Ofensywa Stellantis Pro One w segmencie pojazdów użytkowych przyniosła znakomite wyniki w 2023 r., odpowiadając za jedną trzecią 189,5 mld euro przychodów netto odnotowanych przez Stellantis w tym roku. Wyniki te podkreślają siłę Stellantis Pro One na rynkach globalnych.
Umacniając swoją pozycję lidera na rynku zarówno pojazdów użytkowych, jak i BEV w Europie 30, Stellantis Pro One zajmuje pozycję nr 1 w lekkich pojazdach użytkowych w Ameryce Południowej w 2023 r. i awansował na pozycję nr 2 na Bliskim Wschodzie i w Afryce, zyskując 7 punktów procentowych.
Dodatkową atrakcją jest wzrost sprzedaży jednotonowych pickupów w „trzecim silniku” – połączeniu Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Indii i Azji Pacyficznej – który jest głównym centrum przychodów Stellantis.
Na kluczowym rynku Ameryki Północnej, Stellantis Pro One wzrósł do pozycji nr 2 w segmencie vanów z 20% udziałem w rynku i pozycją nr 3 w całym regionie. Wskaźniki te stanowią solidną podstawę do wzrostu, ponieważ Stellantis rozszerza swoją ofertę pojazdów użytkowych w regionie, w tym wprowadzenie Ram ProMaster BEV i pickupa Ram 1500 2025.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
„Nasze wyniki w 2023 roku potwierdzają, że Stellantis Pro One jest kluczowym elementem działalności Stellantis na całym świecie” – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis ds. pojazdów użytkowych. „Dzięki odnowieniu całej naszej oferty samochodów dostawczych i najszerszej ofercie zelektryfikowanych napędów, Stellantis Pro One jest zdeterminowany, aby być produktem najbardziej zorientowanym na klienta. To właśnie nasi klienci doprowadzą nas do celu, jakim jest pozycja lidera rynku do 2027 roku”.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Najważniejsze wydarzenia regionalne obejmują
Europa 30:
- Wiodąca pozycja w segmencie pojazdów użytkowych pozostaje niezrównana z udziałem w rynku przekraczającym 30% i wzrostem sprzedaży o 15% w porównaniu z 2022 r.
- Wiodąca pozycja w segmencie BEV z 38,8% udziałem w rynku
- Nr 1 we Francji z udziałem 38,8%, we Włoszech z udziałem 45,5% i w Hiszpanii z udziałem 35,2%.
- Pozycja lidera BEV we Włoszech z udziałem 47,5%; Niemcy z udziałem 28,2% (wzrost o 5,5 punktu procentowego w porównaniu z 2022 r.); Wielka Brytania z udziałem 47,9%; Hiszpania z udziałem 48,9%; i Francja z udziałem 44,5%.
Indie i region Azji i Pacyfiku:
- Ram odnotowuje rekordowy rok sprzedaży w Australii, wzrost o 13% od 2022 r.
- Fiat Professional odnotowuje rekordowy rok w regionie, wzrost o 86%, napędzany sprzedażą campervanów w Australii i Japonii
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Bliski Wschód i Afryka:
- Udział w rynku wzrasta do rekordowych 21,8%, co oznacza wzrost o 7 punktów procentowych od 2022 r.
- Wiodąca pozycja rynkowa w regionie obejmuje Turcję, Algierię, Izrael i Tunezję.
Marka Fiat Professional wprowadzona na rynek w Algierii
Ameryka Północna:
- Marka Ram zyskuje 1,3 punktu procentowego udziału w rynku samochodów dostawczych do 20%.
- Ram jest nr 3 w regionie z 14,8% udziałem w rynku
- W Meksyku Peugeot Partner/Rifter zajmuje pierwsze miejsce w segmencie małych samochodów dostawczych z 57% udziałem w rynku, awansując z pozycji nr 2 w 2022 r.
Ameryka Południowa:
- Lider sprzedaży lekkich samochodów dostawczych z 28,6% udziałem w rynku
- Lider rynku sprzedaży vanów i pickupów w regionie, z udziałem odpowiednio 33,7% i 30,6%.
FIAT jest wiodącą marką LCV w regionie z udziałem 22,6%.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze