Citroën ë-C4 X to komfortowy samochód z napędem elektrycznym. Dostępny jest także w wersji spalinowej i przekonuje do siebie zarówno wygodą jak i walorami praktycznymi. Jak ocenili go Brytyjczycy po długodystansowym teście? Poczytajcie.
Redaktorzy magazynu Business Car siedzieli z Citroënem C4 X pół roku. To dość czasu, by przekonać się jakie zalety a jakie wady ma każdy samochód. Niekiedy jest to też okres zbyt krótki, szczególnie jeśli auto się podoba. Tak właśnie było w przypadku C4 X.
Testującym spodobał się silnik elektryczny o mocy 136 KM z napędem na przednie koła, który opisywali jako „więcej niż wystarczający”, a także wyraźny ekran kamery cofania oraz intuicyjny przełącznik i przycisk tempomatu zamontowany na kierownicy. Samochód jest całkiem łatwy w obsłudze. Charakterystyczna sylwetka zewnętrzna ë-C4 X, eleganckie wnętrze i komfortowe zawieszenie to jego najlepsze atrybuty, ale są też oczywiście wady – piszą autorzy testu.
„To, że w Citroënie ë-C4 X jest coś francuskiego, jest w dużej mierze rzeczą dobrą. Marki potrzebują tożsamości, a narodowość każdego producenta samochodów jest często korzystnym czynnikiem, zwłaszcza gdy naród ten jest postrzegany na całym świecie w przeważnie pozytywnym świetle.
Wielu z nas lubi jeździć na wakacje do Francji, ponieważ jedzenie jest świetne, pogoda – zwłaszcza na południu – jest zwykle lepsza niż u nas, a wiele rzeczy projektowanych i produkowanych przez jej mieszkańców ma styl, styl i swobodę. A Francuzi wiedzą, jak się dobrze bawić. Jest na to wyrażenie, które prawdopodobnie znają nawet ci, którzy ledwo zdali francuską maturę – joie de vivre – ale jeśli nie, dowolny tłumacz Google powie ci, że oznacza to „radość życia”.
Citroën ë-C4 X ma w sobie radość życia. Widać to w jego przyjemnie obłym kształcie nadwozia, którego nie da się zaszufladkować jako kolejnego crossovera, crossovera coupé czy nawet zwykłego sedana – choć ma czworo drzwi, pięć miejsc i bagażnik. Ta francuskość znajduje się również w jego zorientowanym na komfort wnętrzu, z dobrze wyściełanymi, częściowo skórzanymi, podgrzewanymi i masującymi fotelami z charakterystycznymi szarymi przeszyciami w kształcie rombu. Pakiet Hype Black interior ambience – który obejmuje bardziej wyszukaną kierownicę i dywaniki samochodowe – uważam, że jest to wartościowy dodatek.”
Będziemy tęsknić za jego niezwykłym kształtem, stylem i francuskim charakterem, a także podziwiać jego atrakcyjną cenę – podsumowują autorzy.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje, wyprzedaż
Na koniec warto dodać, że w Polsce Citroëna C4 X można kupić już od 111 tysięcy zł a biorąc pod uwagę aktualne bardzo atrakcyjne wyprzedaże i promocje w salonach, nawet za mniej. Warto więc wybrać się do najbliższego salonu Citroëna i sprawdzić ofertę oraz wybrać się na jazdę próbną. Zawieszenie i komfortowe fotele robią wrażenie.
Skonfiguruj swojego C4 X teraz
Najnowsze komentarze