast zużycie paliwa wynosi 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję 150 g CO2/km. - 1,4 l / 16 S – ET3: 65 kW (≈ 90 KM)
Ten nowoczesny silnik, połączony ze skrzynią biegów MA z pięcioma przełożeniami, mechaniczną lub sterowaną (2 Tronic), zapewnia doskonałą dynamikę przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Silnik ET3 o identycznej pojemności skokowej 1 360 cm3, osiąga maksymalną moc 65 kW przy 5 250 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 133 Nm przy 3 250 obr/min, natomiast od 2 000 obr/min oferuje moment 120 Nm, co daje 90 % wartości możliwej do uzyskania.
W tym silniku z podwójnym wałkiem rozrządu w umieszczonym w głowicy i czterema zaworami na cylinder, wałek rozrządu wyposażony został w system zmiennych faz rozrządu (Variable Valve Timing). Stopniowa regulacja gwarantuje jednocześnie olbrzymią moc silnika i mniejsze zużycia paliwa. Tak więc w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 6,4 l/100 km, co daje emisję 152 g CO2 / km w przypadku ręcznej skrzyni a nawet 6,2 l/100 km (146 g/km) przy skrzyni 2 Tronic.Mechaniczna sterowana skrzynia biegów 2 Tronic pozwala na usunięcie pedału sprzęgła, zapewniając dwa tryby jazdy.
Tryb automatyczny zwalnia całkowicie kierowcę z obowiązku zmiany biegów, zapewniając płynną jazdę, sprzyjającą mniejszemu zużyciu paliwa (oszczędność 0,2 l/100 km w cyklu mieszanym). Kierowca może w każdej chwili przejąć inicjatywę i ręcznie zmienić bieg nie zmieniając jednakże trybu automatycznego.
Tryb sekwencyjny pozwala kierowcy czerpać przyjemność z ręcznej zmiany biegów za pomocą dźwigienek pod kierownicą lub dźwigni zmiany biegów. - 1,6 l / 16 S – TU5JP4: 80 kW (≈ 110 ch)
Silnik połączony z mechaniczną skrzynią biegów typu MA z pięcioma przełożeniami to najlepsza jednostka napędowa z gamy silników benzynowych. Jego parametry gwarantują doskonałe dynamiczne własności jezdne.
Przy pojemności skokowej 1587 cm3 (średnica 78,5 mm, skok 82 mm), silnik TU5JP4 osiąga maksymalną moc 80 kW przy 5 750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4 000 obr/min. Wyposażony w podwójny wałek rozrządu umieszczony w głowicy oraz cztery zawory na cylinder, dysponuje 85 % maksymalnego momentu od 2 000 obr/min i 95 % tego momentu – czyli 140 Nm – między 3 000 i 5 000 obr/min Zużycie paliwa wynosi 7 l/100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję 166 g CO2 /km.
Silniki diesla HDi
Wszystkie silniki Diesla HDi podporządkowano strategii „downsizingu” grupy PSA Peugeot Citroën, której głównym celem jest zmniejszenie pojemności skokowych i zużycia paliwa pojazdów z jednoczesnym zachowaniem parametrów dynamicznych.
Silniki wyposażono w system wtrysku bezpośredniego wysokiego ciśnienia (Common rail) drugiej generacji. - 1,4 l HDi – DV4 TD: 50 kW (≈ 70 KM)
Nowy, sprawny i nowoczesny silnik DV4TD, połączony ze wzmocnioną ręczną skrzynią biegów MA, stanowi doskonałą ofertę gamy silników wysokoprężnych, głównie dzięki momentowi obrotowemu 160 Nm, dostępnemu od 2 000 obr/min.
Ten czterocylindrowy silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy, o pojemności skokowej 1 398 cm3 (średnica 73,7 mm, skok 82 mm) osiąga maksymalną moc 50 kW przy 4 000 obr/min. Doładowanie zapewnia turbosprężarka ze zmniejszoną bezwładnością, której prędkość obrotowa dochodzi do 240 000 obr/min.
Wtrysk bezpośredni wysokiego ciśnienia może spowodować wahania ciśnienia od 300 do 1 350 bar, w zależności od żądania kalkulatora. Zmierzone zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km w cyklu mieszanych, co daje emisję 120 g CO2/km. - 1.6 HDi / 16 S – DV6ATED4: 66 kW (≈ 90 KM)
Główny silnik gamy Diesla, o pojemności skokowej 1 560 cm3 został wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne, takie jak aluminiowy blok silnika, szesnastozaworowa głowica oraz system wtrysku dopuszczający maksymalne ciśnienie 1 600 bar.
Silnik ten osiąga maksymalną moc 66 kW przy 4 000 obr/min i maksymalny moment 215 Nm od 1 750 obr/min Został wyposażony we wtryskiwacze posiadające sześć otworów wtryskowych o bardzo małej średnicy, zapewniające jednorodność mieszanki. Charakteryzuje się wtryskiem wielokrotnym na cykl silnika oraz sterowaną turbosprężarką.
Zużycie paliwa nie przekracza 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję 120 g CO2/km. - 1.6 HDi / 16 S – DV6TED4 FAP: 80 kW (≈ 110 KM)
Uzupełniający ofertę silnik wysokoprężny, wyposażony w filtr cząstek (FAP), charakteryzuje się bogactwem najnowszych rozwiązań technologicznych, zapewniając dwieściesiódemce niezwykłą dynamikę i własności jezdne.
Podobnie jak DV6ATED4, silnik DV6TED4 został wyposażony w turbosprężarkę ze zmienną geometrią, zwiększającą żwawość oraz w funkcję „overboost”, umożliwiającą chwilowy wzrost momentu obrotowego.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1 750 obr/min może wzrosnąć do 260 Nm, natomiast maksymalna moc wynosi 80 kW przy 4 000 obr/min.
Zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 4,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję 126 g CO2/km.Zaproszenie do wnętrza
Wystarczy pociągnąć za klamkę i drzwi otwierają się szeroko, ukazując wyrafinowane i dynamiczne wnętrze, sprawiające wrażenie przestrzeni i wygody.
Wyrafinowane wnętrze
Nowoczesna i solidna deska rozdzielcza ma kształt długiej fali, opadającej łagodnie na panoramiczną przednią szybę i boczne okienka.
Wszystkie dostępne obicia są doskonałej jakości, czy to jest czarna geometryczna struktura ziarnista (ziarno Gabin) w pierwszym modelu, czy elastyczna powłoka, przypominająca tkaninę (ziarno Flamine), oferowana w kolorze czarnym lub ciemno-szaro-beżowym.Subtelnie zakończona nawiewami bocznymi deska rozdzielcza posiada – ukryty głęboko pod daszkiem – oryginalny motocyklowy zestaw wskaźników: trzy okrągłe tarcze wskaźników, każda z własną szybką przeciwodblaskową i różnym wykończeniem.
Na osi, w ogromnym trapezie, obramowanym ozdobną maskownicą, znalazł miejsce ekran wielofunkcyjny oraz środkowe nawiewy z możliwością – w zależności od wersji – rozprowadzania jednego z siedmiu dostępnych zapachów. Następnie wzrok pada na panel techniczny, smukły i „high-tech”, zakończony dwoma pionowymi słupkami o tym samym wykończeniu.Płyty drzwi współgrają idealnie z deską rozdzielczą a dolny pas nadwozia o schodzących liniach kieruje wzrok na światło, wpadające do środka przez nieruchomą szybę.
Wygodne i majestatyczne przednie fotele, godne samochodu z górnego segmentu, posiadają liczne i łatwe regulacje: „aktywne” podnoszenie fotela kierowcy na wysokość 50 mm (także fotela kierowcy we wszystkich wersjach za wyjątkiem pierwszego modelu gamy) czy też w wersji trzydrzwiowej „dźwigienki”, umieszczone w górnej części każdego oparcia, dla ułatwienia zajmowania miejsca z tyłu.
Nowa, niezwykle elegancka, opływowa armatura przednich foteli czyni je bardzo sztywnymi i wytrzymałymi na uderzenia. Głęboka rzeźba pianki foteli pozwala wymodelować opcję „komfort” lub „sport” pojazdu, a w tej ostatniej konfiguracji także lepsze podtrzymanie ciała.Tylne fotele zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zagwarantować podparcie i wygodę. Siedzenia i oparcia są dzielone 2/3 – 1/3 i składane. Środkowy pas bezpieczeństwa wbudowany jest w oparcie, ułatwiając jego uchwycenie.
Przestrzeń do podziału
Dzięki imponującym wymiarom zewnętrznym, większemu rozstawowi osi, „niskiej” budowie, wysuniętej przedniej szybie i dopracowanemu w najdrobniejszych szczegółach urządzeniu wnętrza, Peugeot 207 gwarantuje wygodę podróżowania.
Jasne wnętrze sprzyja dobremu samopoczuciu. Długość kabiny (1 675 mm) czyni pojazd jednym z największych w segmencie, zapewniając wygodną jazdę zarówno pasażerom, siedzącym z przodu, jak i z tyłu. Ci ostatni mają więcej miejsca na poziomie kolan (wskaźnik kolanowy 129), a duża ilość miejsca pod fotelami pozwala im wyciągnąć wygodnie nogi.
Szerzej jest także na wysokości łokci i głowy przednich pasażerów (odpowiednio do 1 446 mm i 899 mm) oraz pasażerów siedzących z tyłu (do 1 424 mm i 854 mm), zapewniając komfort na miarę pojazdu z wyższego segmentu.
Przyjęcie pasażerów …
Dźwigienka do przesuwania przednich foteli, umieszczona idealnie w górnej części, ułatwia pasażerom zajęcie miejsca z tyłu pojazdu, nawet w wersji trzydrzwiowej.
W większości wersji przedni fotel pasażera posiada aktywną regulację wysokości do 50 mm (na wzór fotela kierowcy we wszystkich dwieściesiódemkach), a w wielu modelach, przedni pasażer ma do dyspozycji indywidualny środkowy podłokietnik.
Dzięki szczególnej budowie, wysokość tylnych siedzeń od podłogi wynosi 325 mm (niżej niż w pozostałych pojazdach, wykonanych na tej samej płycie, ale wyżej o 15 mm w stosunku do Peugeot 206). Natomiast specjalna wnęka na kolana, wygospodarowana w przednich fotelach, zwiększyła przestronność i wygodę pojazdu.… i ich bagaże
Na wzór imponującej kabiny, także i bagażnik został starannie dopracowany. Kształtem przypomina równoległościan i jest niezwykle pakowny, umożliwiając ustawienie obok siebie dwóch walizek. Dostępna pojemność 270 dm3 VDA pod tylną półką zwiększyła się o 25 dm3 w stosunku do Peugeot 206 i odpowiada 310 dm3 wody.
Wszystkie wersje Peugeot 207 posiadają składaną i dzieloną tylną kanapę– (siedzenia można podnosić i wyciągać a oparcia składać)–, utworzona dzięki temu wolna przestrzeń między podłogą bagażnika i złożonymi oparciami pozwala na przewożenie dużych i/lub długich przedmiotów. W tej konfiguracji dostępna przestrzeń aż do dachu wynosi około 1 m3 (923 dm3 VDA lub 1 195 dm3 „wody”).
Koło zapasowe zostało schowane dyskretnie pod sztywnym dywanikiem w bagażniku.
Status VIP dla kierowcy
Idealnie dopasowane stanowisko kierowcy
Odpowiadając na nie podlegającą żadnej dyskusji potrzebę zapewnienia wygody kierowcy, decydującej o ogólnym bezpieczeństwie, 207 ma do zaoferowania doskonałe dopasowanie ergonomiczne stanowiska kierowcy do każdej sylwetki. Kierowca otrzymał kolumnę kierowniczą z regulacją wysokości i zagłębienia do 40 mm w obu kierunkach, co jest niezwykłe dla tego poziomu gamy, duży podnóżek, fotel z długą poduszką, regulacją wzdłużną do 230 mm i aktywnym podnoszeniem do 50 mm. Ponadto liczne wersje wyposażone są w środkowy podłokietnik.
Kierowca ma dostęp do licznych funkcji nie wykonując zbyt wielu czynności i nie zdejmując rąk z kierownicy.
- Wszystkie dwieściesiódemki zostały wyposażone w elektryczne podnośniki przednich szyb, a ich wyłączniki na płytach drzwi posiadają sterowanie sekwencyjne systemu antyzaciskowego dla szyby kierowcy.
- Sterowanie radiem, poza jego przełącznikami, umożliwiają także elementy zdalnego sterowania pod kierownicą, które pozwalają kierowcy, o ile posiada on zestaw głośnomówiący Bluetooth, bezpiecznie używać własnego telefonu komórkowego, nie odrywając rąk od kierownicy, systemu telematycznego RT3 z telefonem GSM pojazdu, nawigacji satelitarnej, a także uzyskać dostęp do usług.
Dobrane elementy pomocy w prowadzeniu
Aby zwolnić kierowcę z większości obowiązków i pomóc mu w przestrzeganiu dopuszczalnych prędkości, wszystkie dwieściesiódemki zostały wyposażone seryjnie lub w opcji w ogranicznik zmiennej prędkości, połączony z regulatorem prędkości.
W zależności od wersji, w standardzie lub w opcji oferowany jest system wykrywania zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu. Uszkodzona opona wskazywana jest na schemacie na ekranie wielofunkcyjnym.
Peugeot 207 może otrzymać również niezwykle nowoczesny, wzorowany na pojazdach z górnych segmentów, system pomocy przy parkowaniu tyłem. Kierowca informowany jest o odległości od przeszkody zmiennym sygnałem dźwiękowym oraz świecącymi segmentami na ekranie wielofunkcyjnym (ekran czarno-biały) lub kolorowymi strefami (ekran kolorowy).
Lepsza widoczność
Doskonała widoczność, zapewniona kierowcy Peugeot 207, zwiększa komfort jazdy i bezpieczeństwo.
Przeniknąć mrok !
Olbrzymie reflektory o zespolonej powierzchni i podwójnej paraboli (H1 + H7) gwarantują idealny strumień światła.
W niektórych wersjach większy poziom technologiczny oświetlenia zapewnia moduł eliptyczny H7, połączony z kierunkowym oświetleniem statycznym. Ta rzadka przy tym poziomie gamy funkcja pozwala podczas jazdy po mieście na lepszą identyfikację pieszego, chcącego przejść przez ulicę, czy też rowerzystę, jadącego poboczem drogi.
Kierunkowe oświetlenie statyczne: trochę techniki
Dodatkowe reflektory H7, wbudowane w główne reflektory, oświetlające pod kątem 30° do środka zakrętu, włączają się niezależnie od siebie na żądanie kalkulatora, aby wyprzedzić oświetlenie boczne strefy przemieszczania się.
To dodatkowe oświetlenie uruchamia się przy włączonych światłach drogowych lub mijania, gdy czujnik kąta kierownicy zarejestruje, w zależności od prędkości pojazdu, wartość wyższą od 50° lub 25° .
Włączenie kierunkowskazu powoduje uruchomienie oświetlenia kierunkowego, niezależnie od prędkości pojazdu, gdy kąt kierownicy osiąga 20 °, co umożliwia oświetlenie wnętrza zakrętu oraz okolice skrzyżowań, także w przypadku zatrzymania się przy znaku stop.
Aby nie przeszkadzać kierowcy (oraz pieszym) migotaniem, kalkulator żąda wyłączenia oświetlenia, gdy tylko kąt kierownicy wynosić będzie między 15° i et 20° .
Wiązka świetlna w dolnym położeniu nie oślepia kierowców.Funkcja automatycznego włączania świateł mijania, obecna w wielu wersjach, dostępna jest w zestawie przełączników, można ją więc włączać i wyłączać nawet podczas jazdy.
Czujnik oświetlenia połączony jest z czujnikiem deszczu:, podczas deszczu powoduje jednoczesne włączenie automatycznej wycieraczki szyby i reflektorów, zapewniając udany kompromis między komfortem i bezpieczeństwem.Niczym niezakłócona widoczność przez cały czas
Peugeot 207 został wyposażony w przednie wycieraczki z płaskimi, gumowymi piórami i metalowym rdzeniem, zapewniające skuteczne wycieranie.
Dzięki funkcji automatycznej pracy wycieraczek, nowy zestaw przełączników o czterech położeniach umożliwia uruchomienie trybu przerywanej pracy, różniący się od trybu „automatycznego”, dostosowanego do natężenia deszczu.Dla poprawienia widoczności z tyłu, wycieraczka tylnej szyby włącza się po wrzuceniu biegu wstecznego, a także uruchamia się automatycznie przy pracujących przednich wycieraczkach.
Dopracowane lusterka wsteczne
Duże zewnętrzne lusterka wsteczne zapewniają doskonałe bezpieczeństwo pieszym.
W niektórych wersjach lusterka można składać elektrycznie za pomocą pilota zdalnego sterowania lub ręcznie, naciskając na odpowiedni przycisk na płytce podnośnika szyb.Technologia wewnętrznego elektrochromatycznego lusterka wstecznego, instalowanego w niektórych wersjach, zwiększa komfort, bezpieczeństwo i status jakościowy Peugeot 207.
Wewnętrzne elektrochromatyczne lusterko wsteczne: trochę techniki
Technologia ta umożliwia elektryczne i automatyczne dostosowanie wewnętrznego lusterka wstecznego do panujących warunków „dzień” lub „noc”. Funkcja, którą można wyłączyć, uruchamiana jest za pomocą przycisku, wyposażonego w zieloną diodę, sygnalizującą czuwanie zespołu.
Zwierciadło elektrochromatycznego lusterka wstecznego jest układem złożonym z dwóch cienkich szklanych płytek (1,6 mm). Tak powstała przestrzeń w ciągu kilku setnych sekundy może zostać wypełniona żelem powstałym na skutek elektrolizy, uruchamianej sygnałem z dwóch czujników (bez kadmu), analizujących bez przerwy oświetlenie z przodu i z tyłu.Dla komfortu wszystkich pasażerów
Oświetlenie wnętrza
207-ka pozwala przenikać niezwykłej ilości światła do wnętrza pojazdu. Wysunięta olbrzymia przednia szyba (1,31 m2), bardzo niska linia bocznych szyb oraz dodatkowe okienko z przodu współtworzą całkowitą przeszkloną przestrzeń wynoszącą powyżej 3 m2.
Niezwykłą ilość światła można jeszcze zwiększyć dzięki płycie otwieranego elektrycznie dachu z barwionego szkła, dostępnego w opcji, bądź też za pośrednictwem panoramicznego dachu z barwionego szkła, oferowanego seryjnie lub w opcji w niektórych wersjach. Najwięcej korzyści z dobrego oświetlenia czerpią kierowca i pasażer siedzący z przodu, jednakże pasażerowie siedzący z tyłu też nie mają powodów do narzekań.
Obie oferty przeszklonego dachu (otwieranego lub panoramicznego), wyposażonego w wewnętrzną osłoną, dostępne są dla obu nadwozi 207 trzy i pięciodrzwiowych.Wreszcie, spośród wybranych dla dwieściesiódemki wariantów wykończenia wnętrza, wariant kolorystyczny „szaro-beżowy” jest niezwykle jasny i zwiększa naturalną jasność pojazdu.
Schowki
Praktyczne schowki pozwalają trzymać pod ręką przedmioty, osłaniać je lub ukryć.
- Duży schowek po stronie pasażera o pojemności 12,2 l, w którym można przewozić butelkę wody o pojemności 1,5 l, wyposażony jest w „czarodziejską” pokrywę. W wersjach z klimatyzacją schowek będzie klimatyzowany za pomocą odgałęzienia przewodu.
- Otwarty schowek nad dużym przednim schowkiem, w którym można trzymać rzeczy, które mają być pod ręką.
- Schowek „ISO”, a nawet dwa, pozostają wolne, gdy nie ma zmieniarki płyt CD (i radia).
- Schowek na karty, obecny w wielu wersjach, pozwalający trzymać pod ręką karty kredytowe czy parkingowe.
- Trzy schowki i dwa uchwyty na kubki znajdują się w długiej konsoli środkowej.
- Duże schowki, mogące pomieścić butelkę wody 1,5 l lub dokumenty w formacie A4, zlokalizowano w przednich drzwiach – podwójne w wersjach trzydrzwiowych– oraz w drzwiach tylnych, aby również i dzieci mogły przechowywać swoje „skarby”.
- Kieszenie z tyłu przednich foteli (od poziomu 2) na dokumenty w formacie A4.
Komfort termiczny
Główny element stanowiący o komforcie pasażerów dwieściesiódemki, komfort termiczny wymagał dokładnej analizy. Dopracowano w szczególności obieg powietrza oraz sposób jego ogrzewania i chłodzenia. W konsekwencji utworzono specjalne kanały powietrzne pod przednimi fotelami oraz szyby otwierane nożycowo w wersjach trzydrzwiowych.
Peugeot 207 może być wyposażony w układ klimatyzacji, dostępny w dwóch wersjach – ręcznej lub automatycznej „dwustrefowej” – w zależności od wersji. Wszystkie wersje zostały wyposażone w sprężarkę ze sterowaniem zewnętrznym, pozwalającą znacząco zmniejszyć zużycie paliwa pojazdu.
Przewód klimatyzacji można doprowadzić do przedniego schowka, umożliwiając jego klimatyzowanie, uruchamiane za pomocą pokrętła. Dzięki temu, gdy na dworze będzie gorąco, zawsze znajdzie się pod ręką chłodny napój lub woda.Klimatyzacja ręczna posiada dwie kratki pod deską rozdzielczą, a każda z nich trzy wyloty, zapewniające delikatne rozprowadzanie powietrza.
Klimatyzacja automatyczna „dwustrefowa” oferuje kierowcy i przedniemu pasażerowi niezależną regulację temperatury i rozdziału powietrza. Połączona jest z czujnikiem nasłonecznienia, posiada też nowe funkcje izolacji kabiny od różnego rodzaju zapachów dochodzących z zewnątrz. Po uruchomieniu spryskiwacza szyby wlot powietrza automatycznie się zamyka, aby zapach płynu nie dostał się do wnętrza pojazdu.
Podobnie filtr, zainstalowany we wszystkich dwieściesiódemkach, posiada warstwę węgla aktywowanego, która skutecznie chroni wnętrze przed zapachami węglowodorów i cząstkami substancji zanieczyszczających.Wiele wersji wraz z klimatyzacją wyposażonych zostało w atermiczną przednią szybę.
Perfumowane wnętrze
Oryginalnym wyrazem komfortu naszej 207, jest dystrybutor zapachu we wnętrzu kabiny. Rzecz opatentowano i wprowadzono do wyposażenia większości wersji. Urządzenie dyskretnie wbudowane w desce rozdzielczej umożliwia rozprowadzenie zapachu we wnętrzu pojazdu.. Oferowany gratisowo kuferek pozwala wybrać dwa wkłady spośród siedmiu kompozycji zapachowych, z których jedna ma własności eliminowania zapachu papierosów. zapachy te zostały opracowane z jednym z bardziej znanych francuskich producentów perfum, oferując jakość i finezję godną nobliwego pochodzenia.
Dystrybutor zapachu, trochę techniki
Cylindryczny wkład umieszczono w desce rozdzielczej przed nawiewami i sprzężono go z pokrętłem dwufunkcyjnym umieszczonym miedzy nimi. Pokrętło umożliwia uwolnienie zapachu z wybraną intensywnością poprzez dwa nawiewy środkowe, i do zaprzestania rozprowadzania w dowolnym momencie, z zachowaniem doskonałej szczelności, w niczym nie zakłócając normalnego funkcjonowania nawiewu.
Wkłady łatwo jest zainstalować (zwykłe ćwierć obrotu. Dostarcza się je z kapturem uszczelniającym, pozwalającym na ich ewentualne zamknięcie po wyjęciu z dystrybutora na desce rozdzielczej. Dzięki temu bez problemu można zmieniać zapach, zachowując napoczęty wkład do późniejszego użycia.Środowisko dźwiękowe
Dużo wysiłku, na etapie projektowania 207-ki, zrobiono w zakresie poziomu hałasu i transmisji drgań i wibracji. Uzyskano efekt właściwy pojazdom z wyższych segmentów.
Dla uzyskania takiego efektu, musiano podjąć działania w bardzo wielu dziedzinach.
Doskonała sztywność konstrukcji dwieściesiódemki (0,80 mrd przy momencie 100 mdaN) pozwala opanować u źródła przenoszenie hałasów i wibracji. Ten korzystny efekt wyjściowy uzyskano dzięki ogromnemu wkładowi pracy w zakresie aerodynamiki oraz innych potencjalnych źródeł hałasu, które należało zidentyfikować, następnie zminimalizować lub „ubarwić”. Końcowy wynik to przyjemny nastój wnętrza, zapraszający i przyjazny. Każdemu dana jest szansa jego indywidualizacji dzięki gamie radioodtwarzaczy i telematyki opracowanej dla 207-ki.Ku wygodzie użytkowników
W zakresie komunikacji Peugeot 207 oferta jest niezwykle bogata – autoradia lub system telematyki, połączony z licznymi usługami -.
– Autoradio CD (RD4) o mocy de 4 x 15 W, połączone z sześcioma głośnikami w wersji z pojedynczym tunerem w pierwszych modelach lub z podwójnym tunerem i odtwarzaczem MP3 w pozostałych wersjach.
– Zestaw głośnomówiący Bluetooth dostępny jest w opcji dla dwieściesiódemek, wyposażonych w autoradio mono-CD RD4. System ten umożliwia „rozpoznanie” przez pojazd telefonu komórkowego Bluetooth oraz przejęcie i obsługę jego głównych funkcji. Kierowca może bezpiecznie korzystać z własnego telefonu komórkowego, nawet go nie dotykając. Komunikacja możliwa jest dzięki elementom sterowania radiem pod kierownicą, głośnikom pojazdu oraz mikrofonowi w konsoli dachowej. Ważne informacje wyświetlane są na ekranie wielofunkcyjnym.
– Telematyka – system RT3 (autoradio mono-CD RDS, telefon GSM, GPS) – to ważny element pomocy w prowadzeniu. Wszystkie informacje związane z systemem wyświetlane są na czarno-białym ekranie (wskazówki GPS mają postać piktogramów), bądź na ekranie kolorowym 16/9 7”z wyświetleniem kartografii.
Peugeot 207, wyposażone w system RT3, oferują najnowsze dostępne usługi:
- odtwarzanie plików MP3,
- port podczerwieni, umożliwiający przede wszystkim dostęp do numerów, znajdujących się w pamięci dodatkowego aparatu (telefon, PDA),
- odbiór komunikatów o ruchu drogowym (TMC), pozwalających uniknąć korków, wybierając inną drogę,
- określenie trasy w poszczególnych etapach.
System telematyczny umożliwia dostęp (w zależności od kraju) do innowacyjnych, lokalnych usług assistance (SUAL), zwiększających bezpieczeństwo.
- Zmieniarka na pięć płyt CD, umieszczona na panelu technicznym pod autoradiem, dostępna jest w wyposażeniu standardowym lub w opcji w zależności od wersji i jest ona łączona z ofertą RT3.
- System hi-fi JBL, idealnie dopasowany do wnętrza Peugeot 207, oferuje doskonałe środowisko akustyczne. Odtworzenie „wpasowanego” w kabinę dźwięku zapewnia wzmacniacz 240 W, osiem głośników i skrzynia basów w bagażniku. Ten wysokiej klasy system można połączyć z autoradiem RD4 bitunerowym oraz z systemem RT3 (autoradio RDS, telefon GSM, GPS).
Ekipa „ochroniarzy” dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom pojazdu
Niezależnie od gamy pojazdu wszyscy chcą mięć spokojną głowę. 207-ka spełnia z powodzeniem te oczekiwania. Począwszy od bezpieczeństwa biernego i osób trzecich a na prewencji antykradzieżowej i antywłamaniowej skończywszy.
Konstrukcja została wykonana w taki sposób, aby rozłożyć energię uderzenia w zaprogramowany sposób. Nienaruszalność wnętrza pojazdu zapewniona jest przez strefy kontrolowanego zgniotu, a ochronę pasażerów zapewniają poduszki powietrzne/pasy bezpieczeństwa, które przytrzymują na miejscu, amortyzują uderzenia i w konsekwencji ograniczają skutki uderzenia.Doskonała konstrukcja
Konstrukcja Peugeot 207 została zaprojektowana i wykonana w taki sposób, aby zagwarantować jeszcze większą wytrzymałość na uderzenia od wymaganej w testach czy EuroNCAP, w których aspiruje do 5 gwiazdek.
Charakteryzuje się ona przede wszystkim utworzeniem w przednim bloku podwójnego ciągu rozkładu naprężeń w przypadku uderzenia. Ułatwia to wykonywanie napraw i ogranicza skutki uderzenia w pieszego. Konstrukcja przejęta z Peugeot 407, została niedawno wprowadzona do segmentu B.
Peugeot 207 jest jednym z pierwszych samochodów, spełniających wymogi nowej dyrektywy europejskiej, dotyczącej ochrony pieszych przed uderzeniami.W przypadku czołowego zderzenia
Przedni blok otrzymał nowy dolny ciąg rozkładu naprężeń, który przejmuje część energii z klasycznego ciągu górnego, utworzonego z podłużnic. Energia rozprowadzania jest w dwóch trzecich przez ciąg górny i w jednej trzeciej przez ciąg dolny.
Ciąg dolny powstał dzięki zastosowaniu długiej kołyski, utworzonej ze standardowej belki, do której dołączono przedłużenia, poprzeczną belkę oraz belkę progową, wyposażoną w pochłaniacze siły uderzenia.Oprócz tego ciąg górny i dolny połączone są poprzeczkami usztywniającymi dla zwiększenia sztywności i stabilności zespołu.
Powstała w ten sposób konstrukcja przodu pojazdu bazuje na nowatorskiej strategii pochłaniania siły uderzeń. Ma ona w swoim założeniu lepiej rozprowadzić energię a jednocześnie zachować cechy pojazdu sztywnego, chroniącego jadących przed czołowymi zderzeniami z dużą prędkością, pozostawiając jednak pewien niezbędny margines elastyczności, aby zapewnić ochronę pieszych i lżejszych pojazdów w przypadku kolizji.Ponadto stabilizatory łączą tylne części podłużnic z górnymi częściami przedniego słupka, ograniczając w ten sposób cofanie podłużnic do wnętrza pojazdu.
Wzmocnienie przeciwuderzeniowe – (system mocujący zespół napędowy do belki) – ogranicza cofanie zespołu napędowego do wnętrza pojazdu oraz kolumna kierownicza cofająca się o 70 mm stanowią dodatkową ochronę w przypadku zderzenia.
Ponadto kierowca posiada „aktywny” podnóżek, cofający się w momencie zderzenia, dzięki czemu zachowany zostaje kąt pomiędzy stopą a piszczelą kierowcy, nie dopuszczając do poważnych obrażeń ciała.
Podobnie, stopy przedniego pasażera spoczywają na płaskim wsporniku, którego nachylenie ma ograniczyć skutki ewentualnego cofnięcia.W przypadku uderzenia bocznego
Zabezpieczenie przed bocznymi uderzeniami stanowi specjalnie zaprojektowany szkielet nadwozia i dodatkowe elementy konstrukcyjne pochłaniające energię tworzą kapsułę pozwalającą ochronić użytkowników od poważnych obrażeń.
Drzwi wyposażono we wzmocnione zwieńczenia i profile rurowe z przodu, mające swój wkład w usztywnienie nadwozia. Powstaje w ten sposób łącznik przejściowy między słupkiem przednim i słupkiem środkowym i dalej tylnym nadkolem.
Również wykładziny drzwiowe uzupełniają system pochłaniania energii.Dodatkowo w wersji 3-drzwiowej wprowadzono kołek antywłamaniowy, zapewniający stałe sprzęgnięcie drzwi ze słupkiem środkowym, co stanowi gwarancję optymalnej zwartości systemu.
Doskonały system ochrony
Peugeot 207 został wyposażony w liczne poduszki powietrzne:
- Dwie czołowe poduszki powietrzne z podwójnym generatorem, których ciśnienie dostosowane jest do siły uderzenia. Pojemność poduszki kierowcy wynosi 60 l, natomiast pasażera 90 l. Poduszkę pasażera można wyłączyć.
- Dwie boczne poduszki powietrzne, każda o pojemności 11 l.
- Dwie kurtyny powietrzne o pojemności 23 l każda, umieszczone wzdłuż łuku dachu, „współpracujące” z bocznymi poduszkami powietrznymi, chroniącymi klatkę piersiową. Dostępne są w wyposażeniu standardowym lub w opcji w zależności od wersji i kraju docelowego.
Pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa z nawijaczem uzupełnia system ochrony pasażerów:
- dwa przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, nawijaczem pirotechnicznym i ogranicznikiem napięcia o małej kalibracji (450 daN) ;
- trzy tylne pasy bezpieczeństwa, każdy wyposażony w ogranicznik napięcia wykalibrowany na 600 daN.
Warto zaznaczyć, że wbudowanie środkowego pasa bezpieczeństwa w oparcie ułatwia jego uchwycenie i zachęca do zapinania.Skuteczność pasów bezpieczeństwa i budowa tylnych siedzeń chronią pasażerów przed „nurkowaniem” w przypadku zderzenia.
Dla poprawienia bezpieczeństwa i „zmuszenia” do zapinania pasów bezpieczeństwa, większość dwieściesiódemek została wyposażona w alarmy dźwiękowe i wzrokowe niezapiętego i odpiętego pasa bezpieczeństwa. W pierwszym modelu gamy nadzór obejmie jedynie kierowcę. Na specjalnym ekranie czerwone lub zielone piktogramy będą wskazywać zapięcie lub nie pasów.
Dwa mocowania Isofix trzypunktowe
Wszystkie „dwieściesiódemki” zostały wyposażone w dwa trzypunktowe mocowania na bocznych tylnych siedzeniach, umożliwiające zainstalowanie homologowanego fotelika dziecięcego.
Ochrona pieszych
Zagadnienie wprowadzone od początku opracowywania 207, zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej. Zredukowanie skutków zderzenia i unikanie skaleczenia przy uderzeniu pieszego bierze na siebie blok przodu pojazdu z podwójnym ciągiem.
Kończyny dolne ma chronić elastyczny pochłaniacz siły uderzenia umieszczony wewnątrz zderzaka w górnym ciągu, natomiast wykonana z kompozytów belka progowa z zamontowanym pochłaniaczem siły uderzenia, stanowi finalny element dolnego ciągu i ma służyć do odrzucenia nogi, dla uniknięcia ciężkich urazów kolana.
Z drugiej strony, pokrywa silnika została zaprojektowana w taki sposób, żeby utworzyć maksymalnie dużą przestrzeń pomiędzy nią a elementami mechanicznymi. Powstaje w ten sposób strefa potencjalnego wgniecenia, umożliwiająca pochłoniecie siły uderzenia pieszego w pokrywę bez ryzyka dotknięcia elementów twardych.
Na koniec w ramach tej samej strategii, wyposażono reflektory w mocowania ”bezpiecznikowe”, umożliwiające ich przemieszczenie do wnętrza pojazdu w przypadku uderzenia.
Połączenie strefy bezpieczeństwa i zaprogramowanego zerwania mocowań reflektorow, pozwala na wchłonięcie znacznej części energii uderzenia i tym samym zmniejszyć ewentualne obrażenia pieszego.
Pozostałe funkcje wpływające na bezpieczeństwo i nienaruszalność pojazdu
- Automatyczne ryglowanie drzwi i bagażnika podczas jazdy po przekroczeniu prędkości 10 km/h (które można włączyć i wyłączyć ręcznie).
- Alarm pojemnościowy i obwodowy, dostępny w opcji, połączony z superzamkiem drzwi i elektrycznym zabezpieczeniem przy przewożeniu dzieci.
- Zamek o wysokiej trudności sforsowania
- Nakrętki zabezpieczające przed kradzieżą dla kół ze stopu aluminium.
- Elektroniczne elementy zabezpieczające.
- Trzy oddzielne oznakowania pojazdu.
Odcienie nadwozia:
Na paletę odcieni nadwozia składa się czternaście kolorów, podkreślających do wyboru dynamikę, elegancję lub dyskrecję dwieściesiódemki.
Lakiery:
biały banquise, niebiski Santorin, czerwony Aden
Lakiery metalizowane:
szary aluminium, popielaty, szary Manitoba, niebieski Neysha, żółty Lacerta, pomarańczowy Salamanque, czerwony Lucifer
Lakiery perłowe:
stalowy, niebieski Recife, niebieski Montebello, czarny obsidien
Zewnętrzna indywidualizacja
Każdy z czternastu odcieni nadwozia można połączyć z poniższymi elementami tworząc własną osobowość pojazdu:
- cztery możliwości przodu pojazdu,
- dwa rodzaje klamek drzwiowych,
- dwa typy listew ochronnych,
- dwa rodzaje końcówki rury wydechowej,
- cztery style aluminiowych felg i trzy kołpaków
Indywidualizacja wnętrza
207-kę pomyślano jako pojazd pozwalający się poddać zabiegowi indywidualizacji.
W ramach tego programu, animacja wnętrza może być bardzo zróżnicowana, w tym: - dwa główne warianty kolorystyczne – Czarny lub Szarobeżowy–
- trzy obicia deski rozdzielczej,
- cztery typy wykończeń deski rozdzielczej i panelu technicznego,
- trzy kierownice,
- cztery propozycje zestawów wskaźników,
- pięć gałek dźwigni zmiany biegów,
- dwa ogólne kształty foteli (z licznymi obiciami),
- dziesięć głównych tkanin i tyle samo tkanin dodatkowych,
- dwa odcienie perforowanej skóry (i tyle samo gładkiej dodatkowo),
- dwie wersje klamek drzwiowych,
- dwa typy zespołu pedałów.
Zróżnicowana i bogata gama
Niesamowita podatność 207-ki na indywidualizację, umożliwia zaproponowanie zróżnicowanej bogatej gamy łatwo rozpoznawalnej, tak by w sposób przemyślany dotrzeć do możliwie jak najszerszej klienteli.
