W świecie, w którym mobilność jest synonimem autonomii, wolności i integracji społecznej, firmy Citroën i PIMAS, specjaliści od systemów sterowania, połączyły siły, aby ułatwić poruszanie się osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Zaprezentowany w czerwcu 2023 r. prototyp Citroëna „Ami for All” jest już dostępny do zamówienia. Klienci mogą teraz zamówić Citroëna Ami. Marka będzie koordynować logistykę, podczas gdy PIMAS będzie współpracować z klientem w celu oceny najbardziej odpowiedniego rozwiązania w oparciu o zestaw dostosowanych funkcji mechanicznych dla Ami.
W zależności od stopnia niepełnosprawności, klienci, którzy utracili możliwość korzystania z jednej lub obu kończyn dolnych, będą mogli odzyskać większą niezależność bez konieczności korzystania z pomocy osób trzecich lub nabywania drogiego pojazdu.
„Ami for All” to ekonomiczne, elektryczne, kompaktowe, łatwe w użyciu i niewymagające prawa jazdy rozwiązanie, które umożliwia osobom w wieku 14 lat i starszym wsiadanie, przechowywanie wózka inwalidzkiego i jazdę na zakupy lub zajęcia, spotkania z przyjaciółmi itp. Citroën „Ami for All” jest obecnie prezentowany na targach „Autonomic” w Tuluzie, wydarzeniu poświęconym autonomii osób niepełnosprawnych.
Zobacz: Wiadomości na temat marki Citroën. Codziennie aktualne, ciekawe, z Polski, Europy i świata
Jak najściślejsze zaspokajanie potrzeb: serce Ami for All
Nie ma tylko jednego „Ami dla wszystkich”, ale wiele „Ami dla wszystkich”. Współpracując z Citroënem, Pimas dostosował szereg rozwiązań, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby klientów, w zależności od ich niepełnosprawności. Dzięki projektowi skoncentrowanemu na potrzebach osób o ograniczonej sprawności ruchowej, oferuje szereg funkcjonalności:
Zobacz: Testy aut marki Citroën. Pomiary, spalanie, opinie
- Niespotykana dostępność: Kąt zawiasu drzwi został zwiększony do 90°, aby umożliwić klientom umieszczenie wózków inwalidzkich równolegle do progu kabiny po otwarciu drzwi kierowcy. Zdejmowana, wysuwana półka jest następnie rozkładana, aby umożliwić niezależne przeniesienie wózka inwalidzkiego do przedziału pasażerskiego. Za pomocą paska przymocowanego do górnej części wewnętrznej ramy drzwi klient przesiada się z wózka inwalidzkiego na fotel kierowcy. Operacja ta zajmuje zaledwie kilka minut.
- Indywidualne rozwiązania w zakresie przechowywania: Istnieją dwa sposoby transportu wózka inwalidzkiego. Można go umieścić w kabinie pasażerskiej, wykorzystując duży schowek przed pasażerem w Citroënie Ami. Kierowca zdejmuje wtedy koła z wózka inwalidzkiego i mocuje je w przestrzeni na nogi za pomocą specjalnie zaprojektowanego paska. Koła idealnie pasują do tego schowka. Złożony wózek inwalidzki umieszcza się na siedzeniu pasażera. Jest tam zabezpieczony dodatkowym specjalnym pasem bezpieczeństwa. Taka konfiguracja umożliwia niepełnosprawnemu kierowcy samodzielne podróżowanie.
- W przypadku obecności pasażera, wózek inwalidzki można łatwo umieścić w dedykowanym miejscu z tyłu „Ami for All” za pomocą aluminiowego bagażnika. Wózek inwalidzki będzie musiał zostać zainstalowany przez pasażera, który następnie zostanie przykryty plandeką ochronną. W ten sposób przedział pasażerski pozostaje całkowicie wolny. Użytkownicy Ami for All przestają być zależni od towarzystwa osób trzecich i stają się swoimi własnymi towarzyszami codziennych podróży i spotkań towarzyskich.
- Łatwość prowadzenia: po wejściu na pokład i przygotowaniu do jazdy kierowca ma do dyspozycji kulkę na kierownicy, która ułatwia chwyt i pozwala wykorzystać doskonałe prowadzenie „Ami for All”. W miejsce zwykłych pedałów silnika elektrycznego o mocy 6 kW dodano intuicyjną dźwignię mechaniczną do ręcznego sterowania pedałem przyspieszenia i hamulca, którą można naciskać lub ciągnąć. Należy zauważyć, że pedały pozostają sprawne.
Spersonalizowane, uproszczone doświadczenie klienta
Doświadczenie „Ami for All” zaczyna się na długo przed wyruszeniem w drogę, ze ścieżką zakupu zaprojektowaną z myślą o wydajności i adaptacyjności, ze spersonalizowanym wsparciem na każdym etapie. Najpierw klienci odwiedzają dedykowaną stronę internetową sklepu Citroën Ami, aby zamówić wybraną Ami. Na stronie znajduje się przycisk akcji zachęcający do skontaktowania się z dedykowanym operatorem, który oceni ich potrzeby i będzie zarządzał logistyką przekształcenia pojazdu. Jednocześnie klient zostanie skontaktowany z PIMAS i będzie mógł dostosować swój pojazd, gwarantując precyzyjną odpowiedź na każdą konkretną potrzebę.
Za 3600 euro klienci mogą zamówić pakiet od PIMAS, który obejmuje mechaniczne przyspieszenie/hamulec, otwieranie drzwi pod kątem 90°, wysuwaną deskę rozdzielczą i schowek na siedzenie. Opcjonalnie kierowca może zamówić intuicyjnego pilota do kierownicy z centralnym sterowaniem, specjalną skórzaną poduszkę przeciwodleżynową, podłokietnik, 2- lub 3-ramienny widelec kierownicy lub odwrócenie mechanicznego pedału przyspieszenia w podłodze.
Nowe samochody Citroën – promocje i wyprzedaż 2024
Pojazd jest przerabiany we Francji, a gwarancja na części i robociznę wynosi 2 lata. Pomoc 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu jest oferowana przez 2 lata w ramach Europ Assistance. Pakiet kwalifikuje się do „Prestation de Compensation du Handicap”. Klient może wybrać bezpłatną dostawę pojazdu przez Citroëna do punktu sprzedaży lub do domu klienta za dodatkową opłatą w wysokości 200 euro.
Oferta dostępna jest we Francji.
Najnowsze komentarze