Sprzedaż Citroëna w Brazylii wzrosła w okresie czterech pierwszych miesięcy o 34,8% rok do roku i to na rynku, który wykazał w tym okresie spadek o 22,8%. Wprawdzie francuska marka nie należy do największych graczy brazylijskiego rynku motoryzacyjnego plasując się na dwunastej pozycji (sprzedaż skumulowana od stycznia do kwietnia włącznie), ale osiąga tam dobre wyniki.
No, w kwietniu im tam poszło nieco gorzej. Uzyskali dopiero piętnaste miejsce, ale zaliczka z pierwszego kwartału była na tyle duża, że i tak ogólne wyniki są dobre. Citroën C4 Cactus zwiększył swoją sprzedaż o prawie 50% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Ten ruch, sprzeczny z trendem segmentu i branży, sprawił, że C4 Cactus niemal podwoił swój udział w całym rynku, a także zwiększył swój udział w rynku wśród kompaktowych SUV-ów o 82%.
„Dobre dane dotyczące sprzedaży Citroëna C4 Cactus pokazują, że nasz produkt nadal spełnia oczekiwania coraz bardziej wymagającego klienta, który poszukuje najlepszego stosunku jakości do ceny w nowoczesnym, wydajnym, pięknym samochodzie o wysokich osiągach w dowolnej wersji” – komentuje Edgard Alexandrino, dyrektor handlowy Citroën Brasil.
„Nawet rywalizując w konkurencyjnym segmencie, takim jak B-SUV, Citroën nadal podbija serca wielu Brazylijczyków notując stały wzrost w 2022 roku” – podsumowuje Alexandrino. Marka przygotowuje trzy duże premiery na najbliższe trzy lata w ramach projektu C-Cubed.
Również w segmencie lekkich pojazdów użytkowych Citroën odnotował wzrost sprzedaży o 35% w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym samym okresie udział Citroëna w segmencie wzrósł o 35%.
Citroën sprzedał w kwietniu w Brazylii 819 samochodów i to jest wynik słabszy od ubiegłorocznego o 49,6%. Jednocześnie skumulowana sprzedaż za cztery pierwsze miesiące roku wyniosła 6.312 aut, a to o 34,8% więcej, niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Jeśli chodzi o modele, to bestsellerem marki pozostaje wspomniany C4 Cactus z wynikiem 570 aut w kwietniu i 5.364 egzemplarzami od początku roku. Z kolei w segmencie lekkich pojazdów użytkowych prym w gamie marki wiedzie Jumpy (odpowiednio 242 i 920 aut).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze