AMI się podoba! I okazuje się, że samochód może zostać wybrany Produktem Roku przez magazyn kompletnie niemotoryzacyjny! Tak stało się właśnie w Portugalii, gdzie pismo „Exame Informática” poświęcone nauce, technologiom i innowacyjności doceniło francuski pojazd elektryczny nadając mu tytuł Produktu Roku.
Nagroda potwierdza walory tego przełomowego rozwiązania w zakresie mikromobilności, skierowanego do dużych ośrodków miejskich, a wręczono je 26. maja 2022 roku po południu w Oeiras.
Oprócz Ami, jedynego nagrodzonego pojazdu, magazyn „Exame Informática” wyróżnił najlepsze produkty w 11 innych kategoriach, takich jak „Komputer”, „Inteligentny dom”, „Telewizor”, „Smartfon”, „Kamera”, „Sieć” i inne.
Citroën Ami „nie jest samochodem rodzinnym ani do wycieczek drogowych, ale reprezentuje przyszłość miejskiej mobilności: jest kompaktowy, niedrogi, bardzo przyjazny dla środowiska, łatwy w obsłudze i ma niskie koszty użytkowania. Wydajność jest widoczna w konstrukcji Ami, która została zoptymalizowana w celu zmniejszenia liczby części oraz kosztów produkcji i serwisu. Krótko mówiąc, jest to produkt inteligentny” – podkreśla Sérgio Magno, dyrektor „Exame Informática”. – „To właśnie samochód przykuwał najwięcej uwagi podczas naszych testów, znacznie częściej niż wtedy, gdy testowaliśmy inne pojazdy, nawet te supersportowe, a kilka osób przyszło zadać nam pytania dotyczące tego czterokołowca, gdy nim jeździliśmy. AMI ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki myślimy o mobilności w mieście i jest doskonałą platformą dla rozwiązań wspólnego korzystania z samochodów i dystrybucji ostatniej mili” – podsumowuje dyrektor portugalskiego wydawnictwa, która obejmuje papierowe wydanie magazynu „Exame Informática”, odpowiednie platformy cyfrowe i program telewizyjny na kanale „SIC Notícias”, których testy, uznane za rygorystyczne, są punktem odniesienia dla setek tysięcy Portugalczyków.
„Jestem wdzięczny za tę szczególnie ważną nagrodę przyznaną naszemu Ami przez referencyjny w Portugalii magazyn w dziedzinie technologii” – mówi Joao Venâncio, Brand Manager Citroëna w Portugalii. – „Technologia i mobilność są i będą coraz bardziej nierozłączne. Ami to najnowszy przykład marki, która przez ponad 100 lat potrafiła analizować i udzielać natychmiastowych odpowiedzi na problemy społeczeństwa, wprowadzając na rynek radykalnie innowacyjne rozwiązania, które mają wpływ na sposób, w jaki się poruszamy. Ami reprezentuje jeden z tych momentów i powstaje, aby odpowiedzieć na obecne i przyszłe potrzeby społeczeństwa, które polegają na zapewnieniu czystej, w 100% elektrycznej, bezemisyjnej, indywidualnej, bezpiecznej i dostępnej mobilności miejskiej, która łagodzi zatory w centrach miast zajmując jak najmniej przestrzeni publicznej”.
Lekki czterokołowiec Citroën Ami, który może być prowadzony od 16 roku życia (zależnie od kraju), z prawem jazdy typu „AM”, jest praktyczną i nowoczesną odpowiedzią na nowe wyzwania indywidualnej mobilności, łącząc formę i funkcjonalność z zaletami energii elektrycznej.
Dzięki bardzo kompaktowym gabarytom i wysokiej zwrotności jest szczególnie przystosowany nie tylko do tras miejskich i podmiejskich, umożliwiając bez ograniczeń wjazd do obszarów o ograniczonym dostępie (dotyczące pojazdów spalinowych), ale także do potrzeb operacyjnych firm posiadających infrastrukturę, w której podróżują ich pracownicy. lub przewożą materiały o małych wymiarach i/lub wadze.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 6 kW, można łatwo naładować w ciągu zaledwie 3 godzin ze standardowego gniazdka, co daje zarówno Ami, jak i użytkowej wersji My Ami Cargo interesujący zasięg, wynoszący maksymalnie 75 kilometrów.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze