Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Przyszłe klasyki – francuskie samochody z segmentu B: Citroën C3, Peugeot 206, Renault Clio RS

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-04-15
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 5 minut
604
A A
1
citroen c3 pluriel 2 Wiadomości

Używane francuskie samochody segmentu B – przynajmniej niektóre modele – mogą w przyszłości stać się cenionymi klasykami.

W przeciągu ostatnich kilku dekad to wybitne wersje modeli segmentu B francuskich producentów zostały zapamiętane. Wystarczy porównać dzisiejszą popularność Peugeota 605 i 205. Dziś o 605 pamiętają tylko miłośnicy marki, 205 kochają wszyscy – zaś wersje usportowione i wszelkie specjalne dziś biją wszelkie rekordy cenowe nie tylko w Europie. Można więc śmiało zakładać, że podobny los spotka jemu podobne nowsze konstrukcje.

Peugeot 408 – reklama

peugeot 206 2 Wiadomości

W historii Peugeota złotymi zgłoskami zapisał się także model 206. Jego kariera przebiegała w sposób zbliżony do poprzednika – 206 również brylował w Rajdowych Mistrzostwach Świata – tym razem WRC. Na rynku zaś cieszył się ogromną popularnością i przez cały okres produkcji 1998-2009, później jego żywot trwał do 2012 roku jako 206+. Obecnie podstawowe warianty 206 osiągnęły dno cenowe, dobrze utrzymany egzemplarz – często nawet od pierwszego właściciela – kupimy już za 5-10 tysięcy złotych. One jednak nie będą nigdy rosły na wartości. Zupełnie inny los czeka topowe warianty, które przez lata w dużej części walczyły i kończyły żywot w amatorskich i zawodowych rajdach samochodowych czy rallycrossie. Krótko po premierze w salonach pojawiły się pierwsze mocniejsze odmiany GTI i S16.

peugeot 206 3 Wiadomości

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot Polugon

Peugeot zaszalał. Polygon Concept pokazuje innowacje dla nowego 208? Prowadzenie wchodzi na wyższy poziom

2025-11-12
Citroen C5 Aircross

Citroën C5 Aircross gwiazdą marki na targach Auto Zürich 2025. Francuski salon na kółkach

2025-11-12

Citroën kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Polsce. Wyniki w październiku 2025

2025-11-12

Nowy Peugeot Polygon Concept w grze Fortnite. Jak odwiedzić wirtualną wyspę Polygon City?

2025-11-12

Wizualnie symbolicznie różniły się od słabszych, w kabinie zagościły lepiej wyprofilowane fotele i bogate wyposażenie – często dysponują automatyczną klimatyzację, szyberdachem, skórzaną tapicerką, radiem z CD i tempomatem. W ich przypadku do napędu służy znany z dziesiątek modeli koncernu PSA czterocylindrowy silnik 2.0 16V generujący mało imponujące dziś 136 KM – pamiętajmy jednak, że 206 waży niewiele ponad tonę. Na potrzeby uzyskania homologacji we wspomnianej najwyższej kategorii rajdów samochodowych – WRC – Peugeot wprowadził do oferty wersję RC.

RC wyróżnia się rzucającymi się w oczy poszerzeniami, masywnymi zderzakami, dedykowanymi obręczami i spoilerem. W kabinie zastosowano doskonałe kubełkowe fotele oraz równie bogate wyposażenie. Za napęd odpowiada zmodyfikowany 2.0 16V generujący imponujące 177 KM. Wrażenia z jazdy gwarantowane. Obecnie znalezienie wartego uwagi 206 RC wymaga zgromadzenia przynajmniej 30 tysięcy złotych, GTI / S16 są jeszcze nieco tańsze.

renault clio rs Wiadomości

Bez wątpienia dobrą lokatą kapitały i zasobów pasji będzie Renault Clio III RS. Trzecia odsłona miejskiego Renault dostępne było w Europie od 2005 do 2012 roku. Słabsze wersje wciąż tysiącami służą do codziennych dojazdów do pracy czy szkoły. Ich zaletą jest prosta i sprawdzona mechanika, przestronne wnętrze i brak problemów z korozją – co dla wszystkich modeli Renault jeszcze do końca lat 90-tych było nieosiągalne. W typowy dla siebie sposób Renault zwieńczyło gamę Clio III. Na drogi trafił mocno zmodyfikowany wariant RS, tylko jako trzydrzwiowy hatchback.

Nadkola wyraźnie poszerzono – aby zmieścić ulepszony układ jezdny. Całość wieńczą masywne zderzaki. Sportowych akcentów nie brakuje także w kabinie. Obok zwyczajnej deski rozdzielczej znajdziemy kubełkowe fotele. Napęd wciąż trafia tylko na przednie koła, tym razem za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni. Dział Renault Sport zadbał o przygotowanie jednostki napędowej, wolnossący 2.0 16V uwielbia pracę na wysokich obrotach, gdzie dopiero pokazuje swoje prawdziwe oblicze. Zgodnie z katalogiem krzesa 197 KM – w rzeczywistości mało który egzemplarz w seryjnej specyfikacji trzyma fabryczne parametry, co w żaden sposób nie psuje radości z jazdy. Trzeba pamiętać jednak, że ceny używanych egzemplarzy rosną podobnie jak ceny wszelkich części zarezerwowanych tylko dla wersji RS. Na zakup winniśmy przeznaczyć przynajmniej 40 tysięcy złotych, tańsze są oczywiście – lecz z bogatą przeszłością.

citroen c3 pluriel Wiadomości

Citroën nie byłby sobą gdyby nie zadziwiał motoryzacyjnej społeczności. Pierwsza generacja miejskiego C3 dzieliła technologię z przebojem jakim był Peugeot 206. Niestety nie zdobył serca klientów w Europie, nawet w swojej ojczyźnie przegrywał z kretesem z 206 i innymi. W 2003 roku w cenniku pojawił się jednak zadziwiający i pozbawiony sensu wariant C3 Pluriel. Jego produkcję ulokowano w Madrycie – wytwarzany był do 2010 roku. Wizualnie w ogóle nie przypomina praktyczniejszej odmiany, co z perspektywy wzrostu wartości jest informacją doskonałą. Ciekawa sylwetka to nie wszystko. Prawdziwym wyróżnikiem jest sposób otwierania lub składania dachu. Na pierwszy rzut oka C3 Pluriel to zgrabny miejski pojazd z tekstylnym rolowanym dachem ku tylnej części nadwozia – to pierwsza forma kontaktu z naturą.

Drugi wariant przeznaczony dla wytrwałych przewiduje demontaż całych pałąków stanowiących konstrukcję dachu, zostawiając je w garażu otrzymujemy pełnoprawny kabriolet. Wnętrze już nie zachwyca innowacyjnym charakterem, jest poprawne i wygodne dla dwóch osób. Walory jezdne nie odbiegają os standardowego C3, to samochód do relaksacyjnej jazdy bez krzty sportowego ducha. Oferowano diesla 1.4 HDi 68 KM, benzynowy wolnossący 1.4 8V 73 KM (najbezpieczniejszy wybór) oraz 1.6 16V 109 KM. Największym problemem najmocniejszego silnika jest obligatoryjna obecność zautomatyzowanej przekładni SensoDrive. Jej praca jest fatalna, przełożenia zmienia z irytującymi szarpnięciami, uderzaniami i zwłoką – dotyczy to także egzemplarzy w perfekcyjnym stanie. Doskonale utrzymanego C3 Pluriel kupimy już za 10 tysięcy złotych.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c3 pluriel 2 Wiadomościcitroen c3 pluriel Wiadomościpeugeot 206peugeot 206 3 Wiadomościrenault clio rs Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioC3206PlurielR.S.PeugeotRenaultCitroenużywane
Udostepnij223Tweet139Udostepnij39
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5100 udostępnienia
    Udostepnij 2040 Tweet 1275
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23671 udostępnienia
    Udostepnij 9468 Tweet 5918
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1255 udostępnienia
    Udostepnij 502 Tweet 314
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8718 udostępnienia
    Udostepnij 3487 Tweet 2180

Testy samochodów

dacia sandero stepway 2 nowe sandero 75 opinie 300x200 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM 2013 – Budżetowy ale solidny hatchback do miasta z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-01-29
0547 17 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 75 KM 1.5 dCi 2007 – oszczędny samochód siedmioosobowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-08-12
citroen c1 2016 airscape 01 scaled Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Citroën C1 1.0 VTI 68 KM Airscape automat: prawie jak kabriolet. Spalanie, wady, zalety, plusy i minusy.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-12
17. Renault Megane CC Floride Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane CC Floride 1.6 dCi Energy 130 KM 2013 – bardzo udany kabriolet na bazie popularnej Meganki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-09-10
04. Citroen DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 KM 2013 – kompakt z odrobiną luksusu i niskim spalaniem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-30

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie

F1: Heidfeld zastąpi Kubicę

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz