Rynek chiński obejmujący ok. 3,2 mln samochodów, powrócił do szybkiego rozwoju po spowolnieniu w drugiej połowie 2004 roku.
Stopa wzrostu (+38%) w drugiej połowie roku 2005 dała średnio 26% wzrostu w skali roku. Większość rywali Citroëna zanotowała w 2005 r. słabsze wyniki sprzedaży.
W tych warunkach Citroën zanotował 34-procentowy wzrost sprzedaży (razem 103 tys. aut) i powiększył swój udział w rynku z 3% w roku 2004 do 3,2% w 2005. W ciągu 14 lat Citroën wyprodukował i sprzedał w Chinach 600 000 aut
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
C-Triomphe będzie wytwarzany w fabryce Wuhan, która obecnie produkuje modele ZX Fukang, ZX Fukang 988, Xsara Picasso i Elysée. W kwietniu 2005 Citroën zaprezentował C5 po liftingu jako auto importowane. C6 zadebiutuje w Chinach na tych samych zasadach pod koniec roku 2006.
Świetnie funkcjonująca i wciąż rozwijana sieć sprzedaży
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Citroën zainwestował wiele wysiłku w długoterminowe zaangażowanie w Chinach, którego głównym czynnikiem jest tworzenie wyjątkowo gęstej sieci sprzedaży. Obejmuje ona ponad 350 punktów w ponad 250 miastach. Sieć podlega intensywnym szkoleniom technicznym i handlowym, by osiągnąć światowy poziom pod względem jakości obsługi klientów.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Pojazdy wytwarzane w Chinach
ZX
- kwiecień 1992: ZX Fukang
- wrzesień 1998: ZX Fukang 988
- styczeń 2004: ZX Fukang f-l
Elysée - czerwiec 2002: Elysée
- styczeń 2003: Elysée VIP
- marzec 2003: Elysée VTS 1.6i 16V
Xsara Picasso - listopad 2001: Xsara Picasso
- marzec 2004: Xsara Picasso 2.0i 16V AutomaticXsara (5-drzwiowa)
- kwiecień 2003
C-Triomphe - koniec 2. kwartału 2006
Pojazdy importowane
C5
- kwiecień 2001: C5
- marzec 2005: nowe nadwozie C5
Najnowsze komentarze