Lipcowo-sierpniowy numer magazynu CAR wspomina na okładce Peugeota 508, ale go nie pokazuje na zdjęciu. Za to jest to zapowiedź porównania francuskiego liftbacka z siedmioma samochodami segmentu premium. Czyżby polityka Peugeota zaczynała przynosić efekty?
CAR, wydanie specjalne AUTO MOTO nr 03 (09) z VII-VIII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 groszy
Warto kupić? Raczej nie*
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: GS, M35, 508
Zapowiedziany na okładce materiał znajdziecie dopiero na stronach 36-50 aktualnego numeru CAR. Wcześniej nie natrafiłem na kompletnie nic o samochodach francuskich. Za to w artykule, o którym mowa, CAR sprawdza, czy BMW 320d jest lepsze od rywali i paru SUV-ów, w tym jednego z własnej stajni.. A tu pojawiły się: Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW X2, Mercedes C220d, Jaguar E-Pace, Lexus ES oraz Peugeot 508. Ten ostatni pojawił się w wersji GT ze 180-konnym dieslem pod maską. To podobne (poza silnikiem) auto do tego, które testowałem dla Was niedawno.
Mimo katalogowej ceny (wersja GT!) na poziomie przekraczającym 180.000 zł Peugeot okazał się samochodem najtańszym w porównaniu. CAR chwali design samochodu i twierdzi, że nadwozie jest praktyczne! Idą tu chyba nawet nieco dalej, niż ja ;-) Pisze wprost: że ten samochód spokojnie zmieści czwórkę osób o wzrośnie nieco ponad 180 cm! Co dowodzi tego, co i ja zauważyłem – że wcale na kanapie nie jest aż tak źle z miejscem na głowy, jak to piszą w wielu polskich testach. Podkreślałem to zresztą już od targowej premiery tego samochodu.
Nie rozumiem tylko, co CAR ma na myśli pisząc, że kiedy za sterami usiądzie wysoki kierowca, kierownica zasłania wskaźniki. Już prędzej bardzo niskiemu kierowcy. Ale to kwestia właściwego ustawienia fotela i kierownicy, w inny sposób, niż w samochodach bez i-Cockpitu.
Dostrzeżono, że Peugeot 508 daje mnóstwo frajdy z jazdy. Podkreślono wysoką wartość momentu obrotowego, świetną pracę automatycznej skrzyni biegów, komfortowe fotele, znakomite zawieszenie, mnóstwo przyczepności, precyzję układu kierowniczego, dobre hamulce, acz dostrzeżono też, że same osiągi są relatywnie skromne. Ale bierzcie pod uwagę, z czym je porównywano! Wszystko tu działa w płynny i niewysilony sposób, dzięki czemu 508 GT jest jednocześnie odprężające, zajmujące i naprawdę całkiem szybkie w sposób, który potrafi tobą zawładnąć! Kompletnie inne odczucia, niż w polskich testach, prawda? Cóż – ten artykuł przygotowano na Wyspach Brytyjskich, a tam wiedzą, co to dobra praca zawieszenia.
Peugeot wypracowuje wyjątkowo dobry kompromis pomiędzy wygodą i osiągami, co w codziennym użytkowaniu ma kolosalne znaczenie. Poza tym to francuskie auto cechuje rzadki dar zapewniania radości z jazdy wymagającymi drogami.
Czy w takim razie może dziwić fakt, że do finału przeszło trzy auta, w tym właśnie Peugeot? Całe porównanie wygrało wprawdzie BMW, ale CAR sugeruje: przy wyborze samochodu weź pod uwagę również Alfę Romeo i Peugeota.
Na ciekawostkę natrafiłem w artykule, który znalazłem na stronach 72-81. Na jego ostatniej stronie zacytowano stylistę Ferrari, który powiedział: W Volkswagenie nauczyli mnie, że nie można projektować tylko w jednym stylu, bo cię to ogranicza. Naprawdę tego nauczyli go w Volkswagenie??? ;-)
Citroëny M35 i GS Birotor wspomniano w artykule poświęconym silnikom Wankla (strony 118-122).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w tym numerze CAR.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: CAR
* Subiektywna ocena uwzględniająca ilość materiałów poświęconych francuskim samochodom oraz to, w jakim świetle je zaprezentowano
Najnowsze komentarze