Kreatywność jest wpisana w przeszło 90-letnią historię Citroëna od samego zarania. Oczywiście przede wszystkim była to kreatywność technologiczna, ale i w dziedzinie reklamy Andre Citroën był prawdziwym wizjonerem. Któż w końcu wpadł na pomysł umieszczenia napisu CITROËN na Wieży Eiffla chociażby? Wisiał ona tam przez dziesięć lat począwszy od roku 1925. A przecież już trzy lata wcześniej na zlecenie Citroëna wypisano nazwę marki na paryskim niebie z okazji otwarcia ówczesnego salonu samochodowego.
Oryginalne i zaskakujące, ale zawsze stylowe reklamy Citroëna przeszły do historii, a marka wciąż prezentuje nowe, nie mniej kreatywne.
Część z nich można sobie przypomnieć, albo w ogóle je poznać, odwiedzając 250-metrowe stoisko Citroëna na wspomnianej wystawie w hali ósmej w centrum targowym w Porte Versailles.
Z pewnością pamiętacie żyjące własnym życiem roboty w lakierni Citroëna, które pozbawione nadzoru malują Xsarę Picasso na fantazyjne wzory, prawda? Takąż właśnie Xsarę Picasso można zobaczyć na paryskiej wystawie! A powiem Wam w ramach ciekawostki, że widuję takie auto w podobnym malowaniu także w Polsce, choć to chyba była indywidualna kreacja właściciela…
Xsara Picasso nie jest jednak jedynym samochodem pokazanym na wystawie. Pojawiło się tam także siedem innych modeli, a oprócz nich cała masa materiałów reklamowych z wielu lat kreatywnej reklamy Citroëna, łącznie z plakatami i zabawkami.
Na pewno spodobają się Wam:
– plakaty autorstwa Pierre’a Louÿs, dyrektora artystycznego zatrudnionego przez Andre Citroëna; prezentują one m.in. Citroëna Type A z 1919 roku, Rosalie z z 1923, czy C3 Coupe z 1929; i wszystkie te modele można podziwiać także w oryginale!
– oryginalne plakaty stworzone przez DELPIRE prezentujące Citroëna 2CV jako „Fantastyczny, idealny zarówno do pracy, jak i wypoczynku”, czy przełomowego Citroëna DS;
– materiały reklamowe przygotowywane przez dziesięciolecia, w tym unikatową elektryczną zabawkę w postaci Citroëna C4 z 1928 roku.
zdjęcia: Citroën, Internet
Najnowsze komentarze