Nowy silnik HDi z filtrem FAP
Salon będzie te okazja do pokazania modelu C5 wyposażonego w nowy silnik HDi o mocy
173 KM, wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, który stanowi optymalne połączenie
dynamiki i elastyczności. Zaprezentowany zostanie równie model C4 z sześcioprzełożeniowa,
mechaniczna, elektronicznie sterowana skrzynia biegów, która współpracując z silnikiem HDi
110 FAP zapewnia komfort i przyjemność prowadzenia samochodu. Te dwie nowości zostaną
wprowadzone do sprzeda y jeszcze w tym roku.
Wśród innych atrakcji proponowanych przez Citroëna na tym salonie znajdują się unikalne
samochody koncepcyjne C-Buggy i C-Airplay oraz studyjny model C4 Hybride HDi i C2 Stop
& Start. W nawiązaniu do podwójnego tytułu mistrza świata w rajdach WRC 2005 w klasyfikacji
producentów oraz w klasyfikacji kierowców, dzięki sukcesom Sébastiena Loeba, Citroën
przedstawi C2 Super 1600 oraz prototyp C4 Citroën Sport bedacy zapowiedzia C4 WRC, który
uświetni powrót marki na trasy rajdowych mistrzostw świata WRC w 2007 roku.
Wnętrze Citroena C4 Sedan
Model C-Triomphe, zaprezentowany w Chinach pod koniec lutego, zostanie pokazany po raz
pierwszy w Europie, w kraju, gdzie nadwozia typu sedan są bardzo popularne. Ten
nowoczesny i oryginalny model zaprojektowany na bazie C4 z przedłużonym rozstawem osi
wykorzystuje wszystkie parametry i innowacje, które stanowią o sukcesie C4. Przyjmuje
jednocześnie elegancka, trójbryłową sylwetkę, oferującą wyjątkowo przestronne wnętrze.
C-Triomphe zajmuje wiodącą pozycje na rynku pod względem przestrzeni z tyłu (miejsce na
nogi) i pojemności bagażnika (513 litrów według normy VDA). C-Triomphe zapowiada model, który będzie sprzedawany począwszy od 2008 roku pod nazwa C4 Sedan.
Gama C5 zostaje wzbogacona o nowy silnik wysokoprężny HDi 173 KM DIN (125 kW lub 170
CEE) z filtrem cząstek stałych (FAP), współpracujący z sześcioprzełożeniową, mechaniczną
skrzynią biegów. Dzieki wprowadzonym nowatorskim rozwiązaniom (podwójny, równoległy, sekwencyjny
system turbo i nowe systemy spalania oraz wtrysku) silnik wyróżnia się mocą a przede wszystkim
przyjemnością jazdy, szczególnie przy niskich obrotach. Zapewnia też bardzo dobre
parametry ochrony środowiska (Euro IV + FAP) i zmniejszenie zużycia paliwa. Nowa wersja C5 zostanie wprowadzona do sprzedaży począwszy od czerwca 2006 roku.
Zaprezentowana po raz pierwszy w modelu C4 z silnikiem HDi 110 FAP mechaniczna,
6-biegowa, elektronicznie sterowana skrzynia biegów opiera się na zupełnie nowej
koncepcji – bardzo praktyczne w eksploatacji sterowanie elektro-hydrauliczne skrzyni gwarantuje efekt
niepowtarzalnej płynności przy zmianie biegów, zapewniając przy tym szybkość reakcji.
Ponadto zasada automatyzacji zmiany przełożeń i sprzęgła umożliwia zmniejszenie zużycia
paliwa od 3 do 5% w stosunku do klasycznej mechanicznej skrzyni biegów. Nowa skrzynia biegów stanowi alternatywę dla mechanicznej i automatycznej skrzyni dzięki komfortowi jazdy, oszczędności zużycia i atrakcyjnej cenie.
Nowy Jumper, którego światowa premiera odbędzie się podczas salonu madryckiego, oferuje
najnowsze innowacje technologiczne w oparciu o doświadczenie i know-how swych
poprzedników. Obecna wersja jest wyposażona w liczne, dodatkowe funkcje.
Jumper utrzymany w nowoczesnym i funkcjonalnym stylu jest dostępny
szerszej gamie pod względem wymiarów, ładowności i przestrzeni ładunkowej. Jego
dopuszczalna masa całkowita może dochodzić do 4 ton, a objętość przestrzeni ładunkowej
została znacząco zwiększona do 17 m3. Zastosowanie nowoczesnych silników wysokoprężnych o bardzo dobrych osiagach umożliwia obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin. Solidny, nowoczesny i wszechstronny Jumper będzie oferowany w sprzedaży począwszy od czerwca 2006 roku, w zależności od kraju i wersji.
Inne atrakcje stoiska Citroëna
Citroën potwierdza swoje zaangażowanie w dziedzinie ochrony środowiska oraz oszczędności
zużycia paliwa, wprowadzając do gamy takie samochody jak C1 1.0i Sensodrive czy też mikro
modele z napędem hybrydowym C2 i C3 Stop & Start, które charakteryzują się bardzo niskim
zużyciem paliwa i ograniczeniem emisji CO2. Citroën prezentuje równie na salonie w Madrycie pokazowy model C4 Hybride HDi, który stanowi rozwiązanie umożliwiające prawdziwa rewolucje pod wzgledem zużycia paliwa i emisji CO2. Technologia hybrydowa wykorzystana w tym pojeździe w połączeniu z nadzwyczajną
wydajnością silnika HDi 110 wyposażonego w filtr cząstek stałych (FAP) umożliwia obniżenie
zużycia paliwa do poziomu 3,4 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emisji CO2 do 90g/km.
Dla uczczenia podwójnego mistrzowskiego tytułu w rajdowych mistrzostwach świata WRC
2005 w klasyfikacji producentów, który przypadł marce Citroën już po raz trzeci z rzędu oraz w
klasyfikacji kierowców, zdobytego po raz drugi przez Sébastiena Loeba, Citroën pokazuje C2
Super 1600 oraz prototyp C4 Citroën Sport, który zapowiada model C4 WRC. Będzie on bronić
barw marki w sezonie 2007 z Sébastienem Loebem za kierownica.
Najnowsze komentarze