Uszkodzenie przewodu masowego akumulatora nie grozi zwarciem w instalacji i pożarem, a może jedynie spowodować zakłócenia w pracy podzespołów auta lub wyłączenie silnika. Usterka tego typu nie powoduje wystąpienia bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa, gdyż kierowca jest informowany poprzez kontrolki ostrzegawcze i komunikaty informacyjne o zakłóceniach w pracy podzespołów samochodu. W skrajnym przypadku, gdy kierujący pojazdem zignorował wszelkie wcześniejsze komunikaty, może dojść całkowitego przerwania przewodu podczas jazdy, jednakże nie traci panowania nad pojazdem. Zachowana jest sterowność i możliwość zatrzymania auta, nawet jeżeli będzie to wymagało użycia większej siły niż zazwyczaj.
W Polsce akcją objętych są łącznie 218 samochodów marki Citroën C3. Lista nr VIN aut objętych akcją serwisową dostępna jest tutaj.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wadliwych aut zostali powiadomieni o problemie i zaproszeni do punktów serwisowych, gdzie w razie konieczności dokonane zostaną niezbędne modyfikacje.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12. grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.
Źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze