Nominacja dyrektorów ds. projektów w celu rozwoju współpracy i lepszego wykorzystania nowych obszarów synergii w ramach planu „Alians 2022”
Główne punkty projektu:
– rozszerzenie konwergencji w dziedzinie zakupów, inżynierii oraz produkcji i logistyki
– stworzenie dwóch nowych, połączonych funkcji: Jakość i Satysfakcja Klienta oraz Obsługa Posprzedażna
– organizacyjne wzmocnienie Aliansu poprzez stworzenie funkcji Business Development
Renault-Nissan-Mitsubishi, największy koncern samochodowy na świecie, zapowiedział rozpoczęcie realizacji licznych projektów mających na celu zwiększenie tempa konwergencji w zasadniczych dziedzinach działalności, takich jak inżynieria, produkcja, zakupy, jakość i satysfakcja klienta, obsługa posprzedażna i Business Development.
Działania te następują cztery lata po podjęciu przez Renault i Nissana, członków założycieli Aliansu, bliskiej współpracy w takich dziedzinach jak prace konstrukcyjne czy produkcja i logistyka. Zapowiedź ta nawiązuje również do ogłoszenia średnioterminowego planu „Alians 2022” we wrześniu 2017 roku.
Jego celem jest rozszerzenie efektu synergii w skali roku do poziomu przekraczającego 10 miliardów euro w stosunku do 5 miliardów w roku 2016, jak również zwiększenie łącznej sprzedaży samochodów do poziomu powyżej 14 milionów sztuk rocznie w stosunku do 10,6 miliona samochodów w 2017 roku.
Carlos Ghosn, prezes Aliansu powiedział: „Przyspieszamy tempo konwergencji pomiędzy przedsiębiorstwami należącymi do Aliansu. Alians poprawi wyniki i zwiększy wzrost firm wchodzących w jego skład zachowując jednocześnie ich autonomię i różne strategie przyjęte w Grupie Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors”.
Alians mianował dyrektorów ds. projektów, by określić nowe obszary synergii i wzmocnić wspólne działania w tych dziedzinach. Będą oni czuwali nad optymalizacją wydatków, nad maksymalnym połączeniem funkcji i stanowisk, wzajemnym wykorzystaniem technologii i zasobów, jak również nad upraszczaniem procesów decyzyjnych, by przyspieszyć wzrost przedsiębiorstw należących do Aliansu.
Projekty te mają prowadzić do ustanowienia nowej struktury organizacyjnej, której kształt zostanie uzgodniony w drodze konsultacji z przedstawicielami pracowników. Szczegółowe zalecenia zostaną zaprezentowane przedstawicielom pracowników i organom decyzyjnym Grupy Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors. Po zakończeniu procesu konsultacji, 1 kwietnia 2018 roku rozpocznie się etap wdrożenia planu konwergencji.
W wyniku realizacji tych projektów spółka Mitsubishi Motors ma zostać włączona do struktur ds. zakupów, Business Development oraz Jakości i Pełnej Satysfakcji Klienta w kwietniu 2018 roku i stopniowo od 2019 roku coraz szerzej uczestniczyć w pracach pionów Inżynierii, Produkcji i Logistyki oraz Obsługi Posprzedażnej, zmierzając docelowo do pełnej integracji tego przedsiębiorstwa.
W celu wdrożenia rozszerzonej konwergencji, na niżej wymienione stanowiska mianowani zostali następujący dyrektorzy ds. projektów:
Inżynieria: Tsuyoshi Yamaguchi, wiceprezes wykonawczy Aliansu – będzie odpowiedzialny za rozwój konwergencji w dziedzinie inżynierii Aliansu. Podjęte cztery lata temu działania w tym zakresie zapewniły postęp w dziedzinie technologii, budowy wspólnych platform podłogowych i silników. Alians będzie dążył do rozszerzenia współpracy na wszystkie rodzaje działalności w dziedzinie inżynierii, a w szczególności prace nad rozwojem nowych produktów pod jednoosobowym kierownictwem czuwającym nad prawidłową realizacją planów średnioterminowych w każdym przedsiębiorstwie należącym do Aliansu. W każdym segmencie produktów będzie wyznaczony jeden dyrektor odpowiedzialny za wdrażanie nowych produktów dla wszystkich przedsiębiorstw należących do Aliansu.
Produkcja i Logistyka: John Martin, wiceprezes wykonawczy Aliansu – będzie kierował realizacją projektu konwergencji Aliansu w dziedzinie produkcji i logistyki. Jego zadaniem będzie zbudowanie maksymalnych synergii poprzez poprawę systemu dystrybucji i skuteczności jego działania, optymalne wykorzystanie zasobów Aliansu i sprawne zarządzanie inwestycjami i zakładami przemysłowymi przedsiębiorstw należących do Aliansu.
Zakupy: Véronique Sarlat Depotte, wiceprezes wykonawczy Aliansu – będzie kierować projektem konwergencji w dziedzinie zakupów, który polega głównie na włączeniu Mitsubishi Motors do wspólnego systemu. Projekt ten ma na celu rozwój synergii w dziedzinie zakupów i optymalizacji prac badawczo-rozwojowych, w zakresie produkcji i innych rodzajach działalności z wykorzystaniem 17-letniego doświadczenia Aliansu. Projekt pozwoli na zwiększenie oszczędności na dużą skalę w przedsiębiorstwach należących do Aliansu oraz u ich dostawców na poziomie światowym.
Jakość i Pełna Satysfakcja Klienta: Christian Vandenhende, wiceprezes wykonawczy Aliansu – przeprowadzi realizację projektu konwergencji w dziedzinie Jakości i Pełnej Satysfakcji Klienta. Opracuje wspólną strategię w dziedzinie jakości i zaproponuje rozwiązania i sposoby harmonizacji procesów zapewnienia wysokiej jakości we wszystkich projektach wdrażanych przez pion inżynierii Aliansu.
Obsługa Posprzedażna: Kent O’Hara, wiceprezes wykonawczy Aliansu – zajmie się realizacją projektu konwergencji obsługi posprzedażnej. W ramach planu Alians 2022 firmy wchodzące w jego skład będą dążyły do rozszerzenia synergii i współpracy w dziedzinie obsługi posprzedażnej w takich aspektach jak akcesoria, części zamienne, prace inżynierskie, zakupy i usługi mobilne. Wśród dziedzin objętych konwergencją znalazły się: zastosowanie wspólnych systemów przetwarzania danych, wdrożenie najlepszych praktyk w zarządzaniu kontaktami z klientami, poszukiwanie znaczących oszczędności w logistyce, składowaniu i zaopatrzeniu w części zamienne.
Business Development: Hadi Zablit, wiceprezes wykonawczy Aliansu – skupi się na rozwoju działalności innowacyjnej (w tym opracowaniu platformy CMF-A). Będzie ona obejmować współpracę partnerską z producentami samochodów, wdrożenie systemu Alliance Connected Mobility Services, nowe technologie, synchronizację planowania produktowego i technologicznego oraz Alliance Ventures. Będzie również poszukiwał innych obszarów konwergencji dotyczących zarządzania informacjami, cyfryzacji i tzw. doświadczenia klienta.
Rozbudowanie konwergencji w tych dziedzinach przyczyni się do realizacji celów planu Alians 2022. Szersze wykorzystanie wspólnych konstrukcji samochodów w ramach nowego planu pozwoli przedsiębiorstwom należącym do Aliansu na wyprodukowanie 9 milionów samochodów w oparciu o cztery wspólne płyty podłogowe, zamiast dwóch milionów pojazdów za bazie dwóch platform w 2016 roku. W tym samym okresie wspólnie opracowane i wykorzystywane silniki stanowić będą około 3/4 wolumenu sprzedaży w stosunku do 1/3 w roku 2016.
Oprócz wspierania stosowania wspólnych rozwiązań w produkcji, w dziedzinie jakości i pracach inżynierskich, plan Alians 2022 rozszerzy konwergencję na dziedzinę technologii i usług związanych z mobilnością. Do 2022 roku na rynek wprowadzonych zostanie 12 nowych modeli samochodów z napędem w 100% elektrycznym, zbudowanych na wspólnych płytach podłogowych dedykowanych pojazdom elektrycznym mających zastosowanie w kilku segmentach pojazdów. W ramach realizacji planu przedsiębiorstwa Aliansu zaprezentują 40 samochodów o różnym stopniu autonomii, w tym pojazdy całkowicie autonomiczne, co pozwoli Aliansowi na zaoferowanie nowych usług związanych z mobilnością takich jak robo-taxi.
Carlos Ghosn podsumował: „Dzięki planowi Alians 2022, trzy przedsiębiorstwa, a nawet więcej niż trzy, będą się nadal wspólnie rozwijać przy utrzymaniu sprawności działania i efektywności pojedynczej organizacji”.
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng.
Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze