Dziś rozpoczęły się Targi Merów i Społeczności Lokalnych, które potrwają przez trzy dni. Impreza odbywa się w Paryżu, oczywiście w Porte de Versailles, a jeśli ktoś z Was tam się pojawi, to niech zajrzy do hali 03 na stoisko F58, gdzie będzie mógł się zapoznać z dwoma ciekawymi autami.
Pierwsze, to Citroën Jumpy – wszechstronny samochód dostawczy, który oferuje szereg różnych możliwości zabudowy, w tym najróżniejsze warianty użytkowe, ale można zamówić również odmianę osobową. I właśnie jednym z wariantów tej drugiej wersji jest auto przygotowane z myślą o Policji Municypalnej (formacja zbliżona częściowo do naszej Straży Miejskiej). Nic więc dziwnego, że taki samochód może budzić zainteresowanie władz samorządowych.
Jumpy, to jednak także doskonały partner w niejednym biznesie. Łączy imponującą kubaturę (do 7 m³) z dużą ładownością, a wszystko to okrasza dużą dozą funkcjonalności. Wpływają nań m.in. odsuwane drzwi boczne, szeroko otwierające się drzwi tylne (co ułatwia załadunek nawet towarów na paletach), czy pneumatyczne zawieszenie z tyłu, dzięki czemu można obniżyć próg ładunkowy do jedynie 49 cm. Dwie dostępne długości auta wraz z dwoma dostępnymi wysokościami nadwozia pozwalają na dobór samochodu do indywidualnych potrzeb.
Sporą nowością na targach jest też Citroën Berlingo w wersji całkowicie elektrycznej. Ten popularny kombivan w swojej najnowszej odmianie może być napędzany energią pochodzącą z akumulatorów zlokalizowanych pod podłogą. W efekcie samochód zupełnie nie stracił na funkcjonalności – wciąż ma nawet 4,1 m³ pojemności ładunkowej oraz ładowność niemal 700 kg. Do tego jeździ bezszelestnie, nie emituje podczas eksploatacji żadnych spalin, może wjeżdżać do stref, do których auta o napędzie spalinowym wstępu nie mają, a do tego jego zakup we Francji (choć nie tylko) wiązać się będzie z premiami ekologicznymi.
Samochód ten skierowany zostanie do salonów w pierwszej połowie 2013 roku. Oferowany będzie przedsiębiorcom, dla których ekologia jest bardzo ważna. Citroën ma nadzieję, że wśród odbiorców znajdą się także różnego rodzaju służby samorządowe. Elektryczne auta idealnie nadają się właśnie do miast, a że Francuzi są na tle ekologii dość mocno zakręceni, należy się spodziewać sporego zainteresowania tym rozwiązaniem.
Citroën oferuje wiele proekologicznych rozwiązań. Są to:
– nowe benzynowe silniki gamy PureTech o mocach maksymalnych 50 i 60 kW (odpowiednio 68 i 82 KM), w których to jednostkach udało się uzyskać średnie spalanie na poziomie 4,3 / 4,5 l/100 km, co przekłada się na średnią emisję dwutlenku węgla o wartości 99 / 104 g/km;
– technologia mikrohybrydowa (e-HDi) drugiej generacji pozwalająca na odzyskiwanie energii podczas hamowania, co pozwala zaoszczędzić nawet do 15% paliwa i w podobnym stopniu ograniczyć emisję dwutlenku węgla;
– w pełni hybrydowa technologia wykorzystywana już choćby w Citroënie DS5 HYbrid5; w obszarach miejskich można dzięki temu zaoszczędzić do 35% paliwa!
– w pełni elektryczne samochody takie jak Citroën C-Zero oraz oferowany od przyszłego roku Citroën Berlingo, o którym wspomniałem wyżej.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze