Niedawno Renault Trucks dostarczył do francuskiej poczty pierwszy samochód typu Renault Trucks D WIDE CNG. Auto trafiło do podparyskiej gminy Rungis w departamencie Dolina Marny i jest dowodem na to, jak poważnie obie firmy traktują dbałość o środowisko naturalne.
Od ponad dziesięciu lat Le Poste realizuje kompleksową politykę zrównoważonego rozwoju, a obecnie zarządza jedną z największych światowych flot pojazdów elektrycznych. Jest to aktualnie ponad 30.000 pojazdów – ciężarówek, samochodów, qaudów, trójkołowców oraz elektrycznie wspomaganych rowerów.
Niezależnie od tego Grupa Le Poste zobowiązała się do prowadzenia polityki wspierającej badania i rozwój pojazdów przyszłości, m.in. takich wykorzystujących do napędu wodór. Grupa współpracuje także z koncernem Renault w zakresie eksperymentalnych badań aut elektrycznych wykorzystujących do poszerzenia zasięgu ogniwach paliwowe. Mowa tu przede wszystkim o Renault Maxity Electric, które to auto jest jedyną w Europie ciężarówką jeżdżącą na wodorze. Ostatnio Le Poste zobowiązała się też do przedłużenia czasu wykorzystywania aut napędzanych sprężonym gazem ziemnym CNG (compressed natural gas).
Renault Trucks D WIDE CNG jest obecnie wykorzystywany do przewozu poczty i paczek w Paryżu i na jego przedmieściach. Baza samochodu, Rungis Transport Depot, znajduje się w parku przemysłowych Sogaris, w którym od końca 2015 roku funkcjonuje stacja tankowania gazu ziemnego, co pozwala na uzupełnianie paliwa choćby i każdego dnia.
Dlaczego CNG? To czyste paliwo, w znikomym stopniu zatruwające środowisko, bezpieczne, i tanie. Spalanie CNG nie powoduje powstawania praktycznie żadnych cząstek stałych, dymu, czy zapachu. Silnik zasilany gazem ziemnym nie wymaga dodatku AdBlue® i działa bardzo dobrze zarówno na gaz ziemny, jak i na biogaz. Korzystanie z silników spalających gaz ziemny pozwala ograniczyć emisję cząstek stałych o nawet 98%, a tlenków azotu o 80%.
Biometan (biogaz) jest paliwem odnawialnym powstającym z materiałów organicznych, dzięki czemu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w porównaniu do silników diesla zasilanych olejem napędowym sięga nawet 70%. Pojazdy napędzane CNG bądź biometanem mogą – z uwagi na swoją niskoemisyjność – operować w dużych aglomeracjach ludzkich – świetnie nadają się do roli aut usługowych, np. sprzątających, dostawczych itp.
Poprawa jakości powietrza na obszarach miejskich ma kluczowe znaczenie dla coraz większej liczby miast, które zamykają centra dla pojazdów zanieczyszczających powietrze. Dla firm takich, jak Le Poste, pojazdy elektryczne, czy napędzane CNG, albo biometanem, są przyszłością. Wszak muszą one wjeżdżać do miast dostarczając przesyłki. Rozwiązania takie, jak Renault Trucks D WIDE CNG sprawdzają się znakomicie. Nic dziwnego, że jeszcze w tym roku Le Poste chce mieć na drogach Francji setkę tego typu pojazdów.
O Renault Trucks D WIDE CNG
Producent: Renault Trucks
Model: D Wide CNG 4×2 Euro 6
Silnik: Euro 6 NGT9 / 6 cylindrów / 9 litrów / 320 KM
Zbiorniki na CNG: 8 x 100 l rozłożone pomiędzy prawą i lewą stroną podwozia.
Zasięg: do 400 km w zależności od rodzaju użytkowania
Ładowność: 19 ton
KG; zdjęcie: Renault Trucks
Najnowsze komentarze