Walka była bardzo długa i trudna, ale w końcu mamy werdykt. W konkursie Car of The Year 2022 drugie miejsce, z wynikiem 265 punktów, zajął Renault Mégane E-tech. Pierwsze miejsce zajęła Kia EV6. Różnica wyniosła zaledwie 14 punktów, a zacięta walka trwała do samego końca.
Rosyjscy członkowie jury zostali decyzją jury zawieszeni. W czasie prezentacji wyników nie zostanie również zaprezentowana flaga rosyjska. Wszystko to związane jest z wojną na Ukrainie.
Zobacz: Skonfiguruj swoje Renault Mégane Electric
61 członków jury „Samochodu Roku” ma obowiązek wyłonić zwycięzcę jednej z najbardziej prestiżowych i pożądanych nagród w świecie motoryzacji. W tym celu dziennikarze motoryzacyjni z 23 krajów przyznają punkty swoim faworytom, a wynik tego głosowania pozostaje ściśle strzeżoną tajemnicą aż do ceremonii wręczenia nagród, podczas której punkty z każdego kraju są zliczane w ramach uroczystego finału.
Walka o pierwsze miejsce trwała do końca. Jury promowało samochody elektryczne, które zdobyły najwięcej punktów. Hybrydowy Peugeot 308 był jedynym autem, wyposażonym w silnik spalinowy. Taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy.
Nagroda „Samochód Roku” jest przyznawana od 1964 roku. Wśród finalistów znalazły się takie samochody jak:
- Peugeot 308,
- Renault Mégane E-Tech
- Cupra Born,
- Ford Mustang Mach-E,
- Hyundai Ioniq 5,
- Kia EV6,
- Škoda Enyaq iV
„Siedmiu finalistów odzwierciedla imponujący zwrot w kierunku napędów elektrycznych, jaki obserwujemy obecnie w przemyśle motoryzacyjnym” – powiedział Frank Janssen, przewodniczący jury konkursu „Samochód Roku” – „Jesteśmy bardzo wdzięczni zespołowi Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, że w tym roku po raz kolejny możemy transmitować naszą ceremonię”.
Punktacja tegorocznego głosowania:
Kia EV6 – 279 punktów
Renault Megane E-Tech Electric – 265 punktów
Hyundai Ioniq 5 – 261 punktów
Peugeot 308 – 191 punktów
Skoda Enyaq iV – 185 punktów
Ford Mustang Mach-E – 150 punktów
Cupra Born – 144 punkty.
Najnowsze komentarze