URBAN, duża dowolność i wszechstronność, stanowi wstęp do gamy. Dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.
TRENDY oferuje silnie zaakcentowaną osobowość zwłaszcza poprzez swą kolorystykę. Dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.
Dalej kolej na dwie równolegle wersje wyposażeniowe, Classic (5-drzwiowa) i Sport (3 i 5-drzwiowa), zdublowanie gamy 207:
PREMIUM i PREMIUM Pack stanowią wersję wyposażeniową Classic. Dostępne tylko w wersji 5-drzwiowej.
SPORT i SPORT PACK stanowią wersję wyposażeniową Sport. Dostępne w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.
Poziom GT stanowi ukoronowanie tej gamy. Jest to wersja stylizowana na „sport exclusif” z panoramicznym szklanym dachem. Dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.
Uwaga: są to wersje rozwojowe mogące ewoluować w zależności od przeznaczenia.
W najbliższej przyszłości
Liczne wydarzenia przyczynią się z pewnością do wzmocnienia tej gamy, czy to na skutek wprowadzania nowych jednostek napędowych z silnym dozbrojeniem technologicznym lub wyposażeniowym (Stop and Start), czy też poprzez nowe linie nadwozia. Wzbogacą one ofertę dla klientów, spragnionych przyjemności i funkcjonalności.
Tak więc w roku 2006 zaproponowane zostaną dwa silniki, powstałe we współpracy pomiędzy grupą PSA Peugeot Citroën i BMW Group.
Pierwszy z nich będzie silnikiem czterocylindrowym o pojemności skokowej 1 598 cm3 z turbodoładowaniem za pomocą turbosprężarki Twin-scroll, działającej pod niskim ciśnieniem (0,8 bar).
Będzie wyposażony w rozrząd z dwoma wałkami rozrządu w górnej części i szesnaście zaworów, a także we wtrysk bezpośredni benzyny pod wysokim ciśnieniem (120 bar).
Maksymalna moc wynosić będzie 110 kW (około 150 KM) a maksymalny moment 240 Nm.Drugi silnik o tej samej pojemności skokowej, ale bez turbodoładowania, również będzie posiadał rozrząd z dwoma wałkami rozrządu w górnej części oraz szesnaście zaworów z ciągłą regulacją, umożliwiającą zmienne unoszenie zaworów na dolocie i na wydechu.
Podobnie jak w poprzednim silniku, odłączalna pompa płynu chłodzącego i sterowana pompa olejowa wpływają na mniejsze zużycie paliwa.
Maksymalna moc wynosić będzie 85 kW (około 115 KM) a maksymalny moment obrotowy 160 Nm.Główne elementy ozdobne i wykładziny dla różnych poziomów wyposażenia
* opcje rozwojoweURBAN*
TRENDY*
PREMIUM*
PREM . PACK*
SPORT*
SPORT PACK*
G T*
Na zewnątrzPrzedni pasClassic (Klasyczny)Classic (Klasyczny)Classic (Klasyczny)SportSport+siatka atrapy malowana alu (Pack)
Sport+siatka atrapy malowana aluOsłony boczneCzarneCzarneCzarneMalowane (Pack)
CzarneMalowane (Pack)
MalowaneKlamki drzwioweCzarneMalowaneMalowaneMalowaneMalowaneKońcówka rury wydechowejNiewidocznaNiewidocznaNiewidocznaOwalna i chromowanaOwalna i chromowanaKołpaki kół jezdnychAuckland 15″Hobart 15″Hobart 15″ / Perth 16″Hobart 15″ / Perth 16″–
Koła ze stopów aluminiumMonaco 15″ (opcja)Monaco15″/Estoril16″(seryjnie w Pack)
Monaco15″/Spa 16″(seryjnie w Pack)
Spa 16″ (5-drzwiowy)Hockenheim 17″(S lub O w zal. od silnika )
Elementy wewnętrzneDeska rozdzielczaZiarnista (Gabin)Czarna
Miękka (Flamine)Czarna lub „surowy jedwab”
Miękka (Flamine)Czarna lub „surowy jedwab” lub „surowy jedwab”/czarna
Miękka (Flamine)Czarna
Miękka (Flamine)Czarna lub „surowy jedwab” (5-drzwiowy)
Wykończenie Deski rozdziel Panelu technicznegoCzarneCzarne
Szare „Gris lion”Czarne lub „surowy jedwab”
OndineOndine
JulesJules
Gordon (Jules+”surowy jedwab”) Gordon (Jules+”surowy jedwab”)Kierownica3-ramiennaCzarna
3-ramiennaCzarna
SkóraCzarna lub „surowy jedwab”
SkóraCzarna
SkóraCzarna lub „surowy jedwab”
Zestaw wskaźnikowCiemne tłoSzara obwoluta „gris lion”
Jasne tłoSzara obwoluta „gris lion”
Ciemne tłoChromowana obwoluta
Jasne tłoChromowana obwoluta
Jasne tłoChromowana obwoluta
Zestaw pedałówStandardStandardStandardStandardNakładki aluminioweFoteleStandardStandardStandardSportSportWykładzinysTkanina splotowaKoulikoro/Sofis
- czarna
- „surowy jedwab”
Tkanina splotowaPachinko/Sofis/Tavoc
- czarno-szara
- czarno-czerwony
- „surowy jedwab”
Tkanina splotowa + WelurChirongui/Pointil
- ciemno-szary
- „surowy jedwab”
Siatka + Tkanina splotowaZindal/Sofis
- czarno-alu
- czarno-niebieski metal
Tkanina splotowa + SkóraAdex
- czarno-alu
- „surowy jedwab”/alu
.
Najnowsze komentarze