Citroën BX 1.9 został w 1985 roku porównany przez brytyjski magazyn Motor do kilku konkurentów. Wśród nich znalazły się Alfa Romeo 33, Ford Sierra, MG Maestro, Vauxhall Cavalier i Volvo 360. Co o naszej ulubionej francuskiej marce oraz innych uważali wtedy Brytyjczycy? Poczytajcie.
Citroën BX 1.9 GT
Godny rywal w tej klasie, sportowy Citroën. Nowy silnik o pojemności 1905 cm3 jest płynny i dynamiczny, ale brakuje mu tego wyrafinowania, które jest potrzebne, aby dorównać ogólnemu zaawansowaniu BX Doskonała jazda i prowadzenie sprawdzonemu zawieszeniu hydropneumatycznemu, ale zbyt czułe hamulce, słaba widoczność i ograniczona przestrzeń nad głową to wady Atrakcyjny samochód do jazdy i dobrze wyposażony – pisał Motor.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Citroën. Pomiary, opinie, spalanie
Alfa Romeo 33
Najmocniejsza jak dotąd 33-ka z silnikiem „bokser” o mocy 105 KM, felgami aluminiowymi i niskoprofilowymi oponami Prędkość maksymalna jest bardzo dobra, ale zdolność do sprintu i ekonomia są poniżej normy Dobra przyczepność i prowadzenie, ale trochę nerwowa na wyboistych nawierzchniach. Wygodna jazda, dużo miejsca i wygodne siedzenia. Dobrze wyposażony, jak na swoją cenę, ale brakuje tu finezji i uroku.
Ford Sierra 2.0
2-litrowy silnik jest teraz najszybszą Sierrą poza XR41. 105-konny silnik zapewnia zaskakująco dobre osiągi jak na samochód, który nie udaje, że jest sportowy, podczas gdy typowe mocne strony Sierry obejmują dobrą równowagę między jazdą a prowadzeniem, obszerne wnętrze i łatwą zmianę biegów. Zmiany na rok ’85 obejmują nowy blok silnika, drobne poprawki aerodynamiczne w celu poprawy stabilności przy bocznym wietrze.
MG Maestro
Niedawno uznany przez Motor za najbardziej udoskonalony samochód 1984 roku, nowy 2-litrowy silnik Maestro daje mu siłę, która czyni go godnym swojej nazwy i klasy – i miejmy nadzieję, że również niezawodność, której wcześniej brakowało. Dobra dynamika, wraz z dobrze wykonanym, gustownie wykończonym wnętrzem, w którym teraz znajdują się konwencjonalne instrumenty w stylu Montego, przyczyniają się do zreformowanego charakteru MG. Dobra wartość.
Vauxhall Cavalier
Sportowy wariant Vauxhalla Cavalier z 1,8-litrowym silnikiem z wtryskiem paliwa. Skrzynia wymaga częstej zmiany biegów w celu uzyskania optymalnych osiągów, ale zapewnia dobre wskaźniki zużycia paliwa Doskonałe prowadzenie z napędem na przednie koła, płynna zmiana biegów i dobra pozycja za kierownicą, mocne hamowanie łączą się, tworząc satysfakcjonujący samochód dla kierowcy.
Volvo 360
Volvo 360 GLT ma 2-litrowy silnik górnozaworowy z wtryskiem i oferuje niewielką przewagę nad niektórymi rywalami w wyższym zakresie prędkości, ale osiągi są ograniczone przez dużą masę samochodu Płynna zmiana biegów i doskonałe prowadzenie zwiększają iloraz przyjemności z jazdy, podczas gdy dominująca pozycja za kierownicą jest nieco ograniczona przez tylko przeciętne wyposażenie wnętrza
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
źródło: brytyjski Motor styczeń 1985
Najnowsze komentarze