Ubiegłoroczna sprzedaż Renault we Francji, uwzględniając zarówno samochody osobowe, jak i lekkie auta dostawcze, wzrosła rok do roku o 7,5% i pozwoliła na uzyskanie francuskiej marce 22,1-procentowego udziału w rodzimym rynku, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego. To najlepsze wyniki w ciągu minionych czterech lat. Oznacza to jednocześnie, że sprzedaż Grupy Renault przekroczyła we Francji poziom 600.000 sprzedanych w ciągu roku samochodów.
Wśród sukcesów warto wspomnieć także to, że szósty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się modelem we Francji było Renault Clio. Grupa Renault wprowadziła też pięć aut do Top 10 i 5 do Top 6 w gamie aut użytkowych. Do marki należy też lider aut elektrycznych – liczba rejestracji Zoe we Francji przekroczyła już poziom 10.000 sztuk.
Miniony rok przyniósł we Francji rejestrację 382.504 samochodów osobowych marki Renault, co oznacza wzrost rok do roku o 8,1% – najwyższy od 2011 roku. W efekcie wzrósł też udział marki w rynku do 20,0% (o 0,2 punktu procentowego). Duży wpływ na wyniki miała sprzedaż Clio – ponad 100.000 egzemplarzy pozwoliło utrzymać temu modelowi prymat we Francji. Renault Captur z kolei jest najlepiej sprzedającym się miejskim crossoverem (czwarty wynik na francuskim rynku aut osobowych). Świetnie sprzedaje się także Renault Scenic (siódmy najpopularniejszy model auta we Francji), a w Top 10 mieści się też Twingo, do którego należy aż 30% segmentu A nad Sekwaną.
Bardzo dobre wyniki notują też wprowadzone w ubiegłym roku nowości – Espace, czy Kadjar, który od października jest liderem w segmencie kompaktowych crossoverów we Francji.
Renault umocnił też swoją pozycje lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych. Udział marki wzrósł o 1,8 punktu procentowego do poziomu 32,8%. Liderami są Kangoo i użytkowe odmiany Clio, ale w czołowej szóstce mieszczą się też Trafic (miejsce 5.) i Master (pozycja 6.).
Niekwestionowanym liderem na rynku samochodów o zerowej emisji jest Zoe. W minionym roku zarejestrowano we Francji ponad 10.000 egzemplarzy Zoe (ok. 60% rynku), a w ciągu trzech lat od wejścia na rynek – już przeszło 22.000 sztuk! Na rynku elektrycznych aut użytkowych prymat należy do Kangoo Z.E. (58% procent rynku).
Dacia zarejestrowała pewien spadek zainteresowania. W roku 2015 sprzedano we Francji 97.441 sztuk aut rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault (o 5.075 mniej, niż w roku 2014), co dało Dacii 5,1% udziału w rynku (-0,6 punktu procentowego). Mimo to Dacia utrzymała piątą pozycję wśród najpopularniejszych marek samochodowych nad Sekwaną, a czwarte na rynku aut w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Sandero zajmuje piątą pozycję wśród aut nabywanych przez takich klientów.
„Rok 2015 pozostanie w naszej pamięci jako rok nowości. Espace i Kadjar zostały bardzo ciepło przyjęte i wygląda na to, że ich sprzedaż będzie rosła. Także Talisman i nowe Megane spotkały się z dużym zainteresowaniem. Renault ma teraz bardzo młodą gamę modelową, której nie sposób odmówić atrakcyjności. Rozpoczynamy 2016 rok z ufnością i ambicjami licząc na wzrosty na rynku, nie tylko francuskim” – powiedział Philippe Buros, dyrektor sprzedaży Renault na Francję.
KG
Najnowsze komentarze