Z ponad 13,2 milionami pojazdów wyprodukowanych w zakładach w Madrycie, Vigo i Saragossie oraz obecnością handlową, która rozpoczęła się wraz z utworzeniem Sociedad Española de Automóviles Citroën w 1925 roku, „Podwójny Szewron” jest marką bardzo silnie związaną z hiszpańską motoryzacji. Kilka z 37 modeli wyprodukowanych w tym kraju jest obecnie częścią krajobrazu i zbiorowej pamięci, w tym wersja van Citroëna 2CV, od której rozpoczęła się ta saga.
Obecnie Citroën jest jedynym producentem samochodów, który produkuje pojazdy w trzech różnych zakładach w Hiszpanii: w Madrycie, Vigo i Saragossie. Pięć strategicznych dla marki modeli, należących do bardzo różnych segmentów.
Citroën C4 i jego elektryczna wersja, Citroën ë-C4, uosabiają ultrakomfortowy samochód kompaktowy z innowacyjnymi cechami estetycznymi i niezwykłą wygodą. Z kolei Citroën C4 X i ë-C4 X oferują elegancję, przestrzeń wewnętrzną i wszechstronność. Oba modele są produkowane w Centrum w Madrycie. SUV-y, najpopularniejszy segment, są reprezentowane przez Citroëna C3 Aircross, produkowanego w Saragossie.
Samochody użytkowe i wielozadaniowe są reprezentowane przez Citroëna Berlingo, który od prawie ćwierć wieku jest synonimem komfortu, innowacyjności i ładowności z galicyjskim akcentem.
Citroën C-Elysée, który również jest nadal montowany w Vigo, chociaż nie na rynki europejskie, odgrywa kluczową rolę w podboju nowych rynków. Wszystkie te modele, będące punktami odniesienia w swoich segmentach, są jednym z głównych atutów wiodącej pozycji przemysłowej Stellantis w Hiszpanii, z 851 661 pojazdami wyprodukowanymi w 2022 r., 38,4% samochodów wyprodukowanych w naszym kraju. Liczby te przekładają się na miejsca pracy, technologię, o czym świadczy 112 768 wyprodukowanych w 100% elektrycznych jednostek, bogactwo i eksport „marki Hiszpania” na pięć kontynentów. Można powiedzieć, że Citroën to francuski komfort i hiszpański temperament.
Citroën C3 Aircross, produkowany w Saragossie wyłącznie na rynek europejski od ponad pięciu lat, kładzie duży nacisk na personalizację, oferując do 70 możliwych kombinacji nadwozia, komfort i technologię, w tym nie mniej niż 12 funkcji wspomagających jazdę. Przestrzeń wewnętrzna i wszechstronność to dwa największe atuty SUV-a. Bagażnik o pojemności 520 litrów jest największym w swojej kategorii. W połączeniu z modułowością i zdolnością adaptacji do zróżnicowanego terenu, Nowy Citroën C3 Aircross to samochód, który otwiera nieskończone możliwości, zarówno w życiu codziennym, jak i w czasie wolnym.
Segment C jest sercem europejskiego rynku samochodowego. Jest to kategoria tradycyjnie zdominowana przez sedany klasy średniej, w której Citroën nigdy nie przestał wprowadzać innowacji i decydować się na wyjątkową estetykę i osiągi, takie jak Citroën C4, który od 2020 roku będzie wyjeżdżał na drogi całego świata z linii produkcyjnych Centrum Stellantis w Madrycie.
Citroën C4 oferuje nowe spojrzenie na kompakty, z estetycznymi i technicznymi odniesieniami do klasycznych modeli Citroëna, takich jak Citroën GS. Ten komfortowy pojazd łączy w sobie elegancję i dynamizm charakterystyczne dla samochodów z nadwoziem kompaktowym z wszechstronnością i duchem przygody uosabianym przez SUV-y. C4 nowej generacji jest pierwszorzędnym ambasadorem ekskluzywnego programu Citroën Advanced Comfort, łączącego innowacje, takie jak fotele Advanced Comfort i progresywne zawieszenie z amortyzatorami hydraulicznymi z ciszą i płynnością mobilności elektrycznej w Citroënie ë-C4. Na froncie technologicznym nowy model jest wyposażony w 20 funkcji wspomagania jazdy, w tym: Highway Driver Assist (poziom 2 jazdy autonomicznej) i wyświetlacz head-up, będący wzorcem w dziedzinie komfortu wizualnego.
Citroën C4 X, również produkowany w Stellantis Madrid, ośmiela się rzucić wyzwanie tradycyjnym definicjom kompaktowych nadwozi, oferując coś innowacyjnego i wyróżniającego się: projekt, który łączy elegancką sylwetkę fastbacka z nowoczesnym wyglądem SUV-a, a także ponadczasowe wyrafinowanie i przestrzeń na pokładzie czterodrzwiowego sedana.
Jak można oczekiwać od Citroëna, o komfort zadbano w najdrobniejszych szczegółach. Dzięki zaletom unikalnej konstrukcji, Nowy Citroën C4 X jest liderem w swoim segmencie pod względem przestrzeni na kolana i łokcie, tak ważnej dla pasażerów siedzących z tyłu. Oprócz przestronności i wygody, pasażerowie ci będą mogli przewozić swoje bagaże bez konieczności rezygnacji z czegokolwiek, dzięki bagażnikowi o pojemności 510 litrów z bardzo szerokim dostępem, dzięki czemu załadunek i rozładunek nie stanowią żadnego problemu. W przednim rzędzie kierowca i pasażer mogą cieszyć się przednimi fotelami z funkcją masażu, aby pokonywać długie trasy bez problemów z kręgosłupem.
Citroën Berlingo, produkowany w Vigo od momentu wprowadzenia na rynek jego pierwszej generacji w 1996 roku, został zaprojektowany z myślą o komforcie i osiągach samochodu osobowego, ze szczególnym uwzględnieniem modułowości i przestrzeni wewnętrznej. Cechy te można podziwiać zarówno w wersjach rekreacyjnych, jak i rodzinnych, w tym w wersji kampera, a także w innym Berlingo Van, który można dostosować do wszystkich profesjonalnych zastosowań dzięki szerokiej gamie rozmiarów, wykończeń, opcji i sylwetek. Jest to wiodący pojazd użytkowy na rynku.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze