Najlepiej sprzedający się model w gamie Citroëna teraz dostępny jest w specjalnej wersji PS VITA, a konsola ta jest dostarczana wraz z samochodem klientom, którzy zdecydują się na jego zakup.
Citroën C3 PS VITA został zaprezentowany szerokiej publiczności podczas Salonu Samochodowego w Genewie przed kilkoma tygodniami. Nosił tam nazwę C3 Red Block. C3 PS VITA ma nieco usportowione jednostki napędowe oraz wygląd, ale cudów od silników nie oczekujcie. Auto właśnie debiutuje w salonach we Francji i niestety nic nam nie wiadomo, by było oferowane także w Polsce.
Zawieszenie Citroëna C3 PS VITA zostało usztywnione o 50% w stosunku do standardowej wersji, co pozwoliło o 25% ograniczyć przechyły nadwozia. Przy okazji obniżono samochód o 25 mm. Skorygowano także siłę wspomagania układu kierowniczego dostosowując ją do oczekiwań klientów o sportowym zacięciu.
C# PS VITA dostępny jest z trzema jednostkami napędowymi. Wszystkie silniki skojarzone są z manualnymi skrzyniami biegów. Klienci mogą wybrać albo 120-konny motor benzynowy 1.6 VTi, albo jedną z dwóch jednostek wysokoprężnych: e-HDi 90 bądź e-HDi 110.
Nadwozie wraz ze zderzakami lakierowane jest w ciemnoszarym kolorze Smark, ale dostępne są też inne barwy: Banquise white, Aluminium grey, Manitoba grey oraz Obsidien black, jednakże w tych wypadkach zderzaki polakierowane zostaną na czarny, błyszczący kolor. Klamki i obudowy lusterek zewnętrznych otrzymają lakier Obsidien black, który trafi też w okolice przednich reflektorów.
17-calowe koła obuto w opony w rozmiarze 205/40, dość bezkompromisowe. W polskich warunkach, w połączeniu z utwardzonym zawieszeniem tej wersji, chyba nie byłby to najlepszy wybór…
Felgi otrzymały efekt diamentowy, a w ich środku pojawiły się szewrony na czerwonym tle.
We wnętrzu tej serii pojawiła się lakierowana na błyszczący czarny kolor deska rozdzielcza. Pedały wraz z podpórką lewej nogi, a także obramowania okien, wykonano z aluminium. Średnicę kierownicy zmniejszono o 20 mm względem standardowych odmian, by jeszcze bardziej wzmóc sportowe odczucia. Siedzenia można pokryć dwukolorową, czarno-czerwoną skórą.
Ku uciesze młodych pasażerów do samochodu dokładana jest konsola Play Stadion VITA WiFi z kartą pamięci o pojemności 4 GB.
Ceny C3 PS VITA we Francji kształtują się następująco:
– VTi 120 z 5-biegową skrzynią manualną – 17.900 euro
– e-HDi 90 z 5-biegową skrzynią manualną – 19.700 euro
– e-HDi 110 z 6-biegową skrzynią manualną – 20.800 euro
Wśród opcji znajdują się:
– czujniki parkowania z tyłu – 300 euro;
– klimatyzacja automatyczna – 300 euro;
– dwukolorowa skórzana tapicerka – 1.250 euro;
– Pakiet Miejski – 490 euro;
– lakier metalizowany lub perłowy – 450 euro;
– nawigacja MyWay z systemem Bluetooth i zestawem Hi-Fi – 1.150 euro.
KG
zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze