Trwają przygotowania do sezonu F1 i zespół Alpine BWT bardzo intensywnie pracuje nad startem. Co się działo trzeciego dnia?
„Ogólnie rzecz biorąc, mieliśmy trzy produktywne dni i był to prawdopodobnie jeden z najsolidniejszych testów, jakie miałem od czasu dołączenia do zespołu. Od momentu, gdy usiadłem za kierownicą pierwszego dnia, było bezbłędnie z operacyjnego punktu widzenia. Samochód okazał się niezawodny i udało nam się zrealizować nasz program. Poczyniliśmy postępy z samochodem od pierwszego do ostatniego dnia, ale wciąż mamy wiele do zrobienia i interesujące będzie przeanalizowanie wszystkich danych i zrozumienie, gdzie możemy wprowadzić ulepszenia. Trzy dni to krótki czas dla nowego samochodu, więc wciąż jest wiele do nauczenia się i wyciągnięcia z naszego pakietu. Dziękuję całemu zespołowi w Enstone i Viry-Châtillon za długie godziny pracy w zimie. Teraz czas na wyścig.” – powiedział Esteban Ocon, który zajął 17. miejsce z czasem 1’33.079 (55 okrążeń rano).
Zobacz: Testy samochodów Alpine. Osiągi, pomiary, opinie
„Przeprowadziliśmy wiele testów, a teraz mamy ważny tydzień, aby przyjrzeć się wszystkim danym i kontynuować naukę nowej koncepcji. Ważne jest, aby dowiedzieć się wszystkiego o całym pakiecie i zrozumieć, jak możemy go zoptymalizować. Z mojego punktu widzenia czasami było to dość trudne, zwłaszcza przy skróconym wczorajszym i dzisiejszym przejeździe. Czwartkowa czerwona flaga była wstydliwa, a skrzydło nad kołem odpadło z samochodu i pozbawiło nas kilku okrążeń pod koniec popołudnia. Niemniej jednak zespół przeprowadził produktywne testy w ciągu ostatnich trzech dni i to jest najważniejsze. Nie mogę się doczekać pierwszego wyścigu.” – dodał Pierre Gasly, 15. miejsce z czasem 1’32.149 (47 okrążeń po południu).
Zobacz: Wiadomości na temat marki Alpine. Aktualności, ciekawostki, informacje
„To był solidny trzydniowy test dla zespołu, podczas którego skupiliśmy się na sobie i trzymaliśmy się pełnego i ważnego programu testowego. Byliśmy silni operacyjnie przez cały tydzień i pokazaliśmy świetną pracę zespołową między dwiema firmami i zespołem torowym, co było dobre do zobaczenia. Nasza niezawodność była na wysokim poziomie, co pozwoliło nam zrealizować plan testów. Teraz nadszedł czas, aby przeanalizować dane i skoncentrować się na optymalizacji pakietu, którym dysponujemy przed pierwszym Grand Prix w przyszłym tygodniu. Wiemy, na czym stoimy. Spodziewamy się trudnego początku roku, ponieważ nadal uczymy się więcej o naszym A524, aby rozwijać go przez cały sezon” – podsumował Bruno Famin, dyrektor zespołu.
Zobacz: Nowe samochody Alpine
Testy przedsezonowe w liczbach
Okrążenia: 334 (193 dla Estebana, 141 dla Pierre’a)
Kilometry: 1807 (1044 dla Estebana, 763 dla Pierre’a)
Najlepsze okrążenie: 1’32”061 dla Estebana (czwartek po południu); 1’32”149 dla Pierre’a (piątek po południu)
Dzień w liczbach
Okrążenia: 102 (55 dla Estebana, 47 dla Pierre’a)
Kilometry: 552 (297 dla Estebana, 255 dla Pierre’a)
Opony: C1 i C3
Temperatura otoczenia: 20-25°C
Temperatura toru: od 25 do 40°C
Najnowsze komentarze