Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

C2R2 Teams’ Challenge przed Rajdem Dolnośląskim

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2008-10-10
w Wiadomości
Czas czytania 6 minut
47
A A
0

Finałową odsłoną krajowego czempionatu w sezonie 2008 jest, powracający do rajdowego kalendarza po kilkuletniej przerwie, Rajd Dolnośląski. Kultowe odcinki specjalne w okolicach Kłodzka, znane są również z rozgrywanego niegdyś na tym terenie Rajdu Polski. Mimo wysokiego stopnia trudności, wielu kierowców wymienia je wśród swych ulubionych.

Peugeot 408 – reklama

Na liście zgłoszeń Platinum 18. Rajdu Dolnośląskiego widnieje 37 rajdowych załóg. Liczną grupę stanowią kierowcy niewielkich, lecz bardzo szybkich Citroënów C2-R2, którzy w liczbie sześciu wystartują w ramach organizowanego przez Citroën Polska programu sponsorskiego C2-R2 Teams’ Challenge. Nie zabrakło nikogo z czołowej czwórki cyklu, a swój pierwszy start za kierownicą C2-R2 zaliczą na Dolnym Śląsku Karol Piatkowski oraz Piotr Starczukowski. Wspaniała walka w trakcie sezonu 2008 okazała się tak wyrównana, że przed ostatnią rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski szansę na triumf w klasie R2B zachowało aż trzech kierowców. Na czele punktacji po ośmiu rozegranych eliminacjach widnieje Jan Chmielewski, który zgromadziwszy 37 punktów, o trzy oczka wyprzedza Radosława Typę. Dwa punkty do kierowcy z Ornety traci Marcin Dobrowolski, uzupełniający trójkę pretendentów do końcowej wygranej w C2-R2 Teams’ Challenge.

Sezon 2008 pokazał również, że Citroëny C2-R2 doskonale radzą sobie w rywalizacji w klasie A6. Kierowcy rajdówek spod znaku szewrona zdominowali rozgrywki w klasie samochodów o pojemności skokowej silnika do 1600cm3 i po ośmiu rundach RSMP zajmują trzy pierwsze pozycje w tabeli klasy A6. O tytuł mistrzowski walczyć będą, podobnie jak w R2B, Radosław Typa, Jan Chmielewski oraz Marcin Dobrowolski.

Jan Chmielewski (nr 27): Dotarliśmy do ostatniej – decydującej rundy RSMP. Zaliczyliśmy treningowy start w trudnym czeskim Rally Jeseniky – frekwencja niemal 120 startujących załóg robiła duże wrażenie! Przystępujemy teraz do Rajdu Dolnośląskiego dobrze przygotowani i skoncentrowani. Walczymy o najwyższe lokaty w C2-R2 Teams’ Challenge, a także w klasie A6. Rywalizacja będzie bardzo zacięta – pierwsza trójka ma szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego, więc nie wątpię, że dostarczymy kibicom dużo emocji.

Radosław Typa (nr 26): Bardzo lubię ścigać się na Dolnym Śląsku. Startowałem w Rajdzie Polski w okolicach Kłodzka, więc mam jakiś zarys tych tras. Patrząc z perspektywy całego sezonu ciężko powiedzieć jak wyglądają moje szanse na tytuł w klasach R2B i A6. W ten start włożyliśmy bardzo dużo pracy i mam nadzieję, że wszystko będzie w porządku, a ja będę się starał wykonać moją pracę jak najlepiej. Zawsze staramy się jechać zarazem szybko i mądrze, więc moja taktyka będzie zależeć od tego jak poukłada się sytuacja na początku rajdu.

Marcin Dobrowolski (nr 28): Moje szanse na wygraną w C2-R2 Teams’ Challenge są czysto matematyczne, ponieważ musiałoby się wydarzyć kilka czynników na raz, abyśmy byli mistrzami. Póki co nawet o tym nie myślimy, pojedziemy jak najszybciej potrafimy, a zwycięzcą zostanie ten, któremu się to będzie najbardziej należało. Trasy w okolicach Kłodzka są naprawdę świetne – zaliczyłem tam mój pierwszy start w RSMP i cieszę się, że znów będę mógł się tam ścigać tak dobrym sprzętem jak Citroën C2-R2.

Marcin Pasecki (nr 29): Ogromnie się cieszę, że wystartuję w tym rajdzie, bo w poniedziałek wieczorem wszystko wskazywało, że nie będzie to możliwe. Samochód był przygotowany, ale my nie mieliśmy odpowiedniego budżetu. Chciałbym bardzo podziękować moim sponsorom, mechanikom i wszystkim którzy umożliwili mi start w Rajdzie Dolnośląskim. Szczególne podziękowania kieruję w stronę dyrektora rajdu, który pozwolił mi dokonać zapoznania z trasą w ciągu jednego dnia.

Karol Piątkowski (nr 32): Pochodzę z Dolnego Śląska, bardzo dobrze znam oesy, więc grzechem byłoby nie wystartować „pod domem”. W związku z tym, że miałem dość nieudany sezon w Subaru, a Rajd Dolnośląski już wcześniej zakontraktowałem z moimi sponsorami, postanowiliśmy wynająć na ten start Citroëna C2-R2. Chcemy sprawdzić potencjał i możliwości tego auta pod kontem przyszłego sezonu, bo pewnym jest, że w sezonie 2009 nie pojedziemy samochodem klasy N4.

Piotr Starczukowski (nr 33): Po dwóch latach przerwy w startach wracam na trasy, na których rozpoczynałem swoją karierę rajdową i na których udawało mi się robić całkiem dobre wyniki. Do tej pory mogłem wypróbować Citroëna C2-R2 tylko na prawym fotelu, ale mogę powiedzieć, że to bardzo żwawy i przyjemny samochód, przypominający uwspółcześnioną wersję rajdówki, którą kiedyś się ścigałem. Po tak długiej przerwie w startach dużym sukcesem będzie wygrana z chociaż jednym z pozostałych, bardziej doświadczonych kierowców Citroënów C2-R2.

Honorowy start Platinum 18. Rajdu Dolnośląskiego odbył się na kłodzkim Rynku w czwartek, 9 października o godz. 18:30. Dwie godziny później załogi wyruszyły do liczącego nieco ponad dwa kilometry prologu w centrum Kłodzka. W piątkowy ranek rozpocznie się prawdziwa rajdowa rywalizacja na ośmiu odcinkach specjalnych, ułożonych w dwóch pętlach. Pierwszy do pokonania będzie OS Sokołówka zaplanowany na 9:08 oraz 13:03, a po nim załogi pokonają próby Spalona (9:51, 13:46), Biała Woda (10:44, 14;39) i Szarotka (11:27, 15:22). Pierwszy etap rajdu dla kierowców rywalizujących w RSMP zakończy się wizytą w parku serwisowym o godz. 16:00.

Sobotnia część Rajdu Dolnośląskiego składać się będzie również z dwóch pętli po cztery odcinki specjalne. Tym razem będą to oesy Stawy (9:43, 13:23), Huberek (10:13, 13:53), Dębowina (10:46, 14:26) oraz Zdroje (11:35, 15:15).

Ostatnia w tym sezonie ceremonia mety, podczas której poznamy zdobywców wszystkich tytułów mistrzowskich odbędzie się Dusznikach i rozpocznie się o godz. 16:45

Warto przeczytać!

FocusArea=111111111

Nie, to nie jest Peugeot 206 ani samoróbka tylko legalny Citroën C2 1.4 75 KM. Serio!

2025-08-28
citroen oferty Wiadomości

Używany Citroën do 2000 zł. Co można kupić za te pieniądze?

2025-07-15

Citroën C1, Citroën C2, czy Peugeot 107? Najlepszy, używany, francuski „maluch” do miasta

2025-07-05

Pocket-rocket 20-lat temu. Renault Clio III Sport i Citroën C2 VTS

2025-07-04

Dodatkowe informacje na temat Platinum 18. Rajdu Dolnośląskiego znaleźć można na oficjalnej stronie internetowej http://www.rajd.dolnoslaski.pl

Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są: TOTAL, BFGoodrich, GEFCO, CITROËN Finance

Źródło: Citroën Polska


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C2
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15112 udostępnienia
    Udostepnij 6045 Tweet 3778
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2355 udostępnienia
    Udostepnij 942 Tweet 589
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6436 udostępnienia
    Udostepnij 2574 Tweet 1609
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4439 udostępnienia
    Udostepnij 1776 Tweet 1110

Testy samochodów

Opel Insignia face lifting
Testy

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28
peugeot 308 gti 270 117 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 GTi 260 KM i blondynka na pokładzie. Adam i He-Man w jednym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-06-13
peugeot 2008 1 2 110 2015111 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 1.2 110 KM Style – stylowy crossover do miasta i nie tylko. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2015-12-28
Renault Clio lepsze niż Volkswagen Golf. Nowy lider w Europie!
Testy

Test: Renault Clio TCe 130 KM EDC RS Line – hatchback w sportowym stylu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-31
09. Renault Captur E Tech – z hybryda wsrod SUV ow Wiadomości
Testy

Test: nowy Renault Captur E-Tech 160 KM – z hybrydą wśród SUV-ów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-19

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

WESEM-NEO Rally Team przed 29. Rajdem Karkonoskim

Faurecia chce na nowo zdefiniować wnętrza samochodów autonomicznych

Cennik nowych samochodów 26 kwietnia 2023: Citroen, Dacia, Peugeot i Renault

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz