Citroën AMI, którego nie trzeba ładować? Tak! Na lotnisku w Porto zamontowano w tych samochodach system, dzięki któremu samochód cały dzień porusza się bez konieczności podjeżdżania do gniazdka. Proste i genialne rozwiązanie, które nie tylko obniża rachunki za prąd, ale też sprawia, że AMI znajduje zupełnie nowe zastosowania.
Ach, słoneczna i ciepła Portugalia, kraina piękna i dobrze znana Polakom, którzy wybierają ją jako miejsce swoich wakacji, odwiedzając między innymi cudowne Porto. Duża ilość dni słonecznych powoduje, że można tutaj bez problemu korzystać z energii słonecznej. Na lotnisku w Porto jako pojazdy techniczne wykorzystywane są Citroën AMI, na których zamontowano panel słoneczny.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Citroën
Panel, z którego można uzyskać przy niewielkich rozmiarach 200-300W mocy, przez cały dzień jest w stanie spokojnie doładować niewielki akumulator AMI. Nie trzeba przy tym skomplikowanych rozwiązań technicznych – akumulator AMI ma 48V napięcia, więc można się do niego wpiąć z panelu prawie bezpośrednio, używając jedynie niewielkiej przetwornicy step-up lub innego rozwiązania, które zwiększa nieco napięcie.
Efekt? Samochód może jeździć cały czas zasilany słońcem. Rozwiązanie takie sprawdzi się również w Polsce, ale oczywiście w miesiącach od wiosny do jesieni, zimą światła będzie zbyt mało, poza tym zmniejsza się również ilośc dni ze słońcem, gdy panel może pracować z większą mocą.
Zobacz: Nowe samochody Citroën. Promocje, auta dostępne od ręki
Wygląda na to, że mamy jeszcze powód, aby kupić AMI – samochód ten może stać się swojego rodzaju perpetum mobile w warunkach ciągle drożejącej benzyny i prądu.
zdjęcie Norbert Cała Techlove.pl
Najnowsze komentarze