czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Alpine F1 Team zdobywa dwa punkty w Grand Prix Hiszpanii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-05-10
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
85 1
4
74
UDOSTĘPNIEŃ
247
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

„Tylko dwa punkty” – chciałoby się powiedzieć. Apetyty mieliśmy większe – wszak sesje treningowe rozbudziły nasze oczekiwania, a kwalifikacje sprawiły, że naprawdę chciało się może nie skakać, ale lekko podskakiwać z radości. Niestety punkty przyznawane są za wyścigi, a nie za kwalifikacje, a tu już tak różowo nie było.

W niedzielne popołudnie w Barcelonie zespół Alpine F1 Team zaplanował strategię polegającą na pojedynczych pit-stopach dla obu samochodów, co ostatecznie okazało się niezbyt szczęśliwym rozwiązaniem.. Estebanowi udało się utrzymać dziewiąte miejsce na mecie, ale Fernando zobaczył flagę w biało-czarną szachownicę dopiero jako siedemnasty – na skutek wysokiej degradacji opon założonych w strefie serwisowej na drugi stint.

Po sobotnich znakomitych kwalifikacjach Esteban bez problemu wystartował z piątej pozycji, ale stracił dwa miejsca na pierwszym okrążeniu. Fernando startujący z dziesiątego pola walczył koło w koło, ale utrzymał swoje miejsce. Do czasu pojawienia się samochodu bezpieczeństwa (efekt problemów Yukiego Tsunody z ekipy Alpha Tauri) kierowcy Alpine F1 Team zajmowali siódme i dziesiąte miejsce w stawce.

Po restarcie Ocon i Alonso różnie sobie radzili, ale widać było wyraźnie, że strategie przedwyścigowe w czasie zmagań warto czasem korygować. Niektórzy z tych, którzy dokonali korekty, cieszyli się na mecie z niezłego dorobku punktowego. Inni tracili. Esteban zdołał wykorzystać swoje opony do końca, ale spadł na dziewiąte miejsce, zaś Fernando nie był w stanie utrzymać się w punktowanej stawce i w swoim domowym wyścigu zmagając się z oponami finiszował jako siedemnasty.

Z dorobkiem 15 oczek po czterech wyścigach Alpine F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

„To był ciężki wyścig. Mamy kilka rzeczy do analizy, ponieważ nie byliśmy tak szybcy jak Ferrari czy McLaren w wyścigu. Pozytywną rzeczą jest to, że w zeszłym roku nie zdobyliśmy punktów, a w tym wyjeżdżamy z Hiszpanii z dwoma oczkami. To nie jest idealne rozwiązanie po kwalifikacjach, ale przeanalizujemy to i podejdziemy do następnego wyścigu mądrzejsi. Mamy więcej do zrobienia, jeśli chodzi o tempo wyścigu i, jak zawsze, kilka rzeczy do omówienia, aby się poprawić. Zobaczymy, jak sobie poradzimy w Monako. Wspaniale, że tam wracamy i jedziemy tam z motywacją, by mieć lepszy wynik” – powiedział Esteban Ocon.

„To nie była pozycja, na jakiej chcieliśmy dzisiaj skończyć, ale myślę, że ogólnie weekend był pozytywny. Osiągnęliśmy dobre wyniki bolidu i zdecydowanie zmierzamy we właściwym kierunku. W Portugalii byliśmy szybcy, ale nie wiedzieliśmy, czy sprawia to specyfika tego toru, ale nasze postępy w ten weekend pokazują, że podążamy w dobrym miejscu. Stoczyliśmy dzisiaj fajne bitwy i podobał mi się wyścig, ale po prostu nie mogliśmy uzyskać dobrego wyniku z tymi oponami obliczonymi na jeden pit-stop. Musieliśmy spróbować czegoś innego i nie wyszło. Wrócimy ponownie w Monako i zobaczymy, co tam uda się wypracować” – dodał Fernando Alonso.

„Po bardzo pozytywnych kwalifikacjach ten wynik wyścigu nie był tym, na co liczyliśmy. Straciliśmy kilka pozycji na starcie, dwie w przypadku Estebana i jedną u  Fernando. Byliśmy bardzo zaangażowani w strategię kompleksową i staraliśmy się, aby to zadziałało. Jednak dotarcie do końca na drugim zestawie opon było dość trudne, ale Esteban był w stanie uratować dwa punkty po odważnych ostatnich kilku okrążeniach. Na końcu dystansu u Fernando skończyły się opony, co pozbawiło go punktów. Nie mieliśmy tempa, by walczyć z Ferrari lub McLarenem w dzisiejszym wyścigu, więc daje nam to obszar, na którym możemy się skupić i znaleźć dalsze ulepszenia. Niemniej jednak zdobyliśmy dwa punkty w klasyfikacji konstruktorów. Ogólnie jednak liczyliśmy, że wyciągniemy więcej z tego wyścigu” – skomentował zmagania Marcin Budkowski, dyrektor wykonawczy Alpine F1 Team.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alpine F1 Team

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineF1Sportwyścigi
Udostepnij30Tweet19Udostepnij5
Poprzedni

To już koniec Renault Sport. Nadchodzi Alpine!

Następny

Citroën C4 Cactus do wygrania

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën C4 Cactus do wygrania

DS 9 Książę Albert II

DS 9 E-Tense na torze w Monako. Książę Albert II za kierownicą

rower

Sezon na rowery i hulajnogi. Kiedy kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • mechanik prawdziwy - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.