Citroen C2 i Citroen C3 są wyposażone w system Stop&Start, który przyczynia się do podniesienia jakości życia w mieście. Chodzi o poziom hałasu i zmniejszenie ilości spalin w powietrzu. Ten czynnik jest coraz ważniejszy dla rozwijających się aglomeracji.
Model C2 Stop & Start wyposażony w silnik 1.4i 16V 90 KM oraz w zautomatyzowana skrzynie biegów SensoDrive i sterowany elektronicznie alternator z rozrusznikiem wpisuje się doskonale w bardzo już rozbudowana gamę małych samochodów Citroën.
Samochód na miarę swoich czasów. Rozwój tej „miejskiej”, prostej i skutecznej technologii świadczy o strategii innowacyjnej Citroëna i trwałym zaangażowaniu na rzecz ochrony środowiska.
Przejrzysta stylistyka i wyrazista osobowość C2 wywołują wrażenie dynamizmu. Linia nadwozia urzeka temperamentem. Model został poddany w ostatnim czasie zabiegom modernizacyjnym, w szczególności w zakresie deski rozdzielczej. Na zewnątrz C2 Stop & Start wyróżnia się charakterystycznymi pasami przednimi i tylnymi, osłona
chłodnicy i listwami bocznymi w kolorze karoserii, jak równie szarymi klamkami i kołpakami
o kształcie obręczy ze stopów lekkich, o średnicy 15”.
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 stanowi bardzo znaczący atut zarówno modelu C2, jak i C3 Stop & Start. W chwili obecnej technologia alternatora zespolonego z rozrusznikiem wraz z elektronicznym modułem sterowania wtrysku paliwa zapewnia oszczędność zużycia paliwa w ruchu miejskim rzędu 10%, czyli równowartość 14 g CO2/km. W znormalizowanym cyklu mieszanym oszczędność jest bliska poziomu 6%.
Zastosowanie technologii Stop & Start w połączeniu ze skrzynia biegów SensoDrive i silnikiem 1.4i 16V pozwala utrzymać poziom zużycia paliwa na poziomie 5,6 l/100 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.
Podobnie jak C3, C2 Stop & Start charakteryzuje się znakomitymi parametrami jazdy, które SA bezpośrednio odczuwalne, zapewniając spokojniejszy i bardziej odprężony styl kierowania, szczególnie w fazach stanu czuwania silnika :
- komfort akustyczny dla pasażerów i poszanowanie osób znajdujących się na zewnątrz;
- komfort akustyczny równie przy szybkim uruchamianiu silnika, które następuje w sposób
niezauważalny dla użytkowników auta; - komfort fizyczny dzięki wyeliminowaniu drgań silnika, także w fazie ponownego rozruchu.Przyjemność prowadzenia samochodu jest naprawdę odczuwalna dzięki dyskretnej technice, której
obsługi można się z łatwością nauczyć bez zmiany stylu jazdy.Podczas hamowania, przy zatrzymywaniu samochodu, silnik przechodzi w stan czuwania tu przed
całkowitym zatrzymaniem się pojazdu (przy prędkości niższej niż 6km/h); na zestawie wskaźników
zapala się zielona kontrolka „eco”. Sprzęgło jest rozłączone.
Silnik pozostaje unieruchomiony w trybie czuwania dopóki utrzymywany jest nacisk, nawet lekki,
na pedał hamulca.
Po zwolnieniu pedału hamulca silnik uruchamiany jest natychmiast automatycznie; zielona kontrolka
„eco” gaśnie. Przy nacisku na pedał przyspieszenia sprzęgło dociska się stopniowo (SensoDrive).
Kierowca może w każdej chwili wyłączyć system „Stop & Start” wciskając przycisk sterowania „eco off” znajdujący się na panelu środkowym.
System sprawdza za pomocą komputera czy zostały spełnione wymagane warunki umożliwiające
włączenie trybu czuwania silnika lub utrzymania go.
System „Stop & Start” ponownie włącza się automatycznie przy każdym rozruchu samochodu.System „Stop & Start” nie uaktywnia się w następujących warunkach:
- zbyt niska temperatura silnika;
- słaby poziom ładowania akumulatora;
- skrajne temperatury zewnętrzne (poniżej – 10°C, powyżej + 30°C) przy włączonej klimatyzacji;
- – gdy różnica pomiędzy żądaną temperaturą wnętrza a temperaturą otoczenia jest zbyt duża;
- przy włączeniu funkcji usuwania zaparowania / odszraniania przedniej szyby;
- przy włączonym biegu wstecznym.System składa się z dwóch podstawowych elementów :
- alternatora zespolonego z rozrusznikiem o mocy 2 kW, pełniącego funkcje rozrusznika i alternatora
(dostarczanie energii elektrycznej do instalacji pokładowej) montowanego w miejscu tradycyjnego
alternatora.
Zaleta rozruchu za pośrednictwem alternatora polega na ciszy jego działania, a także na szybkości
rozruchu (400 ms wobec 800 ms przy tradycyjnym rozruszniku). - modułu elektronicznego umożliwiającego całkowite sterowanie alternatorem i zapewniającego łączność
z kalkulatorem silnika i z inteligentnym modułem sterującym.
Specjalny akumulator, pasek i napinacz paska uzupełniają ten zestaw.Parametry techniczne i osiągi
C2 Stop & Start 1.4i 16V 90 KM - Silnik Pojemność 1 360 cm3
- Maksymalna moc 65 kW (90 KM DIN) przy 5 250 obr/min
- Maks. moment obrotowy 133 Nm przy 3 250 obr/min
- Skrzynia biegów SensoDrive
- Maksymalna prędkość 181 km/h
- Przyspieszenia (tylko kierowca) 0-100 km/h 13 s
- 0-400 m 18,7 s
- 0-1000 m 34 s
- Zużycie paliwa Cykl miejski 6,8 l/100 km
- Cykl drogowy 4,8 l/100 km
- Cykl mieszany 5,6 l/100 km
- emisja CO2 133 g/km.
Najnowsze komentarze