Marka Citroën od swego zarania miała bliskie kontakty z przedstawicielami sztuki. Niedawno pisałem coś na ten temat. Dziś widać wyraźnie, że marka kultywuje tę tradycję. Dowodem na to jest bardzo oryginalna prezentacja pierwszego w Szwajcarii egzemplarza Citroëna C5 X.
Immersive Garden Moneta (Wciągający Ogród Moneta) to 360-stopniowa podróż przez historię i twórczość jednego z największych artystów przełomu XIX i XX wieku. Dzięki wciągającej inscenizacji zwiedzający zanurzają się w świat Claude’a Moneta. 40 projektorów w połączeniu z muzyką tworzy odurzający świat kolorów i sprawia, że obrazy impresjonisty ożywają i są namacalne w niespotykany dotąd sposób. Dla widza iluzja staje się rzeczywistością i pozwala mu wejść w sam środek ogrodu Moneta.
Piksele zastępują pociągnięcia pędzla, koncentracja na powiększonych detalach oraz sprytnie wykorzystane animacje i efekty dźwiękowe ujawniają także nowy wymiar twórczości artysty. Oczywiście pokaz cyfrowy nie może zastąpić oglądania oryginałów, ale pozwala szerokiej publiczności na zmysłowy i emocjonalny dostęp do sztuki i być może obudzi pragnienie na więcej. Ale nawet koneserzy mogą dobrze się bawić zanurzając się w wirtualnym świecie, o ile nie są zbytnimi purystami.
Pionierem tej „sztuki immersyjnej” – wywodzącej się od terminu „Immersion” oznaczające „zanurzenie” lub „osadzanie” – jest Atelier des Lumières w dawnej odlewni w Paryżu. W krótkim czasie sztuka transformacyjna stała się światowym trendem. Znane instytucje, takie jak np. Muzeum Van Gogha w Amsterdamie, tworzą własne pokazy projekcyjne. Od 2019 roku MAAG Lichthalle w Zurychu również prezentuje w ten sposób sztukę. Podobnie jak oryginał w Paryżu, to wydarzenie kulturalne również odbywa się na terenie dawnego obiektu przemysłowego.
Aby uczynić sztukę bardziej dostępną, sala koncertowa MAAG Music & Arts AG zostanie wykorzystana jako muzeum światła i jako stałe miejsce dla sztuki transformacyjnej. Multimedialny kolektyw artystyczny PROJEKTIL z Zurychu, który oświetlił już wiele różnych lokalizacji w całej Szwajcarii, zaprojektował również wystawę Immersive Garden Moneta na najwyższym poziomie.
Citroën towarzyszy wydarzeniu Immersive Garden Monet jako główny sponsor. Podczas premiery pierwszy C5 X w Szwajcarii zostanie wystawiony w hali oświetleniowej MAAG i oświetlony trzema dziełami francuskiego wielkiego mistrza. Przez całą wystawę publiczność może odkryć nowe C5 X i historię turystycznych aut Citroëna w MONËT’S PRËVIËW Box.
Godny następca dużych samochodów turystycznych Citroëna, C5 X łączy w sobie całe know-how marki, aby zapewnić kierowcy i pasażerom całkowicie zrelaksowaną podróż. Zawieszenie Advanced Comfort® w połączeniu z wygodnymi fotelami Advanced Comfort® zapewnia typowy komfort Citroëna, a jednocześnie gwarantuje dobre trzymanie się drogi. Wnętrze nowego flagowca marki to ciepła atmosfera, eleganckie materiały i duża przestrzeń. C5 X natychmiast tworzy dobre samopoczucie i zaprasza do podróży.
„W Citroënie dobre samopoczucie rozumiemy przede wszystkim jako uczucie generowane przez płynną i spokojną jazdę. Ale wyraża się to również w kształtach, kolorach i materiałach wnętrza, które dają poczucie komfortu i przytulności” – mówi Jean-Arthur Madelaine, dyrektor ds. projektowania wnętrz Citroëna.
Więcej informacji o Immersive Garden Moneta znajdziecie tutaj.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze