Nowy Peugeot 308 SW od kilku tygodni znajduje się w salonach dealerskich, natomiast premiera prasowa została zorganizowana z pewnym opóźnieniem. I dzisiaj, w dniu, w którym pogoda bardziej przypomina pomieszanie maja z marcem, od czasu do czasu pada a potem świeci słońce, trafiliśmy pod Warszawę do ośrodka Tomasza Kuchara. Akademia Bezpiecznej Jazdy stała się miejscem gdzie próbujemy, jak jeździ najnowszy 308 SW.
Zanim przyjdzie czas na szczegółową relację możemy zdradzić, że warto było czekać. Samochód jest dopracowany, szybki, oszczędny, zbudowany z wysokiej jakości materiałów, które mogłyby z powodzeniem znaleźć zastosowanie w autach klasy wyższej. Peugeot wykonał bardzo dużą pracę, która zaowocowała modelem przyjemnym w prowadzeniu, dobrze wyciszonym i dynamicznym.
Peugeot 308 SW zaczyna się dzisiaj w cenniku od 105.300 zł brutto. Za te pieniądze możemy kupić bogato już wyposażoną wersję Active Pack, która na pokładzie ma między innymi czujniki parkowania z tyłu, centralny ekran dotykowy 10″ wysokiej rozdzielczości, automatyczną dwustrefową klimatyzację, reflektory LED oraz tak lubiany przez Peugeot i-Cockpit. To ostatnie rozwiązanie jest naprawdę świetne, bo zmienia kompaktowego Peugeot w samochód prawie sportowy – zmniejszona kierownica, zegary nad nią, wygodna pozycja jazdy, to lubimy!
Peugeot 308 SW charakteryzuje się też świetnym designem – na zewnątrz jest to może ewolucja w stosunku do poprzednika, w środku zaś nowoczesne, spójne linie kokpitu. Wersja SW może też pochwalić się większą ilością miejsca dla pasażerów z tyłu, co sprawia, że jest dobry wybór rodzinny.
Gama silników obejmuje benzynowe jednostki PureTech 110 KM, PureTech 130 KM – ten drugi może współpracować z automatem, jest też diesel o mocy 130 KM, także z automatem lub manualem a dla miłośników hybryd są dwie wersje: 180 KM oraz 225 KM. Obie oferują ponad 50 kilometrów zasięgu w trybie czysto elektrycznym i znikome zużycie paliwa przy naładowanym akumulatorze. Hybrydy zyskują na popularności, są kraje, gdzie stanowią już 30% sprzedaży albo i więcej. Minusem będzie oczywiście wysoka cena. W przypadku Peugeot oscylująca wokół 160 tysięcy i w górę.
Pełną relację z premiery 308 SW przedstawiamy w najbliższych dniach.