Jako pierwszy na świecie producent lekkich samochodów dostawczych napędzanych wodorem, Stellantis będzie obecny na targach Hyvolution w Paryżu w dniach 1 i 2 lutego. Koncern Stellantis zaprezentuje Peugeota e-Experta Hydrogen i Citroëna ë-Jumpy Hydrogen, które są na rynku od 2021 roku, a także swoją innowacyjną globalną ofertę. Zakład w Hordain we Francji będzie miał w przyszłym roku roczną zdolność produkcyjną na poziomie 5.000 średnich samochodów dostawczych wyposażonych w ogniwa paliwowe.
W sercu strategii elektryfikacji, wodór jest głównym wyzwaniem dla Stellantis, aby wspierać swoich profesjonalnych klientów w ich transformacji energetycznej i przyczynić się do zaangażowania w neutralność węglową do 2038 roku. Oferta Hydrogen Stellantis jest skierowana do profesjonalistów, którzy pokonują większe dystanse i klasyczna motoryzacja elektryczna z ładowarkami wymagającymi czasu nie sprawdza się w ich przypadku. Samochody na wodór mają 400 km zasięgu, z ładowaniem w 3 minuty, zerową emisją i bez kompromisów w zakresie użytecznej pojemności pojazdu (1.000 kg ładowności). Będzie je można obejrzeć na targach Hyvolution.
Peugeot e-Expert Hydrogen, Citroën ë-Jumpy Hydrogen i Opel Vivaro-e Hydrogen powstają na wieloenergetycznej linii montażowej w zakładzie Hordain, który codziennie produkuje elektryczne i spalinowe wersje tego pojazdu, sprzedawane również z silnikami klasycznymi pod markami Opel, Fiat i Toyota. Hordain będzie pierwszą fabryką na świecie, która będzie produkować pojazdy z trzema różnymi rodzajami napędów.
Pod koniec grudnia Stellantis ogłosił zamiar objęcia udziałów kapitałowych w Symbio, spółce joint venture Faurecii i Michelin w obszarze wodoru i lidera w dziedzinie ogniw paliwowych dla sektora mobilności. Firma Symbio dostarcza już ogniwa paliwowe, także do modeli Peugeot e-Expert Hydrogen, Citroën ë-Jumpy Hydrogen i Opel Vivaro-e Hydrogen.
„Wodór jest sercem strategii elektryfikacji lekkich samochodów dostawczych Stellantis. Po wdrożeniu pełnej gamy elektrycznych pojazdów użytkowych jesteśmy pierwszym producentem na świecie, który od 2021 roku wprowadza na rynek wersję wodorową, przekonani, że ta technologia sprawdzi się jako dodatkowa zeroemisyjna odpowiedź dla profesjonalnych klientów” – wyjaśnia Xavier Peugeot, dyrektor jednostki biznesowej pojazdów użytkowych. – „Mierzymy znaczenie rozwoju ekosystemu wodorowego i pracujemy nad innowacyjnymi globalnymi rozwiązaniami, aby wspierać profesjonalistów korzystających z tej technologii na co dzień”.
Jeżeli tylko będzie to możliwe, to postaramy się zajrzeć na targi Hyvolution w Paryżu.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze