Peugeot 2008 i 208 to dwa najlepiej sprzedające się samochody w Portugalii po pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku, zarówno w wartościach bezwzględnych, jak i na rynku pojazdów osobowych.
Z kolei Peugeot Partner i Citroën Berlingo – dwa modele produkowane w fabryce Stellantis Mangualde – to z kolei najlepiej sprzedające się lekkie pojazdy dostawcze w Portugalii.
Jest wiele produktów Grupy Stellantis, które po pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku wykazują wyraźną dominację w rankingach sprzedaży samochodów i preferencjach Portugalczyków (dane ACAP). Dowodzi to dostosowania marek Stellantis do potrzeb i oczekiwań tamtejszych klientów. Efekt jest taki, że samochody te wspierają pozycję lidera Grupy kierowanej przez Carlosa Tavaresa na krajowym rynku motoryzacyjnym.
Peugeot zajmuje 1. i 2. miejsce pod względem sprzedaży samochodów w Portugalii. Do końca października Peugeot 2008 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Portugalii, zdobywając łącznie 6.067 rejestracji. Model kontynuuje rozpoczęty dwa lata temu wyczyn bycia ulubionym samochodem Portugalczyków. Tuż za nim plasuje się Peugeot 208, który zajmuje 2. pozycję, co zagwarantowało mu 5.779 sprzedanych egzemplarzy. Na ten duet przypada ponad 6% sprzedaży nowych samochodów w Portugalii.
Również na rynku pojazdów użytkowych Peugeot Partner zajmuje 1. miejsce w rankingu sprzedaży. Z 3.553 egzemplarzami sprzedanymi do końca października i znaczącym 15,7% udziałem wśród wszystkich pojazdów użytkowych, jest to van najczęściej wybierany przez klientów profesjonalnych. Na drugim miejscu plasuje się Citroën Berlingo z 2.678 sprzedanymi egzemplarzami i udziałem 11,8%. To dwie propozycje z pieczęcią „Made in Portugal”, produkowane w fabryce Stellantis Mangualde.
Stellantis – lider w różnych segmentach rynku
Ale to nie wszystko. Istnieje bowiem kilka innych propozycji marek koncernu Stellantis wiodących w swoich rankingach sprzedaży w Portugalii.
W segmencie A (samochody miejskie) liderem jest Fiat 500, który na koniec października sprzedał się w liczbie 2.885 egzemplarzy, co gwarantuje znaczący udział w segmencie, wynoszący aż 41,1%.
W segmencie B (Utilities) po raz kolejny wyróżniają się najlepiej sprzedające się modele Peugeot 2008 i 208, których wolumeny zostały wskazane powyżej i których udziały wynosiły odpowiednio 8,4% i 8,0%. W tym segmencie Peugeot 208 jest także najlepiej sprzedającym się hatchbackiem (17,1% udziału) i najlepiej sprzedającym się samochodem w 100% elektrycznym z 1.084 egzemplarzami (27,7%). Z kolei Opel Corsa-e jest drugim najlepiej sprzedającym się elektrycznym hatchbackiem. Peugeot 2008 wyróżnia się jako najlepiej sprzedający się SUV w kraju, stanowiąc 7,7% sprzedaży ogółem, wśród SUV-ów typu B (16,2%) oraz wśród elektrycznych SUV-ów w segmencie B z imponującym 45,0% sprzedaży.
Poziom wyżej, w segmencie C (auta kompaktowe), pojawia się nowy Peugeot 308 SW. Jest to nie tylko najlepiej sprzedające się kombi w tym segmencie rynku z 1.701 egzemplarzami i 23,3% udziałem w segmencie, ale także najlepiej sprzedające się kombi w kraju, z 15,1% udziałem w tym segmencie rynku.
Dwa samochody dostawcze produkowane w Mangualde prowadzą w kolejnej tabeli sprzedaży, w tym przypadku w segmencie małych samochodów dostawczych, gdzie Peugeot Partner zapewnił sobie 27,2% udziału w tym SEGMENCIErynku, a drugie miejsce zajął Citroën Berlingo z 20,5% UDZIAŁEM. Przykładem zaangażowania marek Grupy w elektryfikację jest fakt, że Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo i Opel Combo-e to odpowiednio trzy najlepiej sprzedające się elektryczne samochody dostawcze w Portugalii. Stanowią one łącznie 51,3% sprzedaży samochodów dostawczych elektrycznych (1.036 sztuk).
Wreszcie innowacyjne rozwiązanie w zakresie mobilności Citroën My Ami jest liderem na rynku pojazdów czterokołowych od chwili jego wprowadzenia na rynek. W 2023 r. w Portugalii sprzedano 424 egzemplarze, co stanowi 32,6% tego segmentu rynku.
Od 1. stycznia do 31. października 2023 r. koncern Stellantis sprzedał w Portugalii łącznie 51.972 pojazdów swoich marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot, co dało mu łączny udział w rynku wynoszący 27,4%.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis, KG
Najnowsze komentarze