Co zrobić, jeśli w Twoim samochodzie marki Citroën lub Peugeot pojawi się komunikat związany z awarią układu AdBlue? Postanowiliśmy o to zapytać producenta, czyli koncern Stellantis.
W jaki sposób użytkownik samochodu powinien postąpić, gdy pojawi się problem z układem AdBlue?
– W razie wystąpienia symptomów lub komunikatu wskazującego na potencjalną awarię układu SCR, należy udać się do autoryzowanego serwisu w celu weryfikacji przyczyn usterki. Zaawansowane narzędzia diagnostyczne pozwalają dokładnie określić źródło awarii, co pozwala precyzyjnie wskazać elementy niezbędne do wymiany. Jedynie wówczas, gdy przeprowadzona diagnostyka potwierdzi, że powodem anomalii jest zbiornik AdBlue, ASO może podjąć decyzję o jego wymianie – informuje koncern.
– Pomimo, że jakość komponentów technicznych dla producenta ma ogromne znaczenie, to jednak ciągłe kontrole jakości ujawniły, że w niektórych pojazdach wyposażonych w pierwszą wersję układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla Euro-6 mogą wystąpić usterki lub ostrzeżenia wskazujące na potencjalną awarię – dodaje producent.
– Dlatego, aby zapewnić satysfakcję naszych klientów, użytkujących pojazdy z silnikiem Diesla Euro 6.x wyprodukowane od 2014 do 08/2020 i serwisujących swoje pojazdy w pełnej zgodności z zaleceniami producenta, mogą oni skorzystać z rozszerzonej ochrony producenta przed ewentualnymi awariami zbiornika AdBlue. Po wygaśnięciu gwarancji umownej udzielonej przez producenta, wysokość wsparcia finansowego przyznawana jest w oparciu o wiek i przebieg pojazdu – podsumowuje przedstawiciel koncernu.
Najnowsze komentarze