Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) przeanalizowało trendy i rozwój rynków pojazdów elektrycznych z bateriami (BEVs). Podczas gdy Chiny wyprzedzają obecnie Europę i Stany Zjednoczone w elektryfikacji rynku samochodowego, rynek europejski odbije się w 2025 roku i do 2030 roku ponownie obejmie prowadzenie nad pozostałymi regionami świata.
Perspektywy trendu elektryfikacji
Jak dotąd w 2022 roku prawie 20% wszystkich nowych samochodów zarejestrowanych w Chinach to pojazdy elektryczne na baterie (BEV), co oznacza, że kraj ten wyprzedza obecnie Europę i znacznie wyprzedza USA w elektryfikacji rynku samochodowego.
Oczekuje się jednak, że do 2025 r. udział samochodów elektrycznych na baterie osiągnie prawie 30% rynku europejskiego, a do 2030 r. przekroczy 70% – przejmując ponownie prowadzenie nad pozostałymi regionami świata.
W pierwszych trzech kwartałach 2022 r.
Chińska sprzedaż nowych samochodów BEV wzrosła o 89,4% i osiągnęła poziom 2,9 mln sztuk sprzedanych od stycznia do września tego roku. Wynik ten był w dużej mierze napędzany przez zachęty rządowe mające na celu pobudzenie sprzedaży po zakłóceniach związanych z blokadami w kwietniu i maju, które w większości korzystnie wpłynęły na zakup nowych pojazdów elektrycznych.
W tym samym czasie wzrost był silny, ale mniej gwałtowny w regionie europejskim – obejmującym UE, kraje EFTA i Wielką Brytanię – gdzie wolumen sprzedaży samochodów elektrycznych na baterie wyniósł łącznie 1 mln sztuk, co oznacza wzrost o 25,7% w porównaniu z analogicznym okresem dziewięciu miesięcy rok temu.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze