peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Spoticar, używane samochody
Wiadomości

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Wiadomości

Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
motor 20 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2025. „Dacia Bigster to nie jest większy Duster”

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
renault scenic 1 Wiadomości
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Przyszłe klasyki – francuskie samochody z segmentu B: Citroën C3, Peugeot 206, Renault Clio RS

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-04-15
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 5 minut
557
A A
1
citroen c3 pluriel 2 Wiadomości

Używane francuskie samochody segmentu B – przynajmniej niektóre modele – mogą w przyszłości stać się cenionymi klasykami.

W przeciągu ostatnich kilku dekad to wybitne wersje modeli segmentu B francuskich producentów zostały zapamiętane. Wystarczy porównać dzisiejszą popularność Peugeota 605 i 205. Dziś o 605 pamiętają tylko miłośnicy marki, 205 kochają wszyscy – zaś wersje usportowione i wszelkie specjalne dziś biją wszelkie rekordy cenowe nie tylko w Europie. Można więc śmiało zakładać, że podobny los spotka jemu podobne nowsze konstrukcje.

peugeot 206 2 Wiadomości

Warto przeczytać!

Citroen Basalt,

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20
Peugeot

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

W historii Peugeota złotymi zgłoskami zapisał się także model 206. Jego kariera przebiegała w sposób zbliżony do poprzednika – 206 również brylował w Rajdowych Mistrzostwach Świata – tym razem WRC. Na rynku zaś cieszył się ogromną popularnością i przez cały okres produkcji 1998-2009, później jego żywot trwał do 2012 roku jako 206+. Obecnie podstawowe warianty 206 osiągnęły dno cenowe, dobrze utrzymany egzemplarz – często nawet od pierwszego właściciela – kupimy już za 5-10 tysięcy złotych. One jednak nie będą nigdy rosły na wartości. Zupełnie inny los czeka topowe warianty, które przez lata w dużej części walczyły i kończyły żywot w amatorskich i zawodowych rajdach samochodowych czy rallycrossie. Krótko po premierze w salonach pojawiły się pierwsze mocniejsze odmiany GTI i S16.

peugeot 206 3 Wiadomości

Wizualnie symbolicznie różniły się od słabszych, w kabinie zagościły lepiej wyprofilowane fotele i bogate wyposażenie – często dysponują automatyczną klimatyzację, szyberdachem, skórzaną tapicerką, radiem z CD i tempomatem. W ich przypadku do napędu służy znany z dziesiątek modeli koncernu PSA czterocylindrowy silnik 2.0 16V generujący mało imponujące dziś 136 KM – pamiętajmy jednak, że 206 waży niewiele ponad tonę. Na potrzeby uzyskania homologacji we wspomnianej najwyższej kategorii rajdów samochodowych – WRC – Peugeot wprowadził do oferty wersję RC.

RC wyróżnia się rzucającymi się w oczy poszerzeniami, masywnymi zderzakami, dedykowanymi obręczami i spoilerem. W kabinie zastosowano doskonałe kubełkowe fotele oraz równie bogate wyposażenie. Za napęd odpowiada zmodyfikowany 2.0 16V generujący imponujące 177 KM. Wrażenia z jazdy gwarantowane. Obecnie znalezienie wartego uwagi 206 RC wymaga zgromadzenia przynajmniej 30 tysięcy złotych, GTI / S16 są jeszcze nieco tańsze.

renault clio rs Wiadomości

Bez wątpienia dobrą lokatą kapitały i zasobów pasji będzie Renault Clio III RS. Trzecia odsłona miejskiego Renault dostępne było w Europie od 2005 do 2012 roku. Słabsze wersje wciąż tysiącami służą do codziennych dojazdów do pracy czy szkoły. Ich zaletą jest prosta i sprawdzona mechanika, przestronne wnętrze i brak problemów z korozją – co dla wszystkich modeli Renault jeszcze do końca lat 90-tych było nieosiągalne. W typowy dla siebie sposób Renault zwieńczyło gamę Clio III. Na drogi trafił mocno zmodyfikowany wariant RS, tylko jako trzydrzwiowy hatchback.

Nadkola wyraźnie poszerzono – aby zmieścić ulepszony układ jezdny. Całość wieńczą masywne zderzaki. Sportowych akcentów nie brakuje także w kabinie. Obok zwyczajnej deski rozdzielczej znajdziemy kubełkowe fotele. Napęd wciąż trafia tylko na przednie koła, tym razem za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni. Dział Renault Sport zadbał o przygotowanie jednostki napędowej, wolnossący 2.0 16V uwielbia pracę na wysokich obrotach, gdzie dopiero pokazuje swoje prawdziwe oblicze. Zgodnie z katalogiem krzesa 197 KM – w rzeczywistości mało który egzemplarz w seryjnej specyfikacji trzyma fabryczne parametry, co w żaden sposób nie psuje radości z jazdy. Trzeba pamiętać jednak, że ceny używanych egzemplarzy rosną podobnie jak ceny wszelkich części zarezerwowanych tylko dla wersji RS. Na zakup winniśmy przeznaczyć przynajmniej 40 tysięcy złotych, tańsze są oczywiście – lecz z bogatą przeszłością.

citroen c3 pluriel Wiadomości

Citroën nie byłby sobą gdyby nie zadziwiał motoryzacyjnej społeczności. Pierwsza generacja miejskiego C3 dzieliła technologię z przebojem jakim był Peugeot 206. Niestety nie zdobył serca klientów w Europie, nawet w swojej ojczyźnie przegrywał z kretesem z 206 i innymi. W 2003 roku w cenniku pojawił się jednak zadziwiający i pozbawiony sensu wariant C3 Pluriel. Jego produkcję ulokowano w Madrycie – wytwarzany był do 2010 roku. Wizualnie w ogóle nie przypomina praktyczniejszej odmiany, co z perspektywy wzrostu wartości jest informacją doskonałą. Ciekawa sylwetka to nie wszystko. Prawdziwym wyróżnikiem jest sposób otwierania lub składania dachu. Na pierwszy rzut oka C3 Pluriel to zgrabny miejski pojazd z tekstylnym rolowanym dachem ku tylnej części nadwozia – to pierwsza forma kontaktu z naturą.

Drugi wariant przeznaczony dla wytrwałych przewiduje demontaż całych pałąków stanowiących konstrukcję dachu, zostawiając je w garażu otrzymujemy pełnoprawny kabriolet. Wnętrze już nie zachwyca innowacyjnym charakterem, jest poprawne i wygodne dla dwóch osób. Walory jezdne nie odbiegają os standardowego C3, to samochód do relaksacyjnej jazdy bez krzty sportowego ducha. Oferowano diesla 1.4 HDi 68 KM, benzynowy wolnossący 1.4 8V 73 KM (najbezpieczniejszy wybór) oraz 1.6 16V 109 KM. Największym problemem najmocniejszego silnika jest obligatoryjna obecność zautomatyzowanej przekładni SensoDrive. Jej praca jest fatalna, przełożenia zmienia z irytującymi szarpnięciami, uderzaniami i zwłoką – dotyczy to także egzemplarzy w perfekcyjnym stanie. Doskonale utrzymanego C3 Pluriel kupimy już za 10 tysięcy złotych.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c3 pluriel 2 Wiadomościcitroen c3 pluriel Wiadomościpeugeot 206peugeot 206 3 Wiadomościrenault clio rs Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 206PlurielR.S.PeugeotRenaultCitroenużywaneClioC3
Udostepnij205Tweet128Udostepnij36
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4118 udostępnienia
    Udostepnij 1647 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    350 udostępnienia
    Udostepnij 140 Tweet 88
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

peugeot partner tepee 2009 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 KM – samochód uniwersalny. Mało pali, sprawnie jeździ. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-09-01
07. Dacia Lodgy z silnikiem benzynowym – czy to dobry wybór Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01
Renault Espace TCe 225
Testy

Test: Renault Espace TCe 225 KM EDC Initiale Paris – minivan klasy biznes. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-08-09
dacia spring 2 Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta

autor Tomasz Nowicki
2024-11-17
Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!

Zespół BWT Alpine F1 Team podsumowuje piątkowe treningi w Bahrajnie

Lapierre x Alpine: spotkanie dwóch marek o wspólnej filozofii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz