sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën 2CV kontra wielbłąd. Reklama, która dzisiaj by nie przeszła

Porównanie 2CV z najbliższym rywalem

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-11-21
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
296 19
1
270
UDOSTĘPNIEŃ
899
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Citroën 2CV nie potrzebuje wody i nie trzeba go zastrzelić, gdy złamie nogę. W 1978 roku marka nie przejmowała się poprawnością polityczną i publikowała reklamy, które dzisiaj z pewnością wzbudziłyby spore oburzenie.

Jedną z takich reklam postanowiliśmy przybliżyć naszym Czytelnikom. Pochodzi z końcówki lat siedemdziesiątych i była publikowana w brytyjskich magazynach. Trzeba przyznać, że autor miał duże poczucie humoru.

PORÓWNANIE MIĘDZY CITROENEM 2CV A NAJBLIŻSZYM RYWALEM 

Reklamy porównawcze producentów samochodów są bardzo modne, więc pomyśleliśmy, że też tak zrobimy. Dlaczego nie porównać 2CV z innymi samochodami, zapytacie? Cóż, to byłoby niemiłe. Dla innych samochodów oczywiście. Nie, naszym najbliższym konkurentem – pod względem wytrzymałego transportu, ekonomii, niezawodności, liczby wciąż budowanych egzemplarzy i ogólnie ujmującej osobowości – musi być wielbłąd. Tak więc, drogi czytelniku, porównaj uważnie i wyciągnij własne wnioski. Kiedy zobaczysz, co Deux Chevaux ma do zaoferowania w porównaniu z Un Chameau, nie ma się co dziwić, że to wielbłąd ma garb.

2CV 1 Wielbłąd
Zużycie paliwa 5,7l/100 (przy stałej prędkości 90 km/h), 6,9/100 w mieście 10 kilometrów na kilogram zjedzonych ciernistych krzewów, około 5 km/h (nieoficjalne testy na Saharze)
Prędkość maksymalna 110 km/h 48 km dziennie
Zużycie wody Zero (chłodzony powietrzem) 18-26 litrów dziennie
Zawieszenie Niezależn, hydrauliczne pochałaniacze wstrząsów. Bardzo komfortowe, nawet w długiej podróży Zostaw sztuczną szczękę w domu
Miejsca siedzące 4 wygodne siedzenia Jedno bardzo niewygodne
Tapicerka Odporny na zużycie winyl Rozwichrzona sierść wielbłąda
Bagażnik Przestronny, 9,3 stóp sześciennych Brak (bagaż musi być na dachu)
Napęd Na przód Dobry wykop
Układ kierowniczy Zębatkowy (Pewny i responsywny, What Car 1975) Pociągnij-i-ugryź (Skłonny do odgryzania się – What Camel, 1977)
Szyberdach Tak, ale zamykany Tak
Koła 15″ z długowiecznymi oponami Michelin 4 koła, wszystkie opony. Jeśli któraś się złamie – zastrzel wielbłąda.
Cena 1767 funtów dostawa 56,16 funtów, tablice ekstra Dla ciebie effendi młoda córka i pół worka soli

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2CVCitroenhistoria
Udostepnij108Tweet68Udostepnij19
Poprzedni

Nowy Renault Kadjar 2022 sfotografowany w czasie jazd próbnych

Następny

F1: Podium Fernando Alonso w Grand Prix Kataru i 25 punktów dla Alpine

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

F1: Podium Fernando Alonso w Grand Prix Kataru i 25 punktów dla Alpine

Peugeot

Peugeot i próba przechytrzenia systemu autonomicznej jazdy

Renault ARKANA

Czy Renault i Stellantis spełnią cele emisji na rok 2021?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.