poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Co robić z samochodem, który długo stoi nieużywany?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-11
w Wiadomości
Czas czytania 4 minut
125 4
0
135
UDOSTĘPNIEŃ
369
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Samochód stworzony jest do jazdy, dlatego jego długotrwały postój nie jest wskazany i paradoksalnie, w zależności od warunków otoczenia, długotrwałe nieużywanie auta może być przyczyną wielu usterek. Na co zwrócić uwagę z technicznego punktu widzenia, by się ich ustrzec?

Zdaniem Adama Klimka, eksperta Team Total, wykonywanie kilku podstawowych czynności znacznie zwiększa szanse, że nawet po dłuższym czasie pojazd będzie „z miejsca” gotowy do użytkowania. Te i wiele innych praktycznych porad dostępnych jest na kanale YouTube. Najnowszy odcinek poświęcony jest zachowaniu właściwości oleju silnikowego podczas dłuższego postoju auta:

Ale nie tylko jednostka napędowa nie lubi bezczynności. Na co należy jeszcze zwrócić uwagę?

  1. Okresowo sprawdzaj poziom płynów eksploatacyjnych

Nawet gdy samochód nie jeździ, należy co jakiś czas sprawdzać poziom płynów eksploatacyjnych. Warto mieć ten nawyk, bo gdy w końcu wyjedziemy autem na ulicę i okaże się, że jakiś niezauważony wyciek spowodował znaczy spadek oleju silnikowego, konsekwencje jazdy mogą być bardzo poważne. Kontrola dotyczy również pozostałych płynów, głównie chłodzącego i hamulcowego.

  1. Zatankuj do pełna

„Nieużywanie samochodu nie oznacza, że poziom paliwa w baku może być na minimum. Wbrew pozorom warto zadbać, by było go jak najwięcej. Zatankowanie do pełna oznacza, że ograniczamy powierzchnię we wnętrzu baku, na której może osiadać wilgoć z otoczenia. Jest to szczególnie ważne w autach, które stoją „pod chmurką”. Duże zawilgocenie paliwa, połączone z niewymienionym filtrem, może być w warunkach ostrej zimy powodem trudności z rozruchem silnika” – wyjaśnia Adam Klimek, ekspert Team Total.

Zmniejszenie objętości powietrza w baku dodatkowo ograniczy możliwość utlenienia się paliwa. Zredukuje to ilość powstających osadów w baku, które po uruchomieniu pojazdu mogą uszkodzić pompę paliwa, zatykać filtr i przewody paliwowe oraz wtryskiwacze.

  1. Sprawdzaj regularnie ciśnienie w oponach

Zmiana temperatury zewnętrznej oznacza zmianę ciśnienia powietrza w kołach. Z tego względu należy okresowo je kontrolować, by uniknąć odkształceń opon, pozostających przez dłuższy czas w jednej pozycji i pod naciskiem masy samochodu.

  1. Odłącz akumulator

Jeśli rzeczywiście zamierzasz nie używać samochodu przez kilka tygodni, odłącz akumulator. Nawet jeśli uruchamianie pojazdu co 2 tygodnie pozwoli naładować się akumulatorowi w dużym stopniu, jego pozostawienie do podłączonego w nieużywanym pojeździe i pozwolenie na niemal całkowite rozładowanie będzie bardzo szkodliwe dla trwałości baterii. O wiele lepszym pomysłem jest odłączenie akumulatora i okresowe ładowanie go poprzez prostownik, a następnie podłączenie go z powrotem, gdy będzie potrzebny. W okresie zimowym zaleca się wyjęcie akumulatora i przechowywanie go w temperaturze pokojowej dalej pamiętając o regularnym doładowywaniu.

  1. Okresowo uruchamiaj klimatyzację

„Klimatyzację w samochodzie należy włączać okresowo, nawet zimą, gdy normalnie z niej nie korzystamy. To ważne, ponieważ nieużywana klimatyzacja może ulec kosztownej awarii. Z jednej strony mamy uchodzący z układu czynnik chłodzący, który z czasem trzeba będzie uzupełnić. Najważniejszy jest jednak aspekt pracy sprężarki klimatyzacji. Gdy po długim okresie bezczynności zostanie ona uruchomiona „na sucho”, może się po prostu zatrzeć. Koszt wymiany sprężarki to wydatek rzędu kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od samochodu, dlatego warto o tym pamiętać” – przestrzega Adam Klimek.

  1. Zabezpiecz lakier pojazdu, pomyśl o podwoziu

W zależności od warunków, w jakich samochód odbywa postój, może być on narażony na wiele niesprzyjających czynników atmosferycznych. Z tego względu warto pomyśleć o zabezpieczeniu lakieru woskiem. Coraz większą popularnością cieszy się także konserwacja podwozia oraz układu wydechowego, które w największym stopniu narażone są na korozję, a co niekoniecznie widać na pierwszy rzut oka.

Informacja prasowa: Total Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Totalużywane
Udostepnij68Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

DS Aero Sport Lounge ujawnia trendy dla nowych modeli DS Automobiles

Następny

Ile będzie kosztował nowy Citroen C4 r.m. 2021?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Ile będzie kosztował nowy Citroen C4 r.m. 2021?

Peugeot 308 II 1.6 HDi to dobry wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2020

Citroen Traction Avant z 1939 roku uratowany. 35 lat renowacji!

Citroen Traction Avant z 1939 roku uratowany. 35 lat renowacji!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.