Za dwa tygodnie rozpoczyna się Salon Samochodowy w Genewie. Dwa pierwsze dni przeznaczone są głównie dla przedstawicieli mediów, później do hal targowych będą mogli wejść normalni ludzie ;-) Będziemy tam i my, a że normalni nie jesteśmy, odwiedzimy Genewę dokładnie za dwa tygodnie.
Obejrzymy tam niemało samochodów, a jednym z nich niewątpliwie będzie Citroën C5 CrossTourer. To wersja najwyraźniej dość długo oczekiwana przez klientów, ale czy spełni ich oczekiwania? Miejmy nadzieję, że tak i że uda się jej skutecznie podwyższy dotychczasową sprzedaż modelu C5, na który zdecydowało się już ponad 530.000 klientów.
Nie przeczytacie tego z reguły w popularnych pismach motoryzacyjnych, ale Citroën C5 prowadzi się naprawdę dobrze, a tam, gdzie się na tym znają, doceniają jego wyjątkową przyczepność i znakomite prowadzenie.
Wersja CrossTourer oferuje jednak nieco więcej. To m.in. pakiet stylistyczny obejmujący szare, matowe relingi, chromowane obudowy lusterek zewnętrznych, ochronne nakładki na zderzakach ze szczotkowanego aluminium. Ale to tylko dodatki. Auto oferuje też wyższy o 15 mm prześwit (przy prędkościach do 70 km/h z systemem Hydractive III+).
W efekcie Citroën C5 CrossTourer dostosowany jest do podróżowania także poza drogami utwardzonymi bez obaw, że uszkodzi się elementy podwozia, czy zderzaki. Niestety brakuje w tym samochodzie napędu na cztery koła, nie można więc mówić o jakiejkolwiek terenówce. Tyle, że ktoś, kto szuka auta przeprawowego nie patrzy zwykle w stronę segmentu D ;-)
Możliwość zmiany prześwitu jest jednak wielkim atutem Citroëna. Opisywane auto może zwiększyć prześwit o 6 cm do prędkości 10 km/h i do 4 cm do prędkości 40 km/h, jednocześnie dbając o zachowanie tych wartości na obu osiach. Równocześnie po przekroczeniu prędkości 70 km/h auto obniża się, co skutkuje niższymi oporami powietrza, a więc i oszczędniejszą jazdą. Hydractive III+ dostępny jest we wszystkich wersjach silnikowych oprócz HDi 115 i e-HDi 115 Airdream EGS6.
Citroën C5 CrossTourer wyposażony jest w zaawansowany system kontroli trakcji, który wspomaga prowadzenie auta na śniegu, czy błocie. W wyposażeniu klient znajdzie także masażer w fotelu kierowcy, czy nawigację eMyWay połączoną z kamerą cofania. Auto będzie oferowane w dwóch poziomach wyposażenia – Millenium oraz Exclusive – a pod maską pojawią się silniki wysokoprężne o mocach od 115 do 200 KM. Ceny we Francji rozpoczynają się od 31.950 euro.
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